Samenwerking Marine le Pen en Wilders?

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Samenwerking Marine le Pen en Wilders?

Bericht door Amber » 14-09-2013 13:26

Ik was er al bang voor; nu Wilders zo z'n best heeft gedaan om in contact te komen met andere ultrarechtse leiders in Europa zoals die van België, Frankrijk en Engeland, zit de eerste samenwerking er aan te komen......

Le Pen wil met Wilders op campagne

De Franse ultranationalistische politica Marine Le Pen wil samen met PVV-leider Geert Wilders campagne gaan voeren voor de Europese verkiezingen van volgend jaar. De leidster van het Front National oppert het gezamenlijk optrekken in een interview met NRC Handelsblad van zaterdag.
'We zouden misschien samen campagne kunnen voeren voor de verkiezingen. Het is belangrijk dat de kiezer ziet dat we niet alleen staan, dat in alle EU-landen vergelijkbare patriottische bewegingen actief zijn', aldus Le Pen.
Lees HIER (klik) verder.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 16-09-2013 08:48

Als ik Marine was zou ik ook hebben gekozen voor Wilders. Niet voor de persoon zelf, laat dat duidelijk zijn, hahaha, maar wel voor het feit dat hij momenteel de grootste partij vormt in Nederland. Op die kracht kan zij als parasiet meeprofiteren. :barf
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 15-10-2013 13:38

En het verhaal gaat verder; nu is Wilders van plan om Marine le Pen uit te nodigen in de Tweede Kamer; kán het nog gekker......

Wilders haalt Marine Le Pen naar Tweede Kamer

PVV-leider Geert Wilders en Front National-partijleider Marine Le Pen zijn van plan samen te gaan werken in hun gevecht tegen de Europese Unie. In november komt Le Pen naar Nederland om daarover verder te praten.

Wilders heeft Le Pen uitgenodigd voor een ontmoeting in de Tweede Kamer, zegt de Front National-leider maandagavond in Nieuwsuur. Wilders zocht in april een eerste toenadering tot het Franse Front National (FN). De PVV-leider zoekt bondgenoten die kritisch tegenover de Europese Unie staan. Samen met andere eurosceptische partijen wil hij een politiek blok vormen in het Europees Parlement.

In Nieuwsuur zegt Le Pen: 'Ik heb al vaak mijn wens geuit om Wilders te ontmoeten, om een persoonlijk oordeel over hem te vormen. Ver van het duivelse beeld dat media en politici schetsen,' zegt Le Pen. Toen ze elkaar voor het eerst spraken, zagen ze veel overeenkomsten, aldus Le Pen.

Wilders: 'Nadat we elkaar eerder dit jaar al in Parijs spraken zal ze nu naar Den Haag komen en mijn gast zijn in de Tweede Kamer. Marine Le Pen is een charismatische politica.'

Bron:VK.nl
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 17-10-2013 16:48

Ik vind Marine verre van charismatisch. Ze klept beter dan Blondy maar verder ook inhoudsloos en vaak niet conform de waarheid.
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 13-11-2013 15:03

Inmiddels was Marine le Pen in Den Haag op uitnodiging van Wilders en wat blijkt? Ook de PVV-stemmers (72 %) in Nederland zijn helemaal vóór samenwerking met de extreem-rechtse partij van Marine........

PVV'ers zien samenwerking met Le Pen wel zitten

Van de PVV-stemmers vindt driekwart (72 procent) het een goede zaak dat Geert Wilders in Europa meer wil samenwerken met het Front National van Marine Le Pen. Dat blijkt uit een onderzoek van EenVandaag heeft gedaan onder 2700 mensen die bij de laatste verkiezingen op de PVV hebben gestemd. Le Pen is vandaag bij Wilders op bezoek.
83 procent van de PVV-stemmers is ervoor dat nationalistische en extreem rechtse partijen hun krachten bundelen in het Europees Parlement. Ze hopen dat ze gezamenlijk de invloed van Europa kunnen terugdringen.

Ook een samenwerking met het Belgische Vlaams Blok en de Britse United Kingdom Independence Party vallen hier onder.
Bron:AD.nl

Nou, daar zijn we dan lekker mee..... :roll: :roll:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 13-11-2013 15:39

Het is nog sterker. Naar ik heb begrepen is dat bezoek aan de Tweede kamer vandaag en heeft Wilders daar vorige week nog een leuke rel over geschopt. De voorzitter van de Tweede kamer weigerde mevrouw Le Pen officieel te ontvangen en een handje te geven ter begroeting.
Haar motivatie was: `Het betreft hier een gast van een individueel kamerlid en niet een gast van de Tweede kamer en dus zal er geen officieel gebeuren zijn in en uit naam van de Tweede kamer`.
Nou daar kan ik me wel in vinden.

Ja en wat die samenwerking van de zichzelf Patriotische partijen noemende clubjes zal zijn, ik weet het niet, maar ik acht de gemiddelde Europeaan toch wijzer.

Ik luisterde net naar de persconferentie van Wilders en daar zei hij toch duidelijk dat hij streefde naar een Nazie Staat, wellicht bedoelde hij Natie Staat, maar het klonk mij toch meer als Nazie Staat.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 13-11-2013 16:21

Jan!! :mrgreen:
maar ik acht de gemiddelde Europeaan toch wijzer.
Dat dacht ik van de gemiddelde Nederlander ook. En kijk wie de grootste partij van Nederland is :barf
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 13-11-2013 16:42

maryam-ingrid schreef:Jan!! :mrgreen:
maar ik acht de gemiddelde Europeaan toch wijzer.
Dat dacht ik van de gemiddelde Nederlander ook. En kijk wie de grootste partij van Nederland is :barf
Kleine correctie. Nog steeds niet, dat is virtueel en nog niet zo lang geleden was dat de SP en bij de verkiezingen was dat ook weer anders.
Pas na de eerstkomende kamerverkiezingen praten we verder.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 13-11-2013 16:44

Okee, je hebt gelijk. Maar toch :shock: :?
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 16-11-2013 15:06

GEERT EN MARINE:
Afbeelding
Bron:JOOP.nl
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie