'Heil Hitler' klinkt in Grieks parlement

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

'Heil Hitler' klinkt in Grieks parlement

Bericht door Amber » 17-05-2013 19:18

We lazen het al eerder: in Griekenland hebben ze een hele nare,nogal fascistische politieke partij in de regering die alle problemen die de Grieken overkomen wijten aan de allochtone inwoners van dat land.
Die partij heet "de Gouden dageraad";dat klinkt heel edel en verheven,maar het tegendeel is waar.
De partij gaat geweld tegen buitenlanders niet uit de weg, wat goedgekeurd wordt door Michaloliakos, de leider van de partij.
De partij verleent voedsel- en andere hulp aan de allerarmste Grieken en begeleidt ouderen, onder het mom hen te beschermen tegen buitenlanders, naar winkels en banken. De slogan van de partij is: Griekenland voor de Grieken.
Diezelfde voedselhulp wordt dus niet verleend aan de armste allochtonen, vooral niet aan de illegale allochtonen.
En nu is er dan weer nieuws over deze neo-nazipartij:
In het Griekse parlement is vrijdag meerdere keren 'Heil Hitler' geroepen toen een parlementslid van de extreem rechtse partij Gouden Dageraad werd weggestuurd. Dat meldden Griekse media.
Gouden Dageraad-parlementariër Panagiotis Iliopoulos moest de zaal verlaten toen hij de leider van de extreem linkse Syriza, Alexis Tsipras, had beledigd. Toen Iliopoulos ging, verlieten zijn partijgenoten demonstratief de zaal en klonk het 'Heil Hitler'.
.....
Lees HIER(klik) verder.

Afbeelding
VLAG "GOUDEN DAGERAAD" (waar doet me dat aan denken?)
:x
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 17-05-2013 21:35

Ik zou het artikel honend willen weglachen maar helaas blijven het gevaarlijke figuren :evil: . Lijkt me overigens een uitstekend land voor onze Blondy, alhoewel hij daar dan weer getypeerd wordt als allochtoon. Op die manier komen we nooit van hem af :shock:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 17-05-2013 22:01

Het blijven gevaarlijke figuren; ze hebben 18 zetels in het Griekse parlement en zijn dus een factor om rekening mee te houden. :barf
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 17-05-2013 23:04

Ze zijn op zijn best hoogst irritant, maar zeker geen blijvende factor van betekenis. Maar we moeten wel waakzaam zijn en blijven.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 18-05-2013 11:31

Inderdaad....waakzaam blijven.....en dat geldt voor alle gelijksoortige partijen in Europa, waaronder de PVV van GW....
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie