Fryslân boppe

Naar welk land ga jij het liefst op vakantie?
Plaats reactie
Gast

Fryslân boppe

Bericht door Gast » 03-06-2013 16:23

Nou wil ik niet de wijsneus uit gaan hangen, maar mijn favoriet vakantieland is uiteindelijk Nederland, met als voorkeursplek Friesland.
Nee geen puur chauvinisme, maar waar kan je zo mooi tot de horizon kijken, vindt je zulke uitgestrekte meren en plassen en is het zelfs in het hoogseizoen zo rustig?
Waar kan je kiezen uit verschillende (wadden)eilanden.

Ja maar het weer dan? Slecht weer bestaat niet, verkeerde kleding dat wel.

Voor veertien dagen op een leuk bootje, kan mij de rest van de wereld gestolen worden.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 03-06-2013 20:30

Je hebt helemaal gelijk Jan;Nederland ís ook een prachtig land.
Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik er veel te weinig van heb gezien; ben zelfs nooit in het noorden geweest.
Als kind ging ik ook nooit in Nederland op vakantie; mijn moeder is van Duitse afkomst en dus gingen wij op vakantie naar Duitsland; het Sauerland, het Teutoburgerwoud, het Ruhrgebied, langs de Moezel en de Rijn; ook vreselijk mooi.
We verbleven dan in een Raststätte, een soort 'bed en breakfast", maakten tochtjes in de omgeving en aten schitzels in goedkope restaurantjes.
Totdat mijn vader het idee kreeg om een bungalowtent te kopen; we gingen van die tijd af kamperen in Italië; Gardameer, Iseomeer, etc.
Na drie jaar Italië gingen we kamperen in Oostenrijk en ook nadat wij, mijn zussen en ik, allang het huis uit waren, zijn mijn ouders trouw gebleven aan Oostenrijk.
Dus je ziet......aan Nederland ben ik gewoon niet toegekomen.
Eerst tegen een Italiaanse jongen aangelopen, dus weer naar Italië op vakantie en daarna, tja, leerde ik de vader van mijn kinderen kennen en meteen vanaf het eerste jaar heb ik mijn vakanties doorgebracht in Marokko.....

Maar nogmaals en ik geef het volmondig toe; Nederland is ook een prachtig vakantieland..... :wink: :grin:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 03-06-2013 22:15

2de poging.
Ja Jan je hebt zeker gelijk. Ook ik ken helaas het noorden niet. Heb er wel wonderschone dingen over gehoord. Mijn broer zit nu op Terschelling voor het Oerol Festival en is helemaal lyrisch over het eiland. Mijn oom en tante gaan minstens 2x per jaar naar de Waddeneilanden om bij te tanken en te genieten van de natuur.
Zelf ben ik geboren en getogen in Maastricht. Het diepe diepe zuiden dus. Als wij vroeger gingen reizen waren we al een halve dag kwijt voordat we in Utrecht waren en dan moesten we nog terug ook.
Mijn ene oma woonde in Den Haag en daar reden we 2 tot 3x per jaar naar toe. Deden we zo´n 6 uur over, hahaha. Ik ben dus bekend met Schevingen, Kijkduin, Madurodam. Mijn andere oma woonde in Amsterdam en ging later in Biddinghuizen wonen. Ik weet nog goed hoe leeg ik het daar toen vond. Uitgestrekte vertes waar niets op gebeurde. Mijn oom woont in Strijen in de Hoekse Waard (ZH). Ook heel mooi en uitgestrekt daro. Ben ooit in Giethoorn geweest, in de dierentuin van Amersfoort, gecampeerd op de Hoge Veluwe en dan heb je het wel zo´n beetje gehad. Later gingen we op vakantie in Belgie naar de Ardennen en nog later naar Frankrijk. Bleef jaren geleden plakken aan een Marokkaan en zo mogelijk verbrengen we de vakanties in Marokko.
Maar om terug te komen op jouw verhaal Nederland is inderdaad prachtig.
Ooit in Limburg geweest Jan? Ook absoluut de moeite waarde. Het Heuvelland, de Limburgse vlaai, het drielandenpunt. Maastricht is een prachtige oude stad met vele bezienswaardigheden.
Op vakantie gaan in Nederland is zo gek nog niet ...
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 03-06-2013 22:27

maryam-ingrid schreef: Ooit in Limburg geweest Jan? Ook absoluut de moeite waarde. Het Heuvelland, de Limburgse vlaai, het drielandenpunt. Maastricht is een prachtige oude stad met vele bezienswaardigheden.
Op vakantie gaan in Nederland is zo gek nog niet ...
Of ik ooit in Limburg was?
Ik heb een jaar lang verkering gehad met een meidje uut Valkenburg.
Toen ontdekte ik "wie schoen oes Limburg is", zelfs in het donker heukske.

Ik ben in alle provincies geweest, en heb er naar vermogen van al het (vrouwelijk) schoon genoten. Op Texel heb ik ruim een jaar gewoond, het was een schitterende tijd.

Vanwege mijn werk, kwam ik in heel Europa en ik was elke keer weer blij, als ik weer thuis was.

Behalve Parijs, is er niet een plek waar ik graag kwam in het buitenland, maar toen wij enkele jaren geleden besloten om naar Friesland te verhuizen en ik na bijna vijftig jaar weer "thuis" kwam, heb ik wel even staan janken van blijdschap en ontroering, want hier liggen mijn wortels en dit is ook mijn laatste station, ik vertrek van hier alleen in een houten jas.

Plaats reactie