Tahrirplein Egypte

Heb je iets interessants, vreemds, grappigs of opmerkelijks gelezen in de media, deel het hier met ons
Plaats reactie
maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Tahrirplein Egypte

Bericht door maryam-ingrid » 14-08-2013 16:16

Bijzonder schokkend om vanochtend bij het aanzetten van de TV te constateren dat "men" inmiddels begonnen is met het schoonvegen van het Tahrirplein in Egypte.
Mensen die geweldloos vasthoudend protesteren tegen de staatsgreep; de hele vastentijd daar waren en nu gewoon als waren zij vliegen worden weggemept. Vele doden en nog meer gewonden zijn inmiddels gevallen. De lange lange zeer lange arm van Mubarak schijnt eindeloos :evil:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 14-08-2013 18:58

Het is een gebed zonder end en té erg voor woorden; let op mijn woorden; hier komt een burgeroorlog á la Syrië van, ben ik bang...... :sad:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 17-08-2013 13:27

ook ik ben bang dat het een burgeroorlog komt.
Verschrikkelijk hoe daar de mensenrechten geschonden worden......in en intriest :sad:

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 17-08-2013 13:49

Elke dag vallen er nu honderden doden en het eind is nog niet in zicht; ik zie op de beelden in de journaals dat mensen van beide kanten de massa opstoken om toch maar vooral weer te gaan protesteren, met alle gevolgen vandien.
Liever gaan ze gewoon naar huis, want die protesten leiden tot alleen maar meer ellende en doden.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 18-08-2013 13:07

Alles is is scene gezet met de arme burger als slachtoffer.
Generaal El Sissi (degene die de staatsgreep heeft gepleegd) heeft een Marokkaanse Joodse moeder.
Is dit relevant? Ja natuurlijk.
Israel is erbij gebaat dat er een Egypte is dat pro-israelisch is zoals voorheen met Mubarak, of een Egypte dat verdeeld is (burgeroorlog komt dan natuurlijk weer erg goed van pas). De bom in Beiroet ging ook niet zomaar af deze week.
Ik heb beelden gezien de afgelopen dagen op Al Jazeera waar de honden geen brood van lusten.
Zelfs beesten gaan niet zo met elkaar om. En wat doet de wereld? Verder komen dan een beschuldigend vingertje komt men niet :evil:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie