Grote consternatie in Israel

Heb je iets interessants, vreemds, grappigs of opmerkelijks gelezen in de media, deel het hier met ons
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Grote consternatie in Israel

Bericht door Amber » 03-02-2014 16:05

Er heerst grote consternatie in Israel, want het zou zo maar eens kunnen zijn dat de zoon van premier Netanyahu "iets" heeft met een niet-joods meisje.
In alle toonaarden wordt ontkend dat dat het geval is.
Waarom eigenlijk? Wat is het probleem?


Netanyahu: 'Mijn zoon doet het niet met sjikse, ze studeren alleen samen'

Liefdesleven van premierszoon houdt de gemoederen in Israël bezig

Benjamin Netanyahu heeft woensdag officieel bekend gemaakt dat zijn zoon Yair geen verhouding heeft met de niet-joodse Sandra Leikanger uit Noorwegen. Ze studeren alleen samen, aldus een medewerker de Israëlische premier.
Volgens Trouw zei de woordvoerder van de Netanyahu dit tegen de leider van de Shas-partij, Aryeh Deri. De zeer invloedrijke Shas streeft naar een conservatief religieuze Joodse staat. Deri heeft in de media grote zorgen geuit over een eventuele verhouding van de zoon van de premier met een niet-joodse, oftewel een sjikse.
Yair Netanyahu bracht deze week zelf het nieuws van zijn relatie met de Noorse Sandra naar buiten. Sindsdien woedt over hun hoofden heen een vurige discussie, vooral op orthodox-joodse websites. Ook Yairs zeer religieuze oom Chagai Ben-Artzi, een broer van zijn moeder, bemoeide zich ermee. "Yair spuugt op het graf van zijn grootouders", reageerde hij in een interview met een ultra-orthodoxe website. Vader Netanyahu vat het volgens Trouw iets luchtiger op. De premier trad driemaal in het huwelijk, de tweede keer met een niet-joodse vrouw.
...
Lees het artikel en alle voorgaande artikelen over deze soap HIER (klik)
Afbeelding
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 04-02-2014 16:07

Niks niet extreem hoor :roll:
Ik zou zeggen: stenigen en dan de kop eraf.
En ook van vader Bibi (opgeruimd staat netjes)
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 04-02-2014 16:09

Ik las gisteren of zo dat er zelfs een huwelijk aan zit te komen dus hoezo die uitspraak van pa Netanyahu? :roll:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 04-02-2014 16:11

Geen idee. Wellicht in het kader van: het maakt niet uit wat je zegt ALS je maar wat zegt :roll: :? :lol:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 04-02-2014 16:21

Ze doen daar blijkbaar echt aan het "zuiverheidsprincipe" want ik las:
Liefde is in dit land geen privézaak. De premier vertegenwoordigt namelijk de Joodse staat en die staat moet zo zuiver mogelijk worden gehouden. Dat kan alleen door joden met joden te laten trouwen. Geen gemengde huwelijken dus. Een burgerlijk huwelijk bestaat hier zelfs niet.

Mocht de zoon van Netanyahu dan toch zo verliefd zijn dat hij de toorn van de natie over zich wil laten heengaan en uiteindelijk met haar trouwen, dan zal hij naar Cyprus moeten uitwijken om überhaupt te kunnen trouwen. Burgerlijke huwelijken die in het buitenland worden voltrokken, worden in Israël wel aanvaard.

Vader en zoon krijgen bakken kritiek over zich heen, gewoon omdat een jongeman van 23 zijn hart heeft laten spreken. Zijn geliefde zou zich natuurlijk tot het jodendom kunnen bekeren, maar een echte is ze niet en zal ze nooit zijn. Dat ben je alleen als je kan bewijzen dat je moeder joods is/was.
Bron:VRT-nieuws
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 04-02-2014 16:27

Zucht!
Dat hier anno 2014 nog überhaupt over gesproken wordt :evil:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 11-02-2014 10:34

"maar een echte is ze niet en zal ze nooit zijn. Dat ben je alleen als
je kan bewijzen dat je moeder joods is/was."

Wat een ellende zeg als je er van af wilt !

Hopelijk stamt deze Yair uit het tweede huwelijk van zijn vader
en is hij daarom helemaal vrij om te doen en laten wat hij wil ...

Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 11-02-2014 10:51

Amber schreef:Ze doen daar blijkbaar echt aan het "zuiverheidsprincipe" want ik las:
Liefde is in dit land geen privézaak. De premier vertegenwoordigt namelijk de Joodse staat en die staat moet zo zuiver mogelijk worden gehouden. Dat kan alleen door joden met joden te laten trouwen. Geen gemengde huwelijken dus. Een burgerlijk huwelijk bestaat hier zelfs niet.

Mocht de zoon van Netanyahu dan toch zo verliefd zijn dat hij de toorn van de natie over zich wil laten heengaan en uiteindelijk met haar trouwen, dan zal hij naar Cyprus moeten uitwijken om überhaupt te kunnen trouwen. Burgerlijke huwelijken die in het buitenland worden voltrokken, worden in Israël wel aanvaard.

Vader en zoon krijgen bakken kritiek over zich heen, gewoon omdat een jongeman van 23 zijn hart heeft laten spreken. Zijn geliefde zou zich natuurlijk tot het jodendom kunnen bekeren, maar een echte is ze niet en zal ze nooit zijn. Dat ben je alleen als je kan bewijzen dat je moeder joods is/was.
Bron:VRT-nieuws
Dit zijn dus de orthodoxen die er zo over denken. Niet iedere Israëlier denkt zo!

Gast

Bericht door Gast » 11-02-2014 12:23

Maar het is wel een voorbeeld van de invloed, die orthodoxen hebben en willen hebben op de totale gemeenschap.
In wezen verschillen die orthodoxen niet van de orthodoxe moslims en de rechtse extremisten in Europa.

Gast

Bericht door Gast » 11-02-2014 13:39

Jan Rutgers schreef:Maar het is wel een voorbeeld van de invloed, die orthodoxen hebben en willen hebben op de totale gemeenschap.
In wezen verschillen die orthodoxen niet van de orthodoxe moslims en de rechtse extremisten in Europa.
Dat is waar Jan, maar zoals we ook weleens zeggen: maar niet iedere moslim denkt er zo over, vind ik dat ik dat ook geldt betreft joden.

Plaats reactie