Brusselse imams en rabbijnen leggen een krans

Heb je iets interessants, vreemds, grappigs of opmerkelijks gelezen in de media, deel het hier met ons
Plaats reactie
Gast

Brusselse imams en rabbijnen leggen een krans

Bericht door Gast » 01-04-2016 16:11

http://www.ad.nl/ad/nl/5594/foto/photoa ... rans.dhtml

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 01-04-2016 16:38

Zo moet het en zo hoort het!!!
Wat mij betreft vaker samen in het openbaar optrekken.
Wie weet wat voor positief effect dat in de verrotte samenleving geeft ...
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 01-04-2016 21:20

Helaas wordt er door sommigen finaal langs gelezen, terwijl het (vooral de laatste tijd) best wel vaker voorkomt dat ze samen optrekken:sommigen wíllen dat gewoon niet weten.
Liever leest men alleen maar een hele hoop negativiteit en dan natuurlijk vooral over moslims..... :sad:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 02-04-2016 12:20

Het valt mij op dat moslimorganisaties steeds vaker en duidelijker hun afkeuring uitspreken over dergelijke wandaden. Van mij heeft dat nooit gehoeven omdat mij al heel lang duidelijk is dat de islam niet de doorslaggevende factor is maar het is wel goed dat ook van die kant maatschappelijke betrokkenheid getoond wordt.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Ron-de-Noor
lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 26-03-2016 23:09

Bericht door Ron-de-Noor » 02-04-2016 16:25

Amber schreef:Helaas wordt er door sommigen finaal langs gelezen, terwijl het (vooral de laatste tijd) best wel vaker voorkomt dat ze samen optrekken:sommigen wíllen dat gewoon niet weten.
Liever leest men alleen maar een hele hoop negativiteit en dan natuurlijk vooral over moslims..... :sad:
Ja, heerlijk.....
Negatief nieuws is natuurlijk het leukste.
Zowel om te publiceren als om te lezen.

Mijn moeder was ook een ster in het verkondigen wat voor 'ellende' er nou weer elders aan de hand was.

Nou Moe, dan lees je dat toch niet....was nooit het goede antwoord.

De mens die lijdt het meest door het lijden dat ie vreest
het aanwijzen ener sukkel in uw onmiddelijke nabijheid, verheft uw eigen geknoei tot vakmanschap

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 04-04-2016 16:03

Ik heb mij lange tijd ook niet uitgesproken tegen het terroristische geweld in mijn hoedanigheid van moslima. Wel in mijn hoedanigheid van mens.
Juist zoals jij zegt Keesvi omdat het één niks met het ander te maken heeft. Maar misschien moet het toch. Toch een statement maken. Er komt namelijk teveel negativiteit ineens m.b.t. de islam op de gemeenschap af. En natuurlijk zijn er genoeg die een onderscheid weten en durven te maken. Maar ook een hele grote groep die groeit en groeit die alles wat met islam te maken heeft als negatief bestempeld. Een tegengeluid zou verhelderend kunnen werken. Denk ik ...
Ik heb ergens gelezen dat degene die denkt dat terrorisme ook maar iets te maken heeft met religie, geen pinda verstand heeft van godsdienst, en dat vond ik een goeie!
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 04-04-2016 16:08

Afbeelding
Daar sta ik nog steeds achter; terrorisme is geen islam; terrorisme is het misbruiken en verkrachten van islam voor eigen verwerpelijke doeleinden.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 04-04-2016 17:42

Zo word ik weleens moe van het moeten uitleggen dat niet alle joden zionisten zijn. En word ik inwendig heel kwaad als men beweert dat de leden van IS joden zijn vermomd als moslims.

Plaats reactie