Mijn TV-tips voor vanavond

Wat is jouw TV- of filmtip voor vanavond of deze week?
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Mijn TV-tips voor vanavond

Bericht door Amber » 03-08-2013 13:14

Vanavond weer 2 van mijn meest favoriete series op TV; "Upstairs,downstairs" een kostuumdramaserie van de BBC; elke zaterdag om 20.20 op Nederland II.

Afbeelding

En daarna op dezelfde zender genieten van de fantastische serie "The Borgias" : Het was de tijd van Da Vinci en Michelangelo. Een tijd van creativiteit en intellectuele prestaties. Maar het was ook de tijd van Machiavelli, van wetteloosheid, oorlog en zedeloosheid. Het hart van de wereldorde was het Vaticaan, dat ingreep bij conflicten tussen landen. Aan het hoofd van het Vaticaan stond een man met ongelofelijke macht: Paus Alexander VI. Zijn heerschappij over Rome zou de zwartste periode uit de kerkelijke geschiedenis worden. Zijn echte naam wordt tot op de dag van vandaag in verband gebracht met meedogenloosheid, machtswellust en moreel verval: Rodrigo Borgia.

Te zien op Nederland II om 22.35

Afbeelding
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 03-08-2013 13:35

Dank je Amber. Dat wordt weer genieten, hoewel de Borgias heb ik al een keer gezien, wat een zootje gajes was dat zeg. :roll:

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 03-08-2013 19:05

Het was idd. het schuim der aarde; die vader, notabene de Paus maar de rest van het gezin lustte er ook wel pap van......
Ik heb de serie de eerste keer niet gevolgd, maar nu doe ik dat wel en het is elke zaterdag weer genieten.....
Heb veel boeken gelezen over de tijd dat e.e.a. zich afspeelde en ook over de verschillende families die in de serie voorkomen uit de tijd dat Italië nog niet bestond.....
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie