Bijen in spouwmuur

Stel hier je vragen over huishouditems of geef ons je tips
Plaats reactie
maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bijen in spouwmuur

Bericht door maryam-ingrid » 21-06-2013 12:31

Wij hebben dit jaar bijen die in de luchtgaten van de spouwmuur in en uit kruipen.
Leuk om te zien en gelukkig ver boven ons hoofd dus we hebben geen last van elkaar. Tot gisteren :shock:
Jongste was in slaapkamer en kwam gillend naar onder want er zat een beest in de kamer. Zus gaat kijken, zet het raam open en beest vliegt weg. Rust keert terug.
Man loopt naar boven om zich om te kleden in die bewuste kamer, verhangt wat kleren en grijpt met zijn vinger in (ander) beest. Flink gestoken maar de angel zat er niet in.
Enfin, heb zo'n vacuumpompje en met wat azijn erover bleek het allemaal mee te vallen. Man vertoonde geen allergische verschijnselen maar had wel enorme pijn dat doorstraalde naar arm.
Eerste reactie man, ik ga die beesten uit de spouwmuur roken. Eerste reactie ikke: echt niet!. Zijn beschermde beestjes en doen in feite niemand kwaad. Dat er nou eentje toevallig in de slaapkamer verstopt zat . . . :?
Tweede reactie man: als ze de kinderen gaan steken zijn ze voor mij :evil:
Tweede reactie ikke: :roll: :whistle: :neutral:
Enfin, hier komt mijn vraag. Wie heeft ervaring met bijen als gasten in spouwmuur en what to do. Mijn gedachte is: leven en laten leven. Het was een incident. Het zijn overigens ook geen zwermen die af en aan vliegen hè, gewoon regelmatig een bij die in en uit kruipt.
Wat denken jullie :?:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 21-06-2013 12:39

Ik kan me jouw reactie en ook die van je man goed begrijpen. Ja, bijen is toch weer een ander geval dan wespen.
Misschien kan een imker ze weghalen? Maar ja, waar haal je een imker vandaan? In ieder geval niet uitroken! Woningbouw om advies vragen? Imker in de buurt?
Ik heb alleen ervaring met wespennest gehad.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 21-06-2013 12:45

Ik denk eerlijk gezegd niet dat een imker komt voor hier en daar een bij. Als het nou een nest zou zijn of echt zwermen van die beestjes.
En ja, gelukkig geen wespen. Dat vind ik echt gemene agressieve insecten :evil:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 21-06-2013 12:49

Als het geen zwerm is lijkt me dat er weinig aan te doen is.

Geertje
superlid
Berichten: 413
Lid geworden op: 17-05-2013 19:18

Bericht door Geertje » 21-06-2013 15:08

Ik heb ze ook in de spouwmuur zitten onder het keukenraam....... Ze vliegen zo af en toe weg en weer in die muur. Heb er tot nu toe geen last van en ze zitten er al een aantal jaar......
Uitroken moet je volgens mij niet doen.....

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 21-06-2013 15:12

Nee Geertje dat was ik ook niet van plan. Meer een oerkreet van manlief :wink:
Wij hebben er in feite ook geen last van tot gisteravond dus :?
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie