Mijn katten.

Hier kan je van alles kwijt over jouw huisdieren
maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 20-08-2013 16:08

Hahaha Pluk, hoe jij het beschrijft . . .ik zie het voor me. Echt van die nuffige beesten: wie bent U. Ik ken U niet. Hahahahaha :rollebol:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 02-02-2014 22:39

Vorige week kwam mijn nichtje op bezoek en had haar pup Yorkshire Terrier meegenomen. Piepklein hondje dus. Twee van mijn katten waren binnen maar die katten zijn maar aan 1 hond gewend en dat is een flinke pitbullknaap.
Oma poes had het snotjong al gauw in de gaten, schrok zich wezenloos en verstopte zich achter de bank en kwam pas tevoorschijn toen dat kleintje weg was. Horus (genoemd Jur) bleef op de stoel zitten kijken en volgens mij herkende hij er geen hond in, noch kat, noch konijn en vroeg hij zich af: wát is dát in hemelsnaam voor een ding??!!
Hij verloor hem niet uit het oog, was heel alert en volgde alle bewegingen van de pup. Toen de pup(Max, jawel!!!) begon te piepen of zoiets dan, liet Jur even van zich horen door heel hard te blazen.
Toen pas kreeg Max de kat in het vizier en draaide helemaal door van plezier. Jur nog harder blazen en Max maar even opgepakt want wat keek die Jur vals zeg!!!!
Nou ben ik niet dol op Yorkshire terriertjes, maar mijn buurvrouw heeft er ook één en als dat beestje me ziet, rent ze als een gek naar me toe, gaat op haar rug liggen en ze schijnt stapeldol op me te zijn. Nou ja, dat hondje vind ik nog wel oké al vind ik het ook wel een beetje een uitslovertje. Maar dat puppy van mijn nichtje is net zo'n opwind speelgoedding en ik zei ineens: verrek het heeft ook nog een staart!! Vond mijn nichtje niet zo leuk denk ik :?

Gast

Bericht door Gast » 02-02-2014 22:59

Yorkshire Terrierpup.
Afbeelding

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 02-02-2014 23:39

Aaaaaaaah, wat een poepie.......(hou me ten goede, ook ik ben een absolute kattenliefhebster :wink: :grin: ).
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Amina
lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 20-01-2014 18:02

Bericht door Amina » 03-02-2014 11:34

Mooie kat heb je Nur! en wat een karakters he.. een beetje uit de hoogte, arrogant, hoe jij ze beschrijft :grin:
En dat verhaal die Terrier pup :grin: . Arme Jur, komt zo'n hondje zijn rust verstoren...

Wij hadden vroeger honden en katten (toen ik nog kind was). Onze eerste hond heette Pluto (een vuilnisbakken ras zoals ze dat noemen). Ik kan me er maar weinig van herinneren, hij was zo vals als wat. Dus die bracht m'n vader weg, geen idee waar naar toe. De 2e (was van de zelfde moeder van Pluto was een meisje en heette Mona. Dat was ook een lastige. Ze liep altijd weg, en van vreemde wilde ze niks weten. zij ging dood toen ze 4 was aan een maagkanteling. Daar waren we heel verdrietig om. En de laatste was Rambo. Toen mijn ouders hem kochten dachten we dat het een labrador was, maar hij werd steeds groter en groter, bleek dus een kruising te zijn met een fletch coated retriever:

Afbeelding

Dat was een lief beest, en omdat hij zo groot was wilde mijn vader hem goed trainen. En ik vond dat zo leuk dat ik hem ook leuke trucs had geleerd. Alleen als mijn vader niet thuis was liep hij ook vaak weg. hij kon zelf de deur open maken dus als we niet oplette en de deur was niet op slot, dan was hij weer weg. Maar hij kwam altijd weer terug, hij liet zich zelf gewoon uit en deed niemand iets kwaad.
Hij is 14 jaar geworden. Toen ik uit huis ging kwam ik er pas achter dat een hond in huis (en vooral een grote) erg kan stinken. Als je er zelf woont ruik je dat niet.

De katten.
Sinds mijn geboorte hebben we er 3 gehad (mijn ouders hadden voor mij nog 2 andere gehad). Cherry, Cindy (haar dochter) en Flora. Geen idee welke rassen het waren. Cindy overleed al toen ze 4 was aan een kwaadaardig tumor. Cherry overleed toen ze 19 jaar was. En Flora was 18 jaar (die stierf 4 jaar later). Toen heb ik echt heel veel verdriet gehad, dat was en een gemis. Cherry was echt mijn kat, ze sliep altijd bij mij, op het laatst zelfs op mijn kussen. Nadat ze een keer in mn haar heeft geplast (ouderdomskwaal, ze liet haar urine soms gewoon lopen) was dat over
:roll: :roll:

Sinds ik op mezelf ben gaan wonen hebben we nooit huisdieren gehad, mijn man is allergisch. Ik had best graag een kat gewild.
Op de 6e verjaardag van mn oudste hebben we haar parkietjes gegeven. Die konden niet mee naar Marokko. Nu hebben we 3 dwergpapegaaien. Van mijn zwager en zn vrouw gekregen. Ze zijn heel schuw, ik weet niet of ik er geduld voor heb om ze tam te maken...

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 03-02-2014 12:12

Tja,Marokko is niet echt een "huisdieren"-land......een hond hebben ze om te waken en meer niet; met als resultaat dat die honden vaak heel vals zijn.
Katten bij mensen in huis heb ik ook niet vaak gezien; wél straatkatten die overal waar buiten iets wordt gegeten lopen te bedelen om eten.
Dierenmishandeling komt er naar mijn smaak veel te veel voor...... :sad:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 04-02-2014 17:20

Nur schreef:Yorkshire Terrierpup.
Afbeelding

En dit is de hond die mijn katten gewend zijn: Choci, hond van mijn dochter.

Afbeelding

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 05-02-2014 15:14

Die pup is net een pluche diertje. Wat een lekker smoeltje :grin:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 27-12-2014 16:10

Ik zat een beetje terug te lezen en zag net die foto van mijn dochter met Choci de hond. Inmiddels is Chooc 13 jaar oud en wordt hij maandag ingeslapen. Het is een oud heertje met ademhalingsproblemen. Mijn dochter kreeg hem al pup en een lievere hond ken ik niet. Hij heeft me over mijn angst voor honden geholpen.
Twee foto's van die lieverd dan maar.
Afbeelding

Afbeelding

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 27-12-2014 22:31

Ach,wat naar.
Het lijkt me vreselijk dat als een hond al zo lang deel uitmaakt van je gezin je het besluit moet nemen om hem te laten inslapen, dat is wel hard en verdrietig.
Het zal wel nodig zijn want je wilt ook niet dat zo'n dier eindeloos moet lijden.
Ik wens jullie er heel veel sterkte bij.
:sad:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie