Vakantieland....

Naar welk land ga jij het liefst op vakantie?
Gast

Vakantieland....

Bericht door Gast » 15-06-2013 09:06

Goedemorgen,
In mijn eerst huwelijk hadden we altijd tent of een sta-caravan, waar we dan (buiten alle weekends) 6 weken op vakantie naar toe gingen. Omdat dit toch altijd in Nederland was, nam ik 4 weken vakantie en ging ik 2 weken dagelijks op- en neer rijden. Dan waren de kinderen tenminste 6 weken van de straat.

We hebben sta-caravans gehad in Hoek van Holland, Numansdorp, (ZH) en in Someren (Noord Limburg tussen Venlo en Eindhoven in).
We gingen later samen wel twee keer per jaar naar Oostenrijk. (wintersport en zomervakantie).

Toen ik na mijn scheiding in 2000 mijn tweede vrouw Ann leerde kennen in 2003, kwam daar als vakantieland Spanje bij. Ann was reisleidster op cultuurreizen in Spanje en Portugal dus die kende die landen heel erg goed.
Bovendien is ze met een Spanjaard getrouwd geweest (Teneriffe) en was ze tolk Spaans. Ook gaf ze Spaanse les in Nederland. Dus ik had altijd mijn persoonlijke gids bij mij.... (handig hoor)

Ook ging ik met Ann vaak naar Duitsland, en dan ook met name naar het gebied van het Teutoburgerwald, ik heb daar zelf nog jaren gewoond. (Schöppingen en Rheine). Ik ging met Ann ook naar Oostenrijk in de zomervakantie. Wij hebben een vriendin wonen in Mülbach in Pinzgau, die heeft daar een grote boerderij en daar huurde we dan een kamer.

Ook hebben we twee vriendinnen wonen in Majadahonda, vlakbij Madrid. Die heb ik vorige maand nog ontmoet in Breda, even uitgebreid gelunched en bijgekletst. Ik vond het klimaat rond Barcelona prettiger dan het klimaat in Madrid. Maar dat komt ook omdat Barcelona aan zee ligt en het er daardoor meer afkoelde dan in Madrid, dat op een bergkam ligt.

Ik ken alle provincies in Nederland en we gingen ook vaak naar Drenthe. Dat was voor ons de mooiste provincie van Nederland. In Friesland heb ik nog familie wonen, daar kwam in vroeger met mijn moeder wel eens op vakantie. Er woont ook nog een vriendin van ons in Marssum, bij Leeuwarden.

De eilanden Texel en Terschellinig ken ik ook, Terschelling sprak mij iets meer aan, omdat er daar vogens mijn beleving veel meer bossen zijn.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 15-06-2013 12:53

Leuke verhalen John. Je hebt heel wat gezien. Super als je je persoonlijke gids bij je hebt. Het scheelt heel wat als je de plaatselijke taal beheerst. Bovendien is Spaans een mooie taal vind ik.
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 15-06-2013 13:00

Ja, dat is handig hoor Maryam-Ingrid. Al moest ik het wel zelf bestellen enz en als het mis ging dan greep Ann wel in... :grin:

Ik vind het ook wel een mooie taal ja.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 15-06-2013 13:05

Hahaha, dat is dan wel de beste methode om een taal te leren John :thumbup
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Jamila
lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 15-05-2013 12:49

Bericht door Jamila » 15-06-2013 13:06

Zo ,je hebt heel wat reizen achter de rug,heel wat ervaringen rijker,heeft ook wel wat om zoveel te zien en te weten over een provincie,stad,dorp of land.

Mijn dochter gaat straks 5 maanden op stage naar Cran Canaria,dus zij is ook druk bezig om haar Spaans onder de knie te krijgen.

Wij gingen vroeger thuis met mijn ouders met de boot weg,3 weken varen,door Nederland,Belgie.
dat vond ik heerlijk,ik hoeld me ook altijd voor om dat ook te gaan doen,als ik later groot was.

maar zover is het niet gekomen,een mooi jacht is tegenwoordig erg kostbaar,en die centjes besteden we aan hele andere dingen..

Gast

Bericht door Gast » 15-06-2013 13:09

Jamila schreef:maar zover is het niet gekomen,een mooi jacht is tegenwoordig erg kostbaar,en die centjes besteden we aan hele andere dingen..

Ja Jamila, en met een jacht alleen ben je er ook niet tegenwoordig hé?
Dan krijg je nog je onderhoud, stalling, havengelden etc.

Gast

Bericht door Gast » 15-06-2013 13:10

maryam-ingrid schreef:Hahaha, dat is dan wel de beste methode om een taal te leren John :thumbup
Ia, inderdaad Maryam-ingrid. Maar als je het een poosje niet spreekt dan vergeet je toch ook wel weer veel dingen hoor.

Gast

Bericht door Gast » 15-06-2013 13:53

John, je hebt zeker meer van de wereld gezien dan ik.
Spaans is natuurlijk een fantastische rijke taal :wink: Afgelopen winter heb ik 1 Turkse en 2 Syrische dames Spaanse les gegeven. Ze waren heel gemotiveerd, samen veel lol gehad en na de les veel gepraat over de toestand in Syrië. Zelfs ook over de verschillende geloven gesproken met groot respect voor elkaar.

Gast

Bericht door Gast » 15-06-2013 17:14

Dat praten over verschillende geloven moet ook kunnen vind ik hoor Nur.
Inderdaad, dat kan alleen met wederzijds respect voor elkaar.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 16-06-2013 11:46

@johnw schreef;
Ook ging ik met Ann vaak naar Duitsland, en dan ook met name naar het gebied van het Teutoburgerwald, ik heb daar zelf nog jaren gewoond. (Schöppingen en Rheine). Ik ging met Ann ook naar Oostenrijk in de zomervakantie.
Grappig hoor; ook ik ben als kind ontelbare keren op vakantie geweest in Duitsland (omdat mijn moeder half-Duitse was) en dan m.n. in het Teutoburgerwald (Hermanns Denkmal, weet je nog?) en het Sauerland.
Mijn moeders familie kwam uit het Ruhrgebiet, uit Bottrop.
Ook in Oostenrijk ben ik een paar keer (als tiener met ouders) in Oostenrijk op vakantie geweest aan de Klopeinersee.
Nederland ken ik (tot mijn schande) amper, we gingen er eenvoudigweg nooit op vakantie.
Spaans is een mooie taal; wanneer ik op weg naar Marokko door Spanje rijd, dan kan ik wel een beetje gebruik maken van mijn kennis van het Italiaans (dat sprak ik ooit vloeiend :grin: ); het heeft veel raakvlakken.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie