Weer gedoe

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Gast

Weer gedoe

Bericht door Gast » 09-12-2013 16:02

Er is weer gedoe, gedoe rond Mart Smeets, want Mart Smeets zou een Joodse kunstenaar geschoffeerd hebben. Het zou zijn gebeurd in de uitzending van Sterren op het doek.
Ik heb de uitzending op "uitzending gemist" bekeken en ik zag een Mart Smeets, die ik al kende en waar ik ongelooflijk veel waardering voor heb. Hij schuwt niet de eigen tekortkomingen te benoemen en het mankeert hem niet aan zelfspot.
Ja en dan zijn opmerking over "Amstelveens Joods bestraffende manier van kijken", ik kan er met de beste wil van de wereld geen aanstoot aan nemen.
Ik heb zijn hele carrière mogen meemaken, van onbetekenend sportverslaggevertje tot gevierde vakman, die hij nu is en nooit heb ik hem kunnen betrappen op enige vorm van racisme of discriminatie en dus is het voor mij ondenkbaar, dat iets dergelijks ten grondslag zou liggen aan zijn gemaakte opmerking.
Dit wordt naar mijn mening, door afgunstige figuren onnodig opgeklopt tot een "incident".

Gast

Bericht door Gast » 09-12-2013 16:24

Ik ben bevooroordeeld.
Mart Smeets lijkt uiterlijk maar ook in zijn taalgebruik/ gedrag
erg veel op mijn (wel een aantal jaren oudere) vader.

Ik hou dus wel van dergelijke types en in de media zijn relletjes
snel gecreëerd. (Het betreffende schilderij was trouwens ook
niet flatteus/goed genoeg).

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 09-12-2013 16:59

Jullie weten het hè; gebruik het woord Joods in welke context dan ook en half Nederland staat op zijn achterste benen.
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 10-12-2013 13:46

Inderdaad maryam-ingrid; dat is wél bekend......vervang joods door moslim en er kraait niemand naar.....
Ik heb de betreffende uitzending van Mart Smeets gezien en hoewel ik weinig naar sport kijk op TV en dus ook niet naar Mart Smeets zelve, ken ik 'm natuurlijk wél.
Ik denk dat de meningen over deze man in heel Nederland uiteenlopen van "ik haat 'm" tot "ik adoreer 'm".
Ik heb eigenlijk geen mening over 'm maar ik vind 'm wel een grote ijdeltuit; iemand die heel wat vindt van zichzelf.
Toen hij dan dus ook die drie schilderijen onder ogen kreeg die voor hem waren gemaakt, bleek maar weer eens hóe ijdel de man is; hij kon er duidelijk helemaal niet tegen dat hij is afgebeeld zoals hij er ook wérkelijk uitziet, met bolle kop, onderkin, arrogante oogopslag en al.
Dat beviel 'm dus niet wat hem er toe bracht een uitspraak te doen waarover nu weer zoveel ophef over is ontstaan, vooral door de toevoeging "joodse"......
Waar hébben we het over zeg!
:roll: :roll:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 10-12-2013 16:52

Het gaat helemaal nergens over. Echt niet :?
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie