Mijn vakantieland.

Naar welk land ga jij het liefst op vakantie?
Gast

Mijn vakantieland.

Bericht door Gast » 15-05-2013 16:56

Nederland vind ik een fijn vakantieland maar Zuid-Spanje overtreft alles.
Prachtig weer, rijke cultuur, geweldige keuken en natuurlijk mijn familie die daar woont.

Volgend jaar zomer wil ik naar Marokko, Tetuan bezoeken, de geboorteplaats van mijn man.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 15-05-2013 17:18

Spanje is een schitterend mooi land. Hoewel Frankrijk op zich al geweldig is is het moment dat we vanuit Frankrijk Spanje binnenrijden op weg naar Marokko altijd adembenemend. Die bergen, net iets ruiger dan in Frankrijk. Op een gegeven moment rij je langs olijfgaarden met hier en daar zo'n klein olijffabriekje. Die geur .......... zoiets van zaaaaalig. Daar word ik helemaal happy van. De omgeving van Cordoba in het zuiden is superrrrrr.

By the way . .. ga je alleen naar Tetouan of trek je ook verder het land in?
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 15-05-2013 17:21

Cordoba is mooi en mijn familie woont dichtbij Málaga. Alleen al de geur als je uit het vliegtuig stapt snachts, zwoel, warm en heel anders dan hier. Ik schoot altijd vol als ik aankwam op Málaga.

Toch zou ik ook heel graag eens naar Noord-Spanje gaan. Weer andere cultuur, andere omgeving.

Maar ik voel me heel erg verbonden met Andalucia. Al Andalus.

Gast

Bericht door Gast » 15-05-2013 17:26

In eerste instantie ga ik natuurlijk naar mijn familie in Vélez-Málaga en vandaar uit naar Tetuan. Ik wil proberen mijn schoonzusje mee te krijgen maar ik weet niet of zij verder wil gaan dan Tetuan. Dus ik laat het nog even open. Zij is geboren in Xauen, maar mijn familie is niet zo geïnteresseerd in Marokko, dus ik hoop dat ik ze om kan turnen.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 15-05-2013 17:28

In Andalusia daar zou ik zo maar kunnen wonen. Dat trekt mij ook.
En Malaga dat ken ik wel. Vroeger (oma vertelt, hihihi) toen wij nog kinderloos waren reden wij met de auto naar Marokko en langs de oostkust van Spanje naar beneden en weer terug. Er was toen nog geen snelweg en we reden urenlang op langs de zee. Dus toen ook door Malaga. Nu is dat helaas veranderd en zie je de zee nauwelijks of misschien heel even vanaf de snelweg. Jammer . . . want ik vond het prachtig.
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 15-05-2013 21:10

De eerste keren dat ik met de auto naar Marokko ging, waren er amper autobanen in Spanje; we reden dan vanaf de grens Frankrijk-Spanje via Irun over de Pyreneeën over smalle autowegen, vaak niet meer dan tweebaans, heel soms driebaans; de enige echte autobaan die er was was de auto-tolweg van Cadiz naar Algeciras.
We reden daar vaak in ons eentje, want de meeste mensen wilden niet betalen voor die autobaan en namen bij voorkeur de nationale wegen.
Het duurde eindeloos voordat we in de haven van Algeciras aankwamen.
Nu gaat dat allemaal gelukkig een heel stuk sneller...
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 15-05-2013 21:27

Wij rijden in Spanje nog immer over de nationale wegen, voorzover mogelijk en wenselijk. Die zijn prima te doen en vaak lopen de snelwegen parallel op. Stoppen bij plaatselijke restaurantjes en dan tortilla eten. Bestaat er iets lekkerders ? :lol:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 15-05-2013 22:38

Wij eten veel en vaak bij de McDonald onderweg..... :lol:
Ook doen we boodschappen bij de Franse en Spaanse supermarkten zoals Carrefours..die hebben vaak vers gegrillde kip en met lekker vers stokbrood en fruit erbij heb je een heerlijke picknickmaaltijd...
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 16-06-2013 11:29

Ben ook een paar keer via Malaga naar Marokko gegaan met het vliegtuig.
We vlogen dan met Transavia naar Malaga en werden daar opgehaald door familie.....verder met de auto naar Algeciras langs de hele Costa del Sol (Fuengirola, Torremolinos, Marbella) met die ontelbare hotels en appartementen (waarvaan er nu trouwens ontzettend veel leeg staan en onverkoopbaar zijn i.v.m.de crisis die er zo huishoudt in Spanje :sad: ).
Een schitterende route in elk geval.....
Afbeelding
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 16-06-2013 11:58

Wij hebben twee keer vakantie gevierd op Spaanse bodem en beide keren niet geheel tot genoegen.
Het zal ongetwijfeld voor het grootste deel aan mij hebben gelegen, ik ga niet graag weg met vakantie en als het dan toch gebeurt, dan ben ik zeer kritisch.
Wij waren twee maal, buiten het seizoen, op Mallorca in een drie sterren hotel en vol pension.
Hoewel ik het eten vreselijk slecht vond, en dan niet v.w.b. de smaak of de kruiden, maar het was ronduit smerig. Ongewassen sla en bij elke groente voelde je het zand tussen de tanden knarsen. Daarbij bestond de bediening uit onfrisse figuren met zwarte rouwrandjes onder de nagels, die ze dan bij het serveren ook nog in of tegen het voedsel hielden.

De kamers waren zeer onfris en het linnegoed, daar was de vergeler met neefje vergrijzer langs geweest. Kortom alles was smoezelig en goor.

Wij waren er in september en oktober en het landschap was dor en doods en ook de diverse dorpjes lagen in mijn optiek amechtig uithijgend van een druk seizoen in de zon te bakken en vertoonden geen aanstalten om voor de weinige toeristen die er nu nog waren, in de benen te komen.

Ongetwijfeld zal ik beide keren het wel slecht getroffen hebben, maar ik heb geen zinnigheid meer om nogmaals de kennismaking te hernieuwen, ik fiets wel even naar het Heegermeer, kan ik ook gewoon thuis in mijn eigenbed slapen tussen schoon linnengoed.

Plaats reactie