Voorjaarsschoonmaak

Stel hier je vragen over huishouditems of geef ons je tips
maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Voorjaarsschoonmaak

Bericht door maryam-ingrid » 30-05-2013 16:25

Wie o wie is er al begonnen met de grote schoonmaak??
Ben zelf goed op weg. De deuren nog afsoppen en de keukenkastjes binnenstebuiten keren dan ben ik zover klaar. Denk ik.
In ieder geval vóórdat de Ramadan begint wil ik alles gehad hebben.
Hoever zijn jullie of ben ik antiek bezig ? :roll: :lol: 8-)
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 30-05-2013 17:00

Nee hoor......een beetje ouderwets misschien :wink: :lol: ,maar nee, ik ben niet echt aan een soort van voorjaarsschoonmaak begonnen; allicht moet ik eens beginnen aan het soppen van de binnenkant van de keukenkastjes- en lades en ook de koelkast mag wel weer eens een beurt hebben.
Verder neem ik eigenlijk om de dag alle deuren in huis vochtig af met schoonmaakmiddel (die Marokkaanse, weet je nog wel?), was ik de hoezen van mijn sedari tenminste één keer per maand.
Ik ben niet echt een schoonmaak"fanatic", maar ik probeer het zoveel mogelijk een beetje bij te houden,want dan heb je er ook niet zo veel werk aan.
Nou ben ik tegenwoordig alleen met mijn jongste zoon, maar die is de laatste tijd vaak bij zijn vader en op weg naar Marokko, dus vreselijk vies wordt de boel niet echt.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 30-05-2013 17:11

Verder neem ik eigenlijk om de dag alle deuren in huis vochtig af met schoonmaakmiddel (die Marokkaanse, weet je nog wel?),
tell me :whistle:

Hahaha, nee een schoonmaakfanaat ben ik ook niet echt. Ook ik houd het "normale" werk bij iedere week. Maar met 4 pubers in huis ben ik soms meer bezig met de opruim dan met de poets :sweat: :roll:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 30-05-2013 17:29

De echte grote schoonmaak zoals vroeger doe ik niet. Ik houd alles bij en keukenkastjes worden regelmatig schoongehouden.

Maryam, ja pubers in huis en opruimen, ik weet dat nog heel goed. Toen mijn dochters pubers waren lag overal in huis verspreid hun spullen en opruimen ho maar.
Tot ik op een dag het zo zat was en al hun spulletjes bij elkaar geraapt in een vuilniszak mieterde en in de schuur zette. Natuurlijk aan mij de vraag: mam waar is dit, waar is dat? Oh, alles heb ik in een vuilniszak gegooid want ik ruim jullie troep niet meer op. Groot was de schrik! En waar is die vuilniszak dan mam?
Ze hebben alles opgeruimd en ik heb te kennen gegeven dat de volgende keer de vuilniszak in de kliko zou verdwijnen. heeft goed geholpen! :wink: :lol:

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 30-05-2013 19:43

Ik wilde dat ik dat truckje van jou ook eens had gebruikt; misschien had dat iets geholpen, Nur.
Mijn zoons waren allebei vréselijke sloddervossen; ze ruimden nooit iets op, ze lieten kleding vallen waar ze het uittrokken, hoewel ik tig keer tegen ze zei dat ze dat in de wasmand moesten gooien (kleine moeite, nietwaar?), maar zonder resultaat.
Hun kamers zagen er uit alsof er een bom was ontploft en hoewel mijn oudste getrouwd is en niet meer thuis woont (en hij trouwens opeens wél een hele nette opruimende- en schoonmakende huisvader is geworden :grin: ) is het nog steeds helemaal mis met mijn jongste zoon.
Qua opruimen dan, bedoel ik natuurlijk.....
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 30-05-2013 20:21

Hun eigen kamer liet ik met rust. Maar spullen van de meiden in de huiskamer, op de trap die gingen de vuilniszak in. Overal armbandjes, haarelastiekjes, kettinkjes, make-upspulletjes in de huiskamer. Tijdschriften, romannetjes, cassettebandjes lagen overal in huis.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 31-05-2013 08:39

Supertip Nur :thumbsup
Daar kan ik mee uit de voeten. Verheug me nu al op de reacties . . . gna gna gna. Maar hoop toch werkelijk dat het ook effect sorteert.
Het uitproberen waard :lol:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 26-09-2013 18:14

Ik heb me vandaag een slag in de rondte gewerkt. :frantics:

Zomerkleding uitgezocht; een deel de was in, een ander deel naar de
zak van Max (of zoiets) en de rest opgeborgen. Daarna de winterkleding
bekeken en deze (best netjes al zeg ik t zelf) gesorteerd op keurige
stapeltjes en aan hangers in de kast geruimd.

Gezogen, de was buiten opgehangen (ligt inmiddels ook al weer in de
kast, gedweild, keukenkastjes schoongemaakt, tussendoor heeel even
in de tuin gerommeld en nu heb ik er genoeg van voor vandaag .... :grin:

Begin het ook frisjes te krijgen en denk dat t zelfs gaat vriezen?? :brr:
Hoog tijd voor Amber's erwtensoep (weekendwens ...)

Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 26-09-2013 18:25

Jeetje Pluk je had de vaart er wel in zeg. En ik maar denken dat ik me erg uitgesloofd had vandaag :wink:
Ook ik ben winterkleding gaan bekijken en hoewel het winterspul schoon de kast in was gegaan, heb ik toch een deel alvast opnieuw gewassen. Dit komt door de tic die ik nu heb van het stoppen met roken. Alles moet weer schoon.
Gister kwam de glazenwasser dus vanmiddag alle ramen gelapt binnen en omdat het zulk mooi weer is, alle planten buitengezet en gesproeid.
Maar ik heb er een content gevoel aan overgehouden.

Denk je dat het gaat vriezen? Oh jee, gauw mijn flanellen dekbedovertrek gepakt, wollen bedsokjes en gebreide slaapmuts erbij en wie doet me wat. :yahoo:

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 26-09-2013 20:42

Jeetje....ik word al moe als ik dat allemaal lees.....nee hoor...ik doe het nog eventjes rustig aan....zolang ik nog niet klaar ben met dat oren-gedoe van mij en de bijbehorende anti-biotica zou ik niet weten waar ik de energie vandaan moest halen om iets anders te doen dan het hoognodige.....


Afbeelding
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie