Kookprogramma's op TV

Deel met ons wat jouw favoriete TV-programma en/of serie is
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Kookprogramma's op TV

Bericht door Amber » 27-05-2013 14:15

Naast ontelbare series e.d. ben ik ook een grote fan van verschillende kookprogramma's op TV zoals daar zijn:

MASTERCHEF: een kookwedstrijd op TV waarin amateurkoks tegen elkaar strijden om de titel MASTERCHEF.
Het format werd ontwikkeld in Engeland, maar inmiddels is dat format verkocht aan een flink aantal landen in de wereld.
Mijn favoriete Masterchef-programma's die worden uitgezonden (meestal) op Net5 zijn: Masterchef-United Kingsdom (met amateurskoks maar er is ook een versie met chefkoks) en Masterchef Australië (alleen amateurkoks).
Er is ook wel eens een Masterchef Verenigde Staten uitgezonden maar daarin gaat het echt hard tegen hard; eigenlijk zo'n beetje zoals de US in elkaar steekt: je moet de beste zijn en je gunt de ander helemaal niets.
Kortom;voor mij is het elke dag weer smullen, letterlijk en figuurlijk.
Vandaag begint op Net5 een nieuwe serie Masterchef-the Professionals.
Het begint om 18.00

Afbeelding

Daarnaast is er nog een andere kookwedstrijd die ook wordt uitgezonden op Net5 maar dan om 17.00 (elke dag).
De naam van het programma is MY KITCHEN RULES

De wedstrijd speelt zich af in Australie; koppels (2 personen,die familie van elkaar zijn, vrienden, collega's, partners) die elk woonachtig zijn in weer een ander deel van Australië.
Mensen die gék zijn op koken en die bij elkaar op be bezoek komen waarbij van het organiserende koppel wordt verwacht dat ze hun huis inrichten als een soort éénmalig restaurant met een thema en dat ze de bezoekende koppels (én een tweekoppige professionele jury die bestaat uit twee Australische chefkoks) een heerlijk drie-gangen diner voorschotelen.
Elk koppel mag daarna het diner beoordelen en punten geven.
Ook de jury geeft hun eigen punten.
Als alles bij elkaar wordt opgeteld dan is dat het eindresultaat van het organiserende koppel en komen ze op een lijst te staan.
Datzelfde geldt voor de andere koppels die hetzelfde moeten doen als zij aan de beurt zijn.
Ik vind het een aanrader en zit elke avond weer in spanning voor de buis.....


Afbeelding
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 27-05-2013 17:25

Masterchefs vind ik ook leuk en dan inderdaad de Engelse versie.
Die Amerikanen maken elkaar tot aan de grond af met hun commentaar. Soms zit ik echt zo :shock: te kijken. Not funny . . .

My Kitchen Rules is oke om te zien. Dat hun huizen erbij betrokken worden met alles erop en eraan vind ik erg ver gaan. Zou er niet aan moeten denken. Maar goed, zo voor de buis is het natuurlijk prima om te zien.

Verder ben ik fan van 24Kitchen en dan vooral met Rudolf. Duidelijke uitleg EN alle na te lezen op hun site.

Tenslotte kijk ik graag naar Choumicha op de Marokkaanse zender. Snap het niet altijd maar goed :lol:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 27-05-2013 20:19

Ik heb ook 24Kitchen (klik) in mijn digitale zenderpakket; kijk er dagelijks naar en ja, sommige programma's vind ik wel leuk,zoals de Gemakkelijke Maaltijd en Grenzeloos Koken.
Waar ik soms wel aan erger zijn die Nadia en Merijn, die de Arabische keuken vertegenwoordigen bij Grenzeloos Koken; de gerechten die ze af en toe maken lijken me soms écht niet te eten; maar goed, dat is persoonlijk...... :wink: :D

Afbeelding

P.S.Kijk je naar de Arabische versie van Choumicha of de Franse?
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 15-06-2013 09:13

Ik kijk ook dagelijks naar Masterchefs, de Engelse versie. Ook Masterchef Australië heb ik helemaal gevolgd met Julie, Justine en Chris.

Justine Schofield (van Masterchefs Australië) heeft nu ook dagelijks een kort kookprogramma op Net 5. Dat begint om 16:00 uur ongeveer.

My Kitchen Rules vind ik ook heel leuk om te zien.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 15-06-2013 12:57

Amber, de Arabische want wist niet dat er een Franse versie bestaat :shock:
Meestal zit er wel een kind naast me die kan vertalen, hahaha
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 15-06-2013 13:55

Masterchef gister, zo spannend! Ik vermoedde wel dat Claire zou winnen, maar ik had het die David zó gegund.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 15-06-2013 14:31

Ja, Claire heeft gisteren gewonnen, maar ook die andere twee deden het hartstikke goed; de jury had het er moeilijk mee; die David gunde ik het ook wel want hij was zó onzeker en bibberig :lol: , maar ook John kon er wat van.
Maandag is de finale van MKR tussen twee van de overgebleven teams.
Daarná begint weer een nieuwe serie van Masterchef Australia. :thumbsup
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 15-06-2013 14:46

Ze waren alle drie goed, maar die David vond ik zo'n schatje.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 15-06-2013 14:48

Ja hè? Met z'n bibberhandjes :lol:
Zoon van een mijnwerker hè? Z'n vader vond het maar niks dat-ie wilde gaan koken.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 17-06-2013 15:27

maryam-ingrid schreef:Amber, de Arabische want wist niet dat er een Franse versie bestaat :shock:
Meestal zit er wel een kind naast me die kan vertalen, hahaha
Dan kijk je rechtstreeks neem ik aan, via de Marokkaanse zender.
De recepten in het Frans van Choumicha kan je ook HIER (klik)bekijken, of via you tube....
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie