Kookprogramma's op TV

Deel met ons wat jouw favoriete TV-programma en/of serie is
Gast

Bericht door Gast » 13-09-2013 22:22

Ik heb dat ook gevolgd Amber, en eigenlijk had ik verwacht dar Sarah zou winnen.
Jammer dat ze de boel op moest houden met het dessert.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 14-09-2013 12:58

Inderdaad......ik dacht ook dat het Sarah zou gaan worden; vooral toen Rhyss in eerste instantie die niet zo erg goeie souschef uitkoos die het voor elkaar kreeg de bloedworst te verpiepen die onder de scollups moesten in het voorgerecht; ik hoorde Rhyss toch heel duidelijk zeggen dat die eerst vacuum getrokken moesten worden;hij had ze gewoon opnieuw moeten maken, vind ik.
Maar toch; de beste chef heeft gewonnen (gelukkig Rhett niet; wat een arrogante kwast was dat zeg!).
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 14-09-2013 14:08

Precies Amber!
Nee, Reth is ook mijn type niet. Was allang blij dat Sarah gelijk kwam met hem in punten, daar keek hijzelf ook van op.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 03-10-2013 14:53

Zoals jullie misschien hebben gelezen, kijk ik elke dag naar Masterchef Australia en My Kitchen Rules, twee favoriete kookwedstrijden op Net5.
In één van de vorige seizoenen van Masterchef Australia werd een deelneemster, genaamd Poh Ling Yeow, tweede en zij heeft nu ook een eigen kookprogramma, "POH'S KITCHEN".
Het toeval wil dat dat programma elke dag wordt uitgezonden vóór MA en MKR, dus ik val met mijn neus in de boter.
Het is een paar uur lang genieten met leuke en lekkere recepten.
Klik voor alle info over Poh's Kitchen op deze link:POH'S KITCHEN (klik)
Afbeelding
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 03-10-2013 15:09

Leuk hé Amber, al die programa's zo achter elkaar? Het begint eigenlijk al om een uurtje og half 3, dan starten ze met Ramon Beuk, ook een leuk programma.

Ik kijk er ook al zeker een jaar naar. Alleen vind ik het jammer dat het programma wat je vandaag ziet, morgen herhaald wordt.

Nu is het een programma van Poh, een aantal maanden geleden was het Justine, ook één van de deelnemers van MA.

Eigenlijk had ik dit soort programma van Julie verwacht, die heeft uiteindelijk een keertje de MA gewonnen.

Ook had je een paar maanden geleden nog een Nederlands programma erbij: "Ik kom bij je eten". Dat was een aftreksel van het programma wat er eerst was met Rik Brandsteder.

Wat ik bij het programma MK vreselijk irritant vind dat is de onsportiviteit die er tussen de deelnemers heerst. Eerst in de eerste ronde die twee vriendinnen, die hadden wel een hele grote mond, maar verprutsten hun hele eigen diner. Maar die moesten daarna nog wel andere stelletjes punten geven en die zaten gewoon alles af te kraken om zichzelf te kunnen handhaven.

Nu in de tweede ronde waren er weer van die vreselijke onsportieve wijven (iets anders vind ik het niet) die moeder en dochter. Idem ditto. Ook alles afkraken van de volgende deelnemers na hun, nadat ze het zelf voor hun verpest hadden.

Jammer dat dit element erin zit, het gaat er soms echt grof aan toe vind ik.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 03-10-2013 15:16

Ik ben dat helemaal met je eens;het zijn niet altijd leuke stelletjes die aan MKR meedoen en ik vind het idd. heel onsportief en oneerlijk hoe ze het diner soms bij hun "tegenstanders" beoordelen.
Zoals nu bijvoorbeeld ook met die zgn. "indringers"; zoals ze gisteren het eerste diner beoordeelden vond ik ook niet erg netjes; ik begrijp niet dat daar niets van wordt gezegd.
Zoals bijvoorbeeld die twee vriendinnen (de éne Vietnamees en de andere Cambodjaans) die werkelijk álles zaten af te kraken; bah!!
En nét wat je zegt; sommigen kraken alles af maar als ze zelf aan de beurt zijn dan bakken ze er niets van......
:lol:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 03-10-2013 15:26

Precies Amber, dat vind ik een storend element in dat programma. Dan kijk ik liever naar MA.

En dat programma van Rik Brandsteder vond ik destijds ook wel leuk.

In het weekend, ik dacht op zondag wordt ook in de middag weer alles herhaald van die week, wist je dat?

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 03-10-2013 18:20

Ja, dat weet ik; op zondag middag komt alles nog een keer voorbij dus dan kunnen we het mooi inhalen mochten we het gemist hebben.
Van die Nederlandse kookprogramma's ben ik niet zo gecharmeerd; daar kijk ik eigenlijk nooit naar (behalve dan naar Heel Holland Bakt, dat vond ik wel leuk).

Vandaag ging het er bij MKR weer flink tegenaan; een stel dat voor de 2e keer moest koken ging mooi de mist in en werd ontzettend afgekraakt door die twee die ik al eerder noemde.
Tjaa, er ging ook wel een hele hoop mis en dat dan ook nog voor de tweede keer; dat valt niet mee..... :grin:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 03-10-2013 19:32

Nee Amber, het valt ook niet mee en de lat ligt ook heel hoog.

Maar zoals die meiden de boel afbranden vind ik ook wel beneden alle peil.

TRUDY
lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03-10-2013 13:52

Bericht door TRUDY » 21-11-2013 09:51

Mijn favoriet is Masterchef.En ik vond dat programma met Rik Brandsteder ook heel leuk.

Plaats reactie