Mijn favoriete vakantieland Marokko

Naar welk land ga jij het liefst op vakantie?
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Mijn favoriete vakantieland Marokko

Bericht door Amber » 13-05-2013 18:26

Tja,mijn favoriete vakantieland is (natúúrlijk, zou ik zeggen) Marokko :wink: .
Ik kom er al meer dan dertig jaar; eigenlijk vanaf het jaar dat ik trouwde met mijn Marokkaanse (ex-)man.
Zoals dat dan gaat, wil je dan ook naar zijn land van herkomst en nee, ik was niet op het eerste gezicht helemaal verkocht,maar in de loop der jaren ben ik steeds meer van dat land gaan houden, omdat het zó vreselijk gevariëerd is.
Je kunt er bij wijze van spreken 's morgens pootje baden in die prachtige blauwe Atlantische Oceaan en 's middag skiëen in de Midden- of Hoge Atlasbergen.
Elke streek heeft er z'n eigen cultuur en de mensen zijn er over het algemeen erg vriendelijk.
De Marokkaanse keuken is nét zo rijk en gevariëerd als het landschap.
Ik kan een vakantie in Marokko iedereen aanraden.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 14-05-2013 21:02

Wat kan ik anders dan jouw woorden te beamen. Mijn eerste keer in Marokko is inmiddels 28 jaar geleden en als ik er aan denk als de dag van gister. Ooit ....... inshaAllah (zo God wil) zou ik er mijn oude dag willen slijten 8)
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Jamila
lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 15-05-2013 12:49

Bericht door Jamila » 15-05-2013 17:04

Mijn favoriete vakantieland is Zuid Frankrijk, Cote d Azur en de langeudoc Rouissilon. Vind ik een erg mooie gezellige omgeving.

Marokko is ook prachtig en het klimaat prima,er word daar zoveel moois gebouwd en verbouwd.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 15-05-2013 17:12

Zuid Frankrijk is ook heel erg mooi, net zoals Spanje. We rijden er doorheen met de auto op weg naar en van Marokko en dat is vaak genieten van het hele mooie uitzicht 8)
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 15-05-2013 20:28

Wij rijden ook door Frankrijk en Spanje op weg naar Marokko en er valt zeker heel veel moois te zien onderweg.
Wat me wel opviel vorig jaar was dat de Costa del Sol er een beetje stiller bijlag dan anders; zeker de crisis....
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Marokko verwacht 2 miljoen mensen deze zomer

Bericht door Amber » 23-05-2013 23:54

Spanje en Marokko zijn actief bezig met de voorbereidingen voor de Marhaba 2013 operatie, die op 15 juni van start gaat. Beide landen verwachten 2 miljoen vakantiegangers richting Marokko.

Vorige week vrijdag hield de de Spaans-Marokkaanse commissie, verantwoordelijk voor de Marhaba-operatie, een voorbereidingsmeeting in Madrid.

Spanje gaat dit jaar 7000 mensen mobiliseren, onder wie politieagenten, de Guardia civil en de havenpolitie. Ook zullen 34 boten worden ingezet op de oversteek tussen de Spaanse en Marokkaanse havens.

De Commissie verwacht een rush op de eerste en laatste dagen van de Ramadanmaand. Daarom raadt het organisme aan, niet te wachten tot het einde van de Ramadan om terug te keren naar de gastlanden.

Lange wachttijden zijn ook te verwachten in de haven Tanger Med, waar op dit moment maar één autoscanner beschikbaar is.

Bovendien zal een folder worden gepubliceerd met nuttige informatie over het snelwegengebruik, ziekenhuizen en rustruimtes in Marokko.
Bron:bladna.nl
Afbeelding

Afbeelding



Nou, maak je borst maar nat....dat wordt weer dringen geblazen.
Áls ik dit jaar ga (en dat is nog niet helemaal zeker) dan ga ik beslist ná de Ramadan;heb ik vorig jaar ook gedaan en toen viel het naar verhouding nog wel mee met de drukte......
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 24-05-2013 09:22

Oh lucky us dan. .. we gaan deze zomer niet. De ramadan valt volledig in de vakantie dit jaar, d.w.z. 1 week normaal, 4 weken vasten en 1 week normaal. Dus wij laten het nu (weliswaar met tegenzin) aan ons voorbij gaan.
Heb nu al medelijden met al die mensen die straks in de brandende zon urenlang staan te wachten :?
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 24-05-2013 12:21

Jij moet waarschijnlijk nog rekening houden met de schoolvakanties?
Hebben wij gelukkig geen last van dus vandaar dat áls we gaan, dat dan ná de Ramadan moet (of evt. er vóór); dan is het een stuk rustiger, ook in Marokko zélf en nog steeds lekker weer.... :D
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 24-05-2013 12:40

Yep . . wij zitten voorlopig nog in de schoolvakanties.
Maar eens komt de tijd . . . inshaAllah . . . dat wij heerlijk in het voor- of najaar kunnen gaan. Inderdaad de drukte voorbij. Weet je trouwens dat ik nog nooit in al die jaren in het voorjaar in Marokko ben geweest. En het moet er dan zoooooo prachtig zijn met al dat groen en volop bloemen. Toen wij nog met zijn tweetjes waren gingen we meestal in september naar Marokko. Lekker temperatuurtje en niet zo vol overal :D
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 24-05-2013 12:51

Toen ik nog geen kinderen had gingen we ook meestal in het voorjaar; in april of mei; dan was het al lekker weer, lekker rustig nog en alles was nog groen en stond in bloei.
In die tijd heb ik veel in Marokko rondgereisd, zodat ik eigenlijk wel overal ben geweest.
De nachten waren toen nog wel erg fris en tijdens een trip naar de Midden Atlas moest ik wel een dikke jellaba aan, zó koud was het er nog; de wegen waren er ook gedeeltelijk nog afgesloten wegens de sneeuw......
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie