Geen henna op vakantie

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Geen henna op vakantie

Bericht door Amber » 18-06-2013 12:05

'Laat op vakantie geen hennatatoeage zetten'

Laat straks op vakantie geen hennatatoeages zetten. De kans dat de tatoeages de schadelijke stof PPD bevatten, is zeer groot. Daarvoor waarschuwt dermatoloog Harma Stenveld van het Arnhemse Rijnstate ziekenhuis nu de zomervakanties bijna beginnen.
Hennatatoeages worden aangebracht op de huid en blijven enkele dagen zitten. PPD is toegestaan voor gebruik in kleurstoffen voor het haar, maar de concentraties in hennatatoeages zijn vaak veel hoger dan de toegestane waardes. Het goedje kan jeuk, puistjes, blaren en roodheid veroorzaken.
....

Lees HIER(klik) verder.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 18-06-2013 12:10

Ik laat bijna elk jaar hennaversieringen aanbrengen (alleen op de binnenkant van mijn handen) als ik op vakantie in Marokko ben.
Het is mij daarbij niet opgevallen dat men iets anders gebruikt dan pure hennapoeder, aangemaakt met water.
Wél probeert men achteraf de hennaversieringen te deppen en fixeren met alcohol of een ander goedje waardoor de versieringen langer zichtbaar zouden blijven; ik vraag ze altijd om dat niet te doen.
Heb dus ook nog nooit huidproblemen ervaren.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 18-06-2013 16:07

En dan komt hier mijn verhaal:

Ik laat ook bijna altijd in Marokko henna aanbrengen. De groene welteverstaan, oftewel, de echte.

Vorig jaar wilde mijn schoonzusje ons (mijn dochters en mij) voor vertrek naar huis een plezier doen en had een "henna"-meisje thuis laten komen met zwarte henna. Dit is dus chemisch en verre van natuurlijk. Wist ik veel!!
De meisjes kregen hun naam op de binnenkant van hun pols in het Arabisch en ik dacht doe eens gek dus heb liet mijn armen en handen met bloemmotieven versieren.
Een week later begon de tatouage te prikkelen en in een mum van tijd werd hij helemaal dik en opgezet en werd ik helemaal gek van de jeuk. Ik naar de dokter waar ik een speciale hormonale zalf kreeg en na enkele weken was de verdikking en jeuk weg. Ik heb nog lang, heel lang met de contouren van de versiering rondgelopen.
Uiteraard meteen op internet gedoken en me helemaal wild geschrokken. Je kunt er echt doodziek van worden.
Dus voor mij NOOIT meer zwarte henna.
En helemaal voor de goede orde. De echte henna, de groene dus, geeft geen huidreacties!!!
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 18-06-2013 18:00

Ja, dát bedoel ik dus....jij en je dochters hebben dus zelf ondervonden wat zwarte henna teweeg kan brengen.
Ik ga ook altijd voor de "gewone" groene henna;ik neem het ook mee naar Nederland en versier soms mijn handen zélf er mee; nooit een probleem mee gehad...de natuurlijke, groene henna is integendeel juist goed en gezond voor je huid en je haar.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 19-06-2013 17:03

Nou mijn dochters hebben er gelukkig gelukkig geen last van gehad. Zij hadden slechts hun naam op de pols en je weet hoe dat gaat met kinderen. Hier een veeg, daar een veeg en het heeft er lang niet zolang opgezeten als bij mij.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
N.O.O.I.T. M.E.E.R. black henna :twisted:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie