Leuk, koning Mohammed wandelt in Amsterdam

Heb je iets interessants, vreemds, grappigs of opmerkelijks gelezen in de media, deel het hier met ons
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Leuk, koning Mohammed wandelt in Amsterdam

Bericht door Amber » 26-03-2016 14:37

Leuk hoor....De Marokkaanse koning Mohammed maakte gedurende een kort privébezoek een stadswandeling door Amsterdam waar mensen die hem herkenden gewoon met hem op de foto gingen.
Hij had wat mij betreft echter wel iets modieuzers mogen aantrekken...... :grin:
Lees het artikeltje HIER

Afbeelding
Bron:AD.nl en Facebook
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 26-03-2016 15:48

Komt hier een beetje de popie jopie uithangen, maar weigert wel om mee te werken aan oplossingen voor problemen met mensen, die oorspronkelijk uit zijn land komen.
Ik heb het niet zo op zulks.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 26-03-2016 21:08

Ach ja, ik ben zelf ook niet zo'n fan van de koning, maar ik vind het toch wel leuk dat hij zo'n wandelingetje maakte om op straat in contact te komen met de gewone mede-Marokkaan (se Nederlanders).
Dat is trouwens heel bijzonder want de koning doet dat niet zo vaak.
Is het wel zo dat hij zich niets gelegen laat liggen aan de mensen hier met een Marokkaanse achtergrond en "weigert" hij idd,. mee te werken aan oplossingen voor hun problemen?
N.m.m. is dat helemaal niet de taak van de koning.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 26-03-2016 21:18

Ben ik dan verkeerd geïnformeerd, als ik denk, dat hij de wet op het verplicht hebben van twee paspoorten (nationaliteiten) van mensen van Marokkaanse komaf, kan laten wijzigen?
Is hij het ook niet, die zijn invloed kan aanwenden, om mensen, van Marokkaanse komaf, die hun toevlucht hebben gezocht in Marokko, omdat ze van daar niet worden uitgeleverd aan Nederland, toch uit te laten leveren en te laten boeten voor hun misdaden?

Dit wandelingetje is i.m.o. eigenlijk een soort van opgestoken middelvinger naar de Nederlandse gemeenschap. Ik kan het mis hebben, maar zo ervaar ik het wel.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 29-03-2016 12:19

Ik vind de huidige koning niet verkeerd. Hij heeft al zoveel goeds gedaan voor zijn land en is nog steeds doende met verbetering.
Ook het feit dat het politiek gezien rustig is in Marokko komt van zijn hand.
Verder was het Marokko die Frankrijk alle mogelijke han- en spandiensten heeft verleend te verkrijging van de verblijfplaatsen van de terroristen.
Wat betreft de dubbele nationaliteit is dat nu eenmaal zo geregeld in de Marokkaanse grondwet. Eens een Marokkaan ... altijd een Marokkaan. Alleen via een gerechtelijke procedure zou een Marokkaan afstand kunnen doen van zijn nationaliteit. Maar waarom zou hij? Wat is het nadeel van het hebben van een dubbele nationaliteit? Mijn kinderen en man hebben ook naast de Nederlandse de Marokkaanse nationaliteit. Biedt alleen maar voordelen in mijn ogen.
En wat betreft de uitlevering. Heel veel landen leveren hun eigen onderdanen niet uit. En dan terug naar Marokko. Vorig jaar zijn er nog drugscriminelen, wonende in Nederland, gevlucht naar Marokko, veroordeeld in Marokko en zitten nu straffen uit die fiks hoger uitvallen dan hier in Nederland.
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie