Interview Maarten van Rossem over het nieuws van vandaag

Heb je iets interessants, vreemds, grappigs of opmerkelijks gelezen in de media, deel het hier met ons
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Interview Maarten van Rossem over het nieuws van vandaag

Bericht door Amber » 22-08-2013 16:12

Maarten van Rossem: 'In wereldsteden wonen de grootste hufters'

NIEUWSBREAK Blijft het Westen toekijken na de gifgas-aanval in Syrië? En is het echt zo erg gesteld met de onbeschoftheid van de Franse ober? Historicus en commentator Maarten van Rossem over het nieuws van de dag.

Een gifgasaanval in Syrië en het Westen kijkt toe zonder iets te doen. Windt u zich hier over op?
'Nee. Waarom zou ik? Het is een dieptragische situatie, daar in Syrië. Het gaat hier om een land dat zichzelf op effectieve wijze aan het vernietigen is. Dat gaat niet meer goed komen. De tegenstellingen van de Alawieten en Soennieten zitten diep. Een interventie; hoe zou dat moeten gaan? Ik zie het vrij hopeloos in. Je kunt als het Westen niet overal maar interveniëren. De geschiedenis laat zien dat inmenging van het Westen, onder leiding van de VS, waar dan ook, bijzonder weinig effectief is geweest.'

De VN zou bijvoorbeeld wél een officieel onderzoek kunnen doen naar het gebruik van gifgas?
'Dat stelt geen bal voor. Het blijft een vrij duistere zaak wat daar is gebeurd en wie wat heeft gedaan. We zijn er inmiddels wel achter dat geen van beide partijen in de verste verte deugt. We hoopten dat de rebellen zouden winnen, maar weten nu dat we daar niet bepaald gelukkig mee hoeven te zijn.'

Blijft de vraag: blijven we nu echt machteloos toekijken?
'We zouden noodhospitaals kunnen bieden en waterzuiveringsinstallaties. De vraag waarom we niet ingrijpen is altijd het sentiment als iets uit de hand loopt in de wereld. Je ziet nu overal goedkoop moralisme opduiken. Wij kijken machteloos toe, ja. Zoals wij zo vaak machteloos toekijken.'
....
Lees HIER (klik) verder.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 22-08-2013 16:33

Ik ben geen fan van Maarten van Rossem. Hij zegt vaak een hele hoop zonder inhoud. Wil niet zeggen oeverloos gezwets maar toch.
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 22-08-2013 17:02

Tja, je moet er van houden, zeg ik altijd maar....ik ben daarentegen weer wél een fan, een grote zelfs; dan moet hij wél komen als commentator en dan vooral v.w.b. zaken die met de VS te maken hebben;leuk proberen te zijn in een TV kwis, zoals nu dagelijks op Nederland II (wie is de slimste?)vind ik een heel stuk minder.....
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 23-08-2013 09:05

Hij schijnt inderdaad een VS-kenner te zijn maar die man denkt dat hij overal verstand van heeft. En als je het wereldgebeuren (of lees: het Arabische gebeuren) gaat becommentarieren met een Amerikaans gekleurde bril op dan wordt het al snel saai . . . gaap . . .
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie