Reïncarnatie?

Heb je iets interessants, vreemds, grappigs of opmerkelijks gelezen in de media, deel het hier met ons
Amina
lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 20-01-2014 18:02

Bericht door Amina » 29-01-2014 23:08

Wat ik over reïncarnatie denk?
Ik snap ergens wel dat mensen daar in geloven, ik heb daar vroeger ook over na gedacht. Het is ook een mooie gedachte. Dat je terug kan keren naar de wereld als je dood gaat, maar dan als een ander persoon of als een dier. En dat je dan kan fantaseren over hoe dat dan zou werken en hoe je terug zou keren enz. Ik heb er ook wel eens series en films over gezien, erg leuk. Maar voor mij blijft het fantasie. Ik kan natuurlijk niet de verhalen van mensen en kinderen verklaren die "herinneringen" van een eerder leven hebben. Misschien wel eens leuk om me daarin te verdiepen.
Ik ben moslim en geloof dat er een eeuwige leven is na dit leven. Niet op aarde, maar in het hiernamaals. Ook dat is niet heel duidelijk hoe dat dan er uit ziet, maar er zijn wel een aantal verzen uit de koran van en een aantal uitspraken van de profeet Mohammed van. Daar kan je zelf een beeld bij creëren, maar
je komt er pas achter als het zover is.

Gast

Bericht door Gast » 30-01-2014 10:37

Vooral toen ik jonger was heb ik nogal veel boeken geconsumeerd over deze onderwerpen.
Het heeft mij wel gemaakt tot iemand die openstaat voor de mening van anderen.
Er zijn boeken die beweren dat ik op dit moment hier leef maar tegelijkertijd ook op andere planeten en dat het de bedoeling is dat je tezamen een taak volbrengt......
Ik weet nog niet zo goed wat hier mijn taak is en daarom doe ik intussen maar rustig aan ha ha ha

Fantaseren hoe het hiernamaals zou kunnen zijn....
Ik visualiseer dat wel eens als ik niet in slaap kan komen.
Het is een bos met open plekken en overal zacht mos waar ik heerlijk op kan liggen.
Er kabbelen beekjes , zingen vogels en er zijn veel dieren waarvan er sommige bij mij komen liggen om te slapen of te knuffelen.
God zie ik nooit en ik eet ook niet met gouden lepeltjes.
Ik zie ook nooit andere mensen daar.
Ik krijg dan het gevoel dat ik ëén ben met de natuur en alle zorgen weg zijn.
En dan s laap ik lekker in.
Fantasie is ook een fijn medicijn voor mij.

Amina
lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 20-01-2014 18:02

Bericht door Amina » 31-01-2014 14:18

Mooie fantasie Ria. En dan er lekker over dromen :grin:
Fijn dat je open staat voor de mening van anderen. Soms kan dat best lastig zijn, maar het maakt je persoonlijkheid sterker, vind ik :grin:

Plaats reactie