Niet te geloven toch?

Heb je iets interessants, vreemds, grappigs of opmerkelijks gelezen in de media, deel het hier met ons
Gast

Bericht door Gast » 05-07-2013 12:39

johnw schreef:Tsjonge tsjonge Jan, ik had geen idee dat jij je persoonlijk aangevallen zou voelen na mijn opmerking.

Ik bedoelde er alleen maar mee te zeggen dat de mensen toen vanwege het systeem behoorlijk beperkt waren in hun privacy.

En het gaat om rook overlast, oke. Laten ze dan eerst even in het Ruhrgebied gaan kijken, dan weten ze wat rookoverlast is.
Laat Dusselsorf daar nou liggen in dat Ruhrgebied :lol:

Ik voelde mij geenszins persoonlijk aangevallen, maar het is voor mij hoogst irritant, als men te pas en te onpas het communisme aan de haren erbij sleept en dat laat ik dan even weten.

Maar terug naar het onderwerp. Het ging om de overlast en jij haalde aan, dat men maar eens in het Ruhrgebied moest gaan kijken, dan wist je wat rookoverlast was. Dus omdat er al rookoverlast is, mag je van de er nog bijkomende rook met de daaraan verbonden rookoverlast niks mer zeggen?
Ja ik ken het Ruhrgebied en ik was altijd blij, als ik er buiten langsheen kon rijden en er niet hoefde te zijn, de stank was enorm. Maar dat is ook zo bij de Hoogovens als de wind verkeerd staat en wat te zeggen van de Bayer fabrieken, die kunnen er ook wat van.
Maar dat is nog steeds geen legalisatie om dan ook maar lekker door te paffen en overlast te veroorzaken.

Wij hebben in ons appartementencomplex een lift en je wilt niet weten wat een stank er hangt, als er iemand met een sigaret of andere rookwaar in heeft gestaan. Iemand bij ons op de galerij, heeft de gewoonte om voor het open keukenraam te gaan staan en als je er dan langs moet, komt je de stank tegemoet en ik vind dat irritant.
Een keer heb ik er wat van gezegd en toen beriep de dame zich er op, dat ze in haar eigen huis was en dat ik mijn smoel moest houden. Nou als ik wist, dat ik hetzelfde zou kunnen bereiken als in het bericht, dan deed ik gisteren aangifte. Helaas moet ik de stank dulden, nog wel.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 05-07-2013 12:59

Hoe vervelend sigaretten/sigarenrook ook is, het bovenstaand verbod is en blijft natuurlijk een inbreuk op de privacy in je eigen huis. Persoonlijk ben ik (met mijn overgevoelige luchtwegen) dolblij met een rookverbod in openbare gelegenheden. Maar om dat door te voeren in je eigen huis is mijns inziens een stap te ver.
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 05-07-2013 13:13

Zolang jouw gedrag in eigen huis, niet leidt tot overlast in de directe omgeving, zal niemand je een strobreed in de weg leggen.
Maar op het moment, dat je overlast veroorzaakt, dan kunnen er maatregelen genomen worden en daar is niks mis mee.
Ik ben hardhorend, zeg maar stokdoof en zou ik zonder ringleiding of koptelefoon naar muziek willen luisteren, dan kunnen ze dat drie straten verder goed vernemen. Daar staan zeer terecht sancties op.
Als nu blijkt, dat ik met mijn binnenshuis BBQ (rook)overlast veroorzaak, dan mag men mij daarop aanspreken en dat geldt m.i. ook voor het gebruik van tabak. Zolang dat binnenshuis blijft, geen probleem, maar als de omgeving er last van ondervindt, is dat buitenshuis en dus mag men daar dan maatregelen nemen.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 05-07-2013 13:52

Ik vind persoonlijk dat je je buren er op kunt aanspreken wanneer je overlast van ze ondervindt; welke overlast dan ook.
Dat mogen ze bij mij ook; bel maar aan wanneer je last hebt van mijn harde muziek (heel af en toe :grin:),electrische thuisbarbecue of wat dan ook.
Ik woon op een portiek met 4 woonlagen en dus 8 woningen en je wilt niet weten wat er af en toe voor lucht hangt; als ik mijn slaapkamerraam open heb staan dan komen de kookluchten van alle buren bij mij naar binnen.
Mijn buren direct naast mijn barbecuen vaak op het balkon als het mooi weer is; de lucht daarvan komt mijn huis binnen maar ik vind het zálig. (het zijn Marokkanen).....
Ook wonen er heel wat mensen op mijn portiek die roken; ook mijn bovenbuurvrouw; het is heel vreemd, maar die sigarettenlucht komt bij mij naar binnen via het toilet.....
Ach, je moet íets van elkaar kunnen velen, vooral wanneer je zo op elkaar woont zoals op mijn portiek.
Blijven communiceren en rekening met elkaar houden waar mogelijk, is mijn devies.
Om nu een officiëel verbod aan mensen op te leggen om niet meer te roken in hun eigen woning gaat mij eigenlijk veel te ver.

En oh ja, ik ken het Ruhrgebied heel goed;mijn familie van moederskant komt daar vandaan (idd. in de buurt van Düsseldorf) en ja, als je daar vroeger de lakens aan de waslijn hing, waren ze in een tijd van ja en nee pikzwart....... :lol: :lol:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 05-07-2013 14:02

Hier in het appartementencomplex waar ik woon wordt er in de hal en in de liften niet gerookt.
Als men binnenshuis rookt, dan kan ik mij niet voorstellen dat dit rookoverlast tot gevolg heeft, tenzij ze roken zoals jouw buurvrouw bij het open raam.

Inderdaad, Dusseldorf ligt in het Ruhrgebied. Ik heb zelf een aantal jaren in Keulen gewoond en je wilt niet weten wat je daar ruikt.

Ook heb ik 23 jaar in Vlaardingen gewoond, tegenover Pernis. Ook zoiets.
Maar als je dat ziet wat daar in de nacht wordt "afgefakkeld" door de grote bedrijven.... Dat mag, want die betalen ervoor. En dan zou jij in je eigen woning niet mogen roken?

Wees dan consequent en trek één lijn...

Plaats reactie