Het Boeddhisme

Ben je moslim, christen, joods, boeddhist, etc. discussiëer hier dan over jouw geloof.
Plaats reactie
Gast

Het Boeddhisme

Bericht door Gast » 18-05-2013 18:40

Geen echte religie maar meer een levensstijl.
Het mooie van het Boeddhisme vind ik dat het van de kracht van de persoon zelf uitgaat .Geen echte geboden maar adviezen en richtlijnen.Ik ben een echte MultiCutiWereldburger en interesseer mijzelf voor alle religies/culturen ect.......... :D

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 21-05-2013 15:27

Ik heb laatst een boek gekocht over Meditatie met boeddistische filosofie. Best interessant. Vooral het hoofdstuk over de handelingen van het lichaam/spreken en geest.
Veel dingen uit het Boeddhisme kan ik zo plaatsen in de islam.
Als moslima is dat mooi om te lezen. Tenslotte gaat het in het leven slechts om één ding en dat is liefde. Of zoals de boeddhist Nagarjuna:

Zelfs als U drie keer per dag driehonderd kookpotten met voedsel zou schenken zou het niet te vergelijken zijn met zelfs maar een fractie van de waarde van slechts een moment van liefde

Istie mooi of istie mooi? :D
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 21-05-2013 17:05

maryam-ingrid schreef:Ik heb laatst een boek gekocht over Meditatie met boeddistische filosofie. Best interessant. Vooral het hoofdstuk over de handelingen van het lichaam/spreken en geest.
Veel dingen uit het Boeddhisme kan ik zo plaatsen in de islam.
Als moslima is dat mooi om te lezen. Tenslotte gaat het in het leven slechts om één ding en dat is liefde. Of zoals de boeddhist Nagarjuna:

Zelfs als U drie keer per dag driehonderd kookpotten met voedsel zou schenken zou het niet te vergelijken zijn met zelfs maar een fractie van de waarde van slechts een moment van liefde

Istie mooi of istie mooi? :D

hij is goed !!!! :ole

Plaats reactie