Wilders in de sharia-wijk in Den Haag

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Wilders in de sharia-wijk in Den Haag

Bericht door Amber » 21-05-2013 12:27

Geert Wilders brengt vandaag een bezoek aan de Haagse Schilderswijk. Hij doet dat in reactie op een artikel zaterdag in Trouw. De krant schreef na eigen onderzoek dat een deel van de Schilderswijk zich "ontwikkelt tot een enclave van orthodoxe moslims".

Volgens de krant wonen in de Schilderswijk veel strenggelovige moslims bij elkaar, en spreken ze anderen aan om hun regels ook op straat toe te passen. Haagse gemeenteraadsleden zeiden zich niet in het beeld te herkennen.

...

Lees HIER (klik) verder.

Ja hoor, de berichtgeving over het bestaan van een Sharia-Driehoek in de Haagse Schilderswijk is natuurlijk koren op de molen van Blondie;
hij is er als de kippen bij om de "islamisering" in mijn stad een halt toe te roepen en is van plan hard in te grijpen.
Dat deze meneer alweer enige doodsbedreigingen heeft ontvangen mag geen wonder heten; alle politici die zich bezig houden met zaken die de burger niet bevallen, lopen tegenwoordig de kans om zo'n bedreiging te ontvangen; dat is niet meer het alleenrecht van GW.
Of je zulke bedreigingen echt serieus moet nemen, waag ik te betwijfelen; het zijn uitingen van ongenoegen die worden geuit via de sociale media. Waarmee ik niet bedoel te zeggen dat ik het eens ben met het sturen van zulke bedreigingen, integendeel.
Er bestaan andere wegen om je ongenoegen te laten blijken, zoals bijvoorbeeld een forum als dit.:D
Het zal mij benieuwen wat het effect zal zijn van Wilder's bezoek en of er werkelijk uit zal blijken dat er een ultra-orthodox islamitisch gevaar huist in de Haagse Schilderswijk.
Ik denk persoonlijk van niet.......
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 21-05-2013 12:58

Hè gelukkig. Onze Blondy zijn taak is nog lang niet beëindigd. Wat fijn voor hem dat hij nieuwe kansen krijgt om "ons" land te beschermen tegen extremisme.
Het was de laatste tijd zo stil rondom hem dat ik me oprecht zorgen begon te maken.
Ik hoop dat hij breed uitpakt met alles er op en eraan. Hij staat er alleen voor, dat dan weer wel maar goed, als hij het goed aanpakt dan levert het geheid weer wat stemmetjes op.
Ik zit voor de buis vanavond . . . :wink:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 21-05-2013 13:13

Nou, helemaal alleen staat hij er ook niet voor; minister Asscher is vanochtend ook al op werkbezoek geweest in de bewuste sharia-wijk, dus er wordt met man en macht aan gewerkt..,...
Wilders heeft inmiddels ook een kamerdebat over de kwestie aangevraagd;nét zoiets als het Marokkanenprobleem-debat....... :roll:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 21-05-2013 13:48

Yeah . . . alweer een debat . . . yeah . . . Blondy is altijd goed voor leven in de brouwerij. Nogmaals yeah . .. . :?
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 21-05-2013 14:13

Laatste nieuws:

Wilders: 'Schilderswijk is Nederland en geen Marokko'

PVV-leider bezoekt ’Sharia-driehoek’ in Den Haag

UPDATE PVV-leider Geert Wilders was dinsdag in de Haagse Schilderswijk 'om te laten zien dat dit Nederland is. Dit is geen Saudi-Arabië, geen Marokko of geen Turkije.' Dat zei Wilders aan het begin van zijn wandeling door buurt, die de laatste dagen veel wordt besproken.
Dagblad Trouw schreef zaterdag dat in 'De Sharia Driehoek' in de Schilderswijk radicale moslims de dienst uitmaken op straat. Er zou 'een enclave van orthodoxe moslims' ontstaan. Sinds de aankondiging van Geert Wilders dat hij vandaag de Haagse Schilderswijk zou bezoeken zijn er op Twitter doodsbedreigingen tegen de politicus geuit.

'De PVV accepteert niet dat er ook maar één centimeter van Nederland onder barbaarse sharia wetgeving valt. Dit is gewoon een stukje Nederland waar onze wetten en normen gelden', zei Wilders verder.

Hij gaf aan 'zich niet in Nederland te wanen' toen hij door de wijk liep.
Minister Lodewijk Asscher (Integratie) was dinsdagochtend in de Schilderswijk om poolshoogte te nemen van de situatie. De PvdA wil dinsdag tijdens het wekelijks vragenuurtje opheldering van Asscher.

Bron:AD.nl

De Schilderswijk in Den Haag is al járenlang een multiculturele wijk; er wonen mensen uit meer dan 100 verschillende culturen.
De huren van woningen waren er laag en dus kwamen er in de loop der jaren steeds meer arbeidsmigranten wonen.
Om nu zo verbaasd te doen en te zeggen dat hij zich niet in Nederland waant, is natuurlijk geleuter in de ruimte.
Is die constatering nu het énige dat hij heeft overgehouden van zijn wandeling door de wijk? :roll: :roll: :roll:
Hij kwam toch om de sharia te bestrijden?
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 21-05-2013 14:19

Meneer Wilders liep stoer te doen met knikkende knietjes en natuurlijk omringd door stevige body guards. Dit was een provocatie en het blijkt, dat de bewoners van de wijk dit ook als zodanig hebben opgevat maar er niet zijn ingetrapt. Als ik de tegenwoordige mores in de Tweede Kamer meemaak, dan waan ik me ook in een bananenrepubliek en niet in een beschaafd westers land en dat komt mede door meneer Wilders.

Het geheel is een schijn en scherts vertoning om zijn meelopers te plezieren.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 21-05-2013 14:37

Natuurlijk; Wilders is het min of meer verplicht aan zichzelf en zijn meelopers om op de één of andere manier te reageren met stoere taal en dito acties (omringd idd. door zijn lijfwacht) wanneer er ook maar íets opduikt in de media dat negatief bericht over islam/moslims/Marokkanen/allochtonen;kortom, alles wat ook maar enigszins te maken kan hebben met de "islamisering" van ons aller vaderlandje....
Afbeelding
Wilders in actie in de Schilderswijk
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 21-05-2013 16:17

Wat mij het meest stoort, dat hij loopt te provoceren en vervolgens op onze kosten beschermd wordt.
Hij hoeft om mij niet vermoord te worden, god bewaar me nee, maar hij jaagt ons wel op niet geringe kosten en dat al wel een hele tijd.
Als hij zelf voor de beveiliging moest betalen, dan zou hij toch heel wat minder die grote waffel los trekken.

Dan had en heb ik meer respect voor Theo van Gogh, al hoewel die ook willens en wetens de grenzen van wat wel en niet kon opzocht, wilde hij geen beveiliging. Het is hem noodlottig geworden, helaas.

Nee Wilders is net als die kleine keffer van ons, die blaft ook tegen grote honden, maar wel tussen de benen van de baas door.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 21-05-2013 16:58

:thumbsup
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 21-05-2013 20:40

In elk geval heeft Assher nergens gezien dat er sprake is van de sharia in de Schilderswijk; dat stond zelfs in de Telegraaf :lol:
Asscher ziet geen sharia in Schilderswijk

DEN HAAG -
Minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken heeft niet de indruk gekregen dat in de Schilderswijk religieuze normen aan anderen worden opgelegd. Asscher heeft dat dinsdag gezegd na een bezoek aan deze Haagse wijk.

Hij ging er naar toe naar aanleiding van een bericht in Trouw dat in een deel van de Schilderswijk radicale moslims op straat de dienst zouden uitmaken. Het gebied werd betiteld als de 'Sharia Driehoek'. Roken, korte rokjes dragen en het eten van varkensvlees zouden er niet worden geduld.
Asscher, verantwoordelijk voor het integratiebeleid, vond het na de berichtgeving belangrijk de wijk zelf te bekijken. „Dat doe ik in dat soort gevallen altijd, zelf proeven. Met een wijkagent ben ik de straat op gegaan en het was een nuttig bezoek.”
...
Lees HIER (klik) verder.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie