Allochtonenquotum

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Allochtonenquotum

Bericht door Amber » 24-05-2013 00:29

Ja hoor, het PVV-kamerlid Martin Bosma, die naast Wilders de ideologie van de beweging bepaalt, heeft weer eens wat.
Hij vindt dat hij niet verplicht wil worden bijna dagelijks naar een allochtoon als AliB te moeten kijken, alleen omdat de omroepen blijkbaar (volgens hem dan) een "ALLOCHTONENQUOTUM" moeten halen.
Het is niet de eerste keer dat Martin Bosma kritiek heeft op hetgeen er op TV aan multicultureels wordt getoond.
Zo stelde Bosma Kamervragen over Sesamstraat en over een uit 1993 stammend liedje van Kinderen voor Kinderen (Baklava of rijstevla). Mag allemaal niet van Bosma.
Nu draait de kritiek dus om AliB:

Ali B is zo veelvuldig op televisie, omdat de omroepen een allochtonenquotum moeten halen. Dat suggereert PVV-Kamerlid Martin Bosma in PowNews.

Bosma vindt het verschrikkelijk dat hij na een dag hard werken moet kijken naar 'allochtonen' als Ali B. "Waarom komt Ali B als een soort testbeeld op televisie bij de staatsomroep? Dat is gewoon omdat ze een allochtonenquotum moeten halen. Zo gek zijn ze daar. Ze zijn helemaal doorgedraaid. Ze zijn los van God", klaagt hij.

Het Kamerlid vindt de Publieke Omroep hypocriet. "Ze wonen allemaal in witte wijken, ze wonen allemaal in autochtone wijken en al die staatsomroepbobo's brengen hun kinderen naar de witste school die ze kunnen vinden, maar ze vinden wel dat wij na een hele dag hard werken moeten kijken naar allochtonen."

Tijdens een multiculturele stagedag is de Publieke Omroep op zoek gegaan naar multicultureel talent. "Het is gewoon apartheid. Apartheid betaald door de Nederlandse belastingbetaler. Het is te gek voor woorden. Dat moet zo snel mogelijk stoppen."

"Ze discrimineren gewoon. Daar komt het op neer. We moeten geen geld geven aan organisaties die discrimineren. Ik ga hier ook schriftelijke vragen over stellen."

Bron:Mediacourant.nl

Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 24-05-2013 08:56

Nou ben ik het met hem eens, dat ik ook liever niet met AliB wordt geconfronteerd op tv. Niet omdat hij allochtone is, maar gewoon omdat ik het een nul vind. Zijn talent wordt volgens mij een procent of duizend overschat. Maar dat vind ik ook van Bon Jovie en de Voederbietels en dat zijn rasechte Achterhoekers.

De reden die deze PVV figuur opgeeft is van een achterlijkheid, die bijna net zo groot is als dat hij zou zeggen, dat de aarde plat is.

Zo zijn er diverse reden mogelijk, waardoor je het opeens met een PVV-er eens bent en dat doet even zeer.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 24-05-2013 09:18

Zou Martin Bosma in al zijn wijsheid zijn vergeten dat hij Ali B gewoonweg kan "wegzappen", het geluid kan uitzetten, een andere zender kan opzetten dan wel gewoonweg de TV kan uitzetten. En dat allemaal met één simpele knop op de afstandsbediening.
Zucht . . . waardeloos figuur :roll:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 24-05-2013 11:43

Zou Martin Bosma niet weten dat we 'm dóór hebben?
Dat zijn redenatie zo doorzichtig is als de pest? :roll: :roll:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 27-05-2013 18:58

Ik vind AliB een schatje maar daar gaat het niet om!
AllachtonenQoutum!!!Daar wordt je toch niet goed van..........Hoe verzinnen ze het!! :roll:

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 27-05-2013 20:21

Je zou er versteld van staan wat ze tegenwoordig verzinnen, Spinnetje.....vooral bij de PVV...... :roll:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 27-05-2013 20:30

enge mensen met enge rigide ideeën.
Ze voeden zich met de onvrede van de mensen en ze geven voedsel om de onvrede nog groter te maken............leren wij mensen dan nooit???????? :fight

Plaats reactie