The diving bell and the butterfly

Wat is jouw TV- of filmtip voor vanavond of deze week?
Plaats reactie
Gast

The diving bell and the butterfly

Bericht door Gast » 27-07-2013 20:52

Franse, Amerikaanse (F, USA) Biografie-filmdrama uit 2007 van Julian Schnabel. Met: Mathieu Amalric, Emmanuelle Seigner e.a. Nadat Jean-Dominique Bauby, hoofdredacteur van het Franse modeblad Elle, eind 1995 is getroffen door een beroerte, kan hij alleen zijn linkerooglid nog bewegen. Een bevallige therapeute met engelengeduld ontwikkelt een methode om te communiceren. Zij dicteert een speciaal alfabet dat begint met de letters die het meest voorkomen in het Frans. Als ze de letter opleest die Bauby bedoelt, knippert hij met zijn oog. Zo schrijft Bauby, letter voor letter, een boek. Een aangrijpend pleidooi voor de verbeelding én een bijtend relaas over isolatie; ontroerend maar niet sentimenteel, wrang maar niet wreed.


Een poos geleden heb ik hem gekocht, maar dvd speler deed het niet. Nu kan ik hem wel kijken. Ik heb hem ooit gezien op tv. Mooie film! Een aanrader!

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 28-07-2013 01:09

Nurtje - wanneer, hoe laat en welke zender :roll:
Anyway, ben nu toch al te laat vrees ik. Wij kijken op dit moment naar Shrek via een DVD. Tig keren gezien en hij blijft leuk :grin:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 28-07-2013 15:44

Ik begrijp van Nur dat ze die film een keertje op DVD had gekocht maar 'm toen niet had kunnen zien omdat haar DVD-speler stuk was.
Nu kan dat dus wel.....
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 28-07-2013 19:28

Oooow :? Ik begreep dat ze hem op DVD heeft maar hem nu op TV ziet.
Kom op Nur, we wachten op jouw uitleg :ole
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie