Ut ken niet op joh!

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Gast

Ut ken niet op joh!

Bericht door Gast » 19-11-2013 17:30

Kijk eens aan, dat is nog eens efficiënt geld over de balk pleuren.

Den Haag heeft nog niet zo lang geleden een nieuw stadslogo laten maken. Geloof me, dat zal niet goedkoop geweest zijn, maar je wilt je toch profileren, niet dan?
Maar meneer J. van Aartsen, die vond het wel leuk om het nog een keer te doen en nu gaat dus den Haag terug naar het oude stadswapen, de ooievaar op geel vlak met twee leeuwen er naast. Oh ja er komt recht en Vrede in het wapen.
Nou dat geintje kost dus 250.000 euro, want alle voertuigen enveloppen, briefpapier en ik weet niet wat nog meer, dat moet omgekat worden.
En dat in een tijd, dat er op de sociale uitkeringen moet worden bezuinigd en mensen afhankelijk worden van de voedselbank.
Zou je die verwaande flapdrol niet met een eind hout op zijn plaat slaan, dat suh beitspeikers in geslote formatie zijn anus verlaten?

Gast

Bericht door Gast » 19-11-2013 20:59

Jozias (whats in a name) en de swingende pepernoten in de
aller aller aller belangrijkste hooftstat van de heule werelt;
een nieuw/oud wapen inclusief het -niet te vergeten- pretentieuze
cultuurpaleis van ruim 150 mijoen ...

En dit alles van jullie belastingcenten beste Hagenezen.

Beitspeikers? Nah ... misschien heeft Badr nu wel weer even tijd
om gericht te meppen!

Afbeelding

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 20-11-2013 14:21

Is die man nu helemáál besansodemieterd? Van mijn (ja, want Hagenees helaas) belastingcenten weer overstappen op het oude stadslogo?
Nu hebben we i.p.v. onze ooievaar een soort van geplukte kip als stadslogo, dus het was om te beginnen al niet wijs om het oude logo te laten vallen.
Van de 250.000 euro betaalt Den Haag onder meer nieuwe enveloppen en briefpapier en aanpassing van de gemeentelijke websites. Gemeenteauto's en straatmeubilair worden later aangepast. Daar is nog geen geld voor.
Ja hoor, dus later moet de gemeente nóg meer geld uittrekken om de gemeenteauto's en het straatmeubulair aan te passen.:roll: :roll:
Ook dat cultuurpaleis moet er zo nodig komen, maar in dezelfde omgeving staan al meer dan genoeg cultuurpaleizen; die worden nu maar eventjes gesloopt.....ja hoor, het kán niet op.
Jozias is van huis uit een VVD'er,maar ook de PvdA'ers in de gemeenteraad hebben ingestemd met die enorme verspilling van belastingcenten! :mad: :mad:
Over het oude wapen van den Haag:KLIK HIER
En hieronder staat dan het tegenwoordige stadslogo:

Afbeelding
Het lijkt niet echt op een ooievaar hè?
:sad:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 20-11-2013 15:05

:mrgreen:
Nee, ik haal er geen ooievaar uit.
Zat meer te denken aan een geplukte olifant :roll: :lol: :grin:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 21-11-2013 08:41

Kijk, zo gaat dat in Zaanstad!


ZAANSTAD - Het omstreden logo van de gemeente Zaanstad - ZNSTD - blijft in ieder geval de komende vier jaar ongewijzigd. Dat laat de gemeente weten nadat Eric Sellmeijer van de partij Democratisch Zaanstad op zijn blog schreef dat er een Europese aanbesteding ligt voor het ontwerpen van een nieuwe huisstijl.

,,Ik hoor u al vloeken en tieren. Wéér vier ton voor een nieuw logo? Jazeker, in een Europese aanbesteding’’, schrijft Sellmeijer, die zijn lezers oproept om zelf goedkoop een nieuw logo te ontwerpen en in te sturen.

Volgens een woordvoerder van de gemeente is er inderdaad een Europese aanbesteding voor een grafisch ontwerp, maar gaat het alleen om het ontwerpen van brochures, nieuwsbrieven en andere communicatiemiddelen van de gemeente.

,,Het huidige logo ZNSTD verdwijnt niet. Alles blijft hetzelfde, alleen komt er een nieuw contract. Opdrachten van boven de 200.000 euro moeten verplicht Europees worden aanbesteed’’, legt de woordvoerder uit. ,,Maar het is niet zo dat we een bedrijf 200.000 euro geven voor een ontwerp. Het gaat om een heleboel opdrachten in de komende vier jaar. Het gaat dus om een bedrag van 50 duizend euro per jaar.’’

Het ontwerp van de huidige huisstijl, waarin de klinkers zijn weggelaten, werd vier jaar geleden bedacht door het Rotterdamse bedrijf Teldesign Identity Creators. De operatie kostte destijds in totaal 365.000 euro omdat er ook nieuw briefpapier, koffiekopjes en vlaggen moesten komen. Alleen het ontwerp van het logo kostte de gemeente al 100.000 euro.

In eerste instantie stuitte het menig Zaankanter tegen de borst dat er geen lokale bedrijven bij het ontwerp werden betrokken.

Later bleek ook nog eens dat Texel een soortgelijk ontwerp had laten maken (TXL) voor de helft van het bedrag. Boze inwoners lieten bij wijze van ludiek protest de klinkers weg in hun brieven aan de gemeente.

Toch laat Zaanstad weten dat ze nog steeds tevreden zijn met het logo. ,,Het is herkenbaar. En dat is de eerste vereiste, dat mensen zien bij wie de boodschap vandaan komt.’’

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 21-11-2013 12:12

Kijk, dat klinkt nou stukken beter dan die plannen van Den Haag.....ik begrijp trouwens niet waarom het ontwerpen van een logo zo duur moet zijn.....ik heb tijdens mijn vrijwilligerstijd heel wat logo's ontworpen tot een ieders genoegen; wél voor zaken op wijkniveau, zoals een bewonersplatform en een wijkkrant; ze waren eerst van plan om dat ook door een bureau te laten doen, maar toen ik wat ontwerpen meebracht op een vergadering werden die met open armen ontvangen, dus zo kan het ook.
Ik denk dat er genoeg talent te vinden valt in gemeenten die een (verandering van) logo van plan zijn.
Zoals ook die politicus in Zaanstad schreef op zijn blog die zijn lezers oproept om zelf goedkoop een nieuw logo te ontwerpen en in te sturen.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie