Liegbeest

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Gast

Liegbeest

Bericht door Gast » 03-12-2013 11:16

Gister heb ik met toenemende ergernis en gekromde tenen, gekeken naar hetgeen mevrouw Kleinsma voor leugens aan het volk presenteerde bij P&W.
Mevrouw zat voortdurend de waarheid te verdraaien en volslagen leugens te vertellen.
Zij vertelde, dat de afspraak die zij had gemaakt, honderdvijfentwintig duizend banen zou opleveren voor mensen die vanwege een aantal oorzaken op afstand van de arbeidsmarkt staan. Die mensen zouden er op vooruit gaan, want zij kregen dan minimaal het minimum loon. Hoe zij in de vredesnaam zoiets kan verkondigen, de mensen gaan er dan op achteruit. Zij verdwijnen in de armoede val, die de overheid zelf voor ze heeft opgesteld.
Iemand met een uitkering krijgt, op basis van de wet bijzondere bijstand, allerlei toeslagen en kwijtscheldingen. Zonder die toeslagen en kwijtscheldingen, zou men niet kunnen overleven en werd men dakloos of op zijn minst afhankelijk van liefdadigheid, zoals de voedselbanken.
Nou dat is ook het voorland voor iemand, die het minimum loon ontvangt.
Verder zou in de loop van de tijd bekeken worden of de werkgevers wel zouden voldoen aan de afspraak. Was dat niet het geval, dan werden er boetes uitgedeeld.
Dat dan de mensen, die nu door de genomen maatregelen met minder geld thuis zullen komen te zitten, dus niets mee opschieten, daar repte mevrouw Kleinsma niet over. De boetes die worden opgelegd, die zullen ook wel in de staatskas vloeien en niet ten goede komen van de doelgroep in deze. Het is voor de staatskas dus een win win situatie, sterker nog, men hoopt dat de werkgevers er massaal niet aan voldoen, aan de afspraken, dat levert weer extra geld op om een paar hoge ambtenaren van wat riante vergoedingen te voorzien en de doelgroep kan verrekken.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 03-12-2013 16:11

Ik heb het niet gezien maar ik lees hier weer genoeg :barf
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

TRUDY
lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03-10-2013 13:52

Bericht door TRUDY » 04-12-2013 18:10

Ik heb het ook niet gezien maar ben het wel helemaal met je eens. Hoe dom kan men zijn

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 05-12-2013 12:33

Ze kunnen het allemaal zo mooi vertellen en voorstellen maar wanneer je dan naar de uiteindelijke resultaten kijkt, is het weer een zootje en klopt er niets van...... :mad:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie