Welke hoofddoek is het passendst?

Heb je iets interessants, vreemds, grappigs of opmerkelijks gelezen in de media, deel het hier met ons
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Welke hoofddoek is het passendst?

Bericht door Amber » 11-01-2014 17:44

Hoofddoek liefst strak om het hoofd met stof uit het gezicht

De meeste inwoners van de Arabische en islamitische wereld zien de vrouw het liefst met een hoofddoek. Het Amerikaanse onderzoeksbureau Pew Research Center onderzocht hoe er in deze regio onder meer tegen de vrouw wordt aangekeken als het gaat om gezichts- en haarbedekking.

Er werden steekproeven gehouden in de overwegend islamitische landen Tunesië, Egypte, Turkije, Irak, Libanon, Pakistan en Saoedi-Arabië. De ondervraagden kregen onder meer de vraag 'welk soort kleding het meest gepast is voor vrouwen in het openbaar', waarbij ze een keuze moesten maken uit zes verschillende plaatjes - van compleet gesluierd tot volledig ongesluierd.

Gemiddeld genomen is de 'moderne hoofddoek' (categorie nummer 4), waarbij de stof niet over het gezicht valt, maar wel strak om het gelaat zit, het populairst. De hoofddoek wordt vooral gedragen door vrouwen in landen met een seculiere traditie, zoals Egypte en Tunesië. In die twee landen verkiest de meerderheid een vrouw met deze 'moderne hoofddoek' boven alle verschijningen.
....
Lees het artikel verder op TROUW.NL(klik)

Afbeelding
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 11-01-2014 17:51

Haha weer zo'n Trouw artikel waar men zijn/haar reactie op mag geven. lekker stoer uitpakken in reacties over de ingepakte hoofdjes heen.

Vroeger las ik Trouw graag, de laatste jaren is het verworden( om met de woorden van van Agt te spreken :wink: ) tot een anti islam krantje.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 11-01-2014 18:01

Het gaat mij er bij het plaatsen niet om dat het artikelen uit Trouw zijn; het gaat mij om de inhoud van artikelen op verschillende dagblad-sites die ik leuk/interessant/merkwaardig etc.vind.
Ik vond dit wel een leuk artikel.....
Daarnaast is het onderzoek niet verricht door Trouw zélf maar door het Pew Resarch Center (klik), een onderzoeksbureau in de US die allerlei zaken onderzoekt en daar de resultaten van op hun site publiceerd.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 12-01-2014 00:21

Leuk onderzoek.
Ik vind veel hoofddoeken erg mooi, aardig of redelijk maar helaas
niet die in het lijstje staan.

Een flatteus stofje, strak om het hoofd en niet gezicht of nek
bedekkend spreekt me het meeste aan.

Schitterende exemplaren zag ik vroeger overigens in Algerije ...

Plaats reactie