Keuringsdienst van Waarde: aflevering Couscous

Stel een vraag over koken of beantwoord de vragen van een ander en plaats hier je tips
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Keuringsdienst van Waarde: aflevering Couscous

Bericht door Amber » 30-05-2013 14:26

Couscous, het ons welbekende Noord-Afrikaanse gerecht van gemalen tarwe, is de laatste tijd gelukkig ook in Nederland erg geliefd.
Echter; in Nederland wordt er doorgaans kokend water over de couscous gegoten en dan is het ná een paar minuten klaar.
Is dat eigenlijk wel de juiste manier om couscous te bereiden?
Het programma DE KEURINGSDIENST VAN WAARDE stuurt z'n Marokkaanse medewerker Ajouad el Miloudi naar Marokko om uit te zoeken hoe het écht moet.....
Vanavond, op Nederland 3, om 20.30....
Ter voorbereiding: KLIK HIER EN BEKIJK HET FILMPJE

Afbeelding
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 30-05-2013 14:33

Ik ga zeker kijken; ik heb zelf nog nooit couscous gemaakt door er heet water overheen te schenken, 10 minuten te laten staan, daarna door te roeren en verder te verwerken.
Ik dúrfde dat eigenlijk ook nooit te doen, want naar mijn idee krijg je op die manier geen lekkere luchtige couscous.
Ik stoom de couscous altijd in een couscoussier, een couscouspan dus en dat is een werkje dat wel wat tijd kost,maar dan heb je ook wat.
Onderin gaan het vlees, de groenten,specerijen,kruiden en bouillon en in het bovenste gedeelte stoom ik de couscous.


Afbeelding
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 30-05-2013 14:57

Goeie tip Amber! Ik kijk zeker! Ik kijk bijna altijd naar dit programma.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 30-05-2013 14:58

Ik kijk ook meestal; ze hebben altijd leuke items, waar je ook nog wat van opsteekt... :D
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 30-05-2013 15:31

Wij hebben de couscous op deze manier wel eens gemaakt :oops:
De smaak is goed hoor. Zo'n pak van het merk Zakia (dacht ik).
Maar, eerlijk is eerlijk, de ouderwetse manier van stomen, dat proef je. Beter dus . .. :)
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 31-05-2013 13:50

Ik heb gisteren gekeken en ik weet niet waarom, maar ik kreeg tranen in mijn ogen bij de beelden van Marokko :oops: :wink: .
Ik weet het nu zeker, ik ga nooit die snelle methode uitproberen; laat mij maar lekker een uur lang de couscous stomen totdat ze licht en luchtig is en overheerlijk......
Ik ga dit item trouwens verplaatsen naar het KOOK-forum en plaats hieronder dan ook nog even de link naar de reportage voor diegenen die het programma gemist hebben:
KEURINGSDIENST VAN WAARDE/COUSCOUS(klik)

Er werd op de site ook nog een lekker couscousrecept gegeven van het restaurant HABIBI. Klik daarvoor HIER
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie