Geen proefverlof voor Volkert van der G.

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 14-10-2013 12:07

Het schijnt dat de opschorting van het proefverlof voor van der Graaf gebaseerd is op het feit dat rechts-extremisten bedreigingen aan het adres van van de Graaf hebben geuit om,zodra deze zijn neus buiten de gevangenis laat zien, een aanslag op 'm te plegen.
Lees meer hierover HIER (klik)
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 15-10-2013 11:53

De politiek dient mijns inziens buiten de rechtspraak te blijven. Punt!
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Tóch op proefverlof

Bericht door Amber » 10-12-2013 14:59

Ja hoor, het gaat er dan tóch nog van komen; hij gaat op proefverlof en dat zal wel weer leiden tot een storm van verontwaardiging.....

Raad: 'Volkert van der G. vanaf 1 februari op verlof

De moordenaar van Pim Fortuyn, Volkert van der G., moet op proefverlof. Dat heeft de beroepscommissie van de Raad van Strafrechtstoepassing en Jeugdbescherming (RSJ) vandaag geoordeeld.

Ik ben hier niet blij mee. Straks wordt een halvegare, een einzelgänger en een narcist met Asperger op de bevolking losgelaten
Marten Fortuyn
Vanaf 1 februari tot aan zijn voorwaardelijke invrijheidsstelling in mei 2014 moet staatssecretaris Fred Teeven Van der G. maandelijks verlof verlenen, schrijft de RSJ. De uitspraak is bindend.

Staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) wees in oktober de verlofaanvraag van de moordenaar van Pim Fortuyn af. Van der G. vocht dat besluit aan.

Teeven vond het risico op maatschappelijke onrust en verstoring van de openbare orde te groot. Ook zou de veiligheid van Van der G. in het geding zijn bij een verlof. Teeven stelde een re-integratietraject binnen de gevangenismuren voor.

Beslissing van tafel geveegd
De beroepscommissie veegt de beslissing van de staatssecretaris van tafel omdat zijn alternatieve plan 'ontoereikend' is. Volgens de commissie moet Van der G. buiten de gevangenis verlof kunnen krijgen.

Het risico op maatschappelijke onrust en bedreigingen is volgens de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) niet toegenomen.
...
Lees de rest van het artikel HIER(klik) verder.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 10-12-2013 16:20

Ik ben er ook niet blij mee en snap er eerlijk gezegd helemaal
niets van (wegens goed gedrag, de rechtszaak van 2002 enz)

Het gevolg van een bindende uitspraak binnen een
'beschaafde' samenleving zal ik daarom maar zeggen ...

:?

Gast

Bericht door Gast » 10-12-2013 16:27

Een ieder is voor de wet gelijk en dient ook gelijk behandeld te worden.
Meer is daar niet van.

De broer van het slachtoffer kan het daar op persoonlijke titel niet mee eens zijn, maar dat is geen juridisch argument.

Ook de uitlatingen van Rutten, slaan als een l*l op een gebakje.
We hebben in ons land gescheiden machten en een Minister President, die uitlatingen doet zoals: "Dan heeft die minister/Staatsecretaris een probleem, dan vliegt hij er uit", zijn alleen electoraal geneuzel.

Gast

Bericht door Gast » 10-12-2013 16:42

Jan Rutgers schreef:Een ieder is voor de wet gelijk en dient
ook gelijk behandeld te worden.
Dat zal dan wel het probleem zijn.

Aan die gelijkheid/gelijke behandeling ben ik niet gewend.

Plaats reactie