Kleinsma is van de pot gepleurd.

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Gast

Kleinsma is van de pot gepleurd.

Bericht door Gast » 16-11-2013 16:23

Je zal maar werkeloos worden, en na het "genot" van een werkelozenuitkering, kom je dan in de bijstand. Nee niet direct, je moet eerst vier weken op zoek naar werk en dan pas heb je recht op bijstand. Wat zou de minister denken, dat die werkeloze die tijd in de werkelozenuitkeringstijd zou hebben gedaan?
Als je nu nog niet duidelijk is, dat de leden van het kabinet niet weten waarmee ze bezig zijn, dan is er geen hoop meer voor je.
Mevrouw Kleinsma is een incapabele bewindsvrouw.
Je kan als werkeloos je niet de luxe veroorloven een buffer op te bouwen om die vier weken te overbruggen. De meesten komen door de hypotheek en andere (zeer hoge) vaste lasten al in de problemen, zelfs met een dubbel inkomen. Het is zelfs zo dat je, als je partner ook een inkomen heeft, niet eens bijstand kan krijgen.
Dit beleid gaat een hoop dak- en thuislozen opleveren naast de voorspelde 900.000 werkelozen in 2020.

Gast

Bericht door Gast » 17-11-2013 10:21

Kleinsma is volledig gestoord
en moet eerst maar eens gaan zorgen dat er werk is
voor dat deel van de bevolking dat wil en kan werken
en dan praten we nog wel eens verder.

Uit een WW uitkering komende heeft men zich al te pletter
gesolliciteerd mevrouw K. Het lijkt er op dat u er een extra
schepje bovenop doet en mensen die voor een bijstanduitkering
in aanmerking komen nog even een trap na geeft.
Of je nu 25 bent of 60 maakt niet uit; solliciteren tot je
erbij neervalt.

En met buffers houdt zij zich persoonlijk uiteraard niet
bezig, of zou ze bij voorbaat al afstand genomen hebben
van haar wachtgeldregeling?

Snel terug naar je prive vertrekken en nogmaals ernstig nadenken/
overwegen en berekenen voor dat je wat roept Jet ...

Direct opzouten mag trouwens ook! :evil: :evil: :evil:

Gast

Bericht door Gast » 17-11-2013 11:32

Om (na) te denken, moet je natuurlijk wel over hersens beschikken, toch?

:mrgreen:

Gast

Bericht door Gast » 17-11-2013 13:58

haha ... daar zeg je wat, hoewel ??

Juffrouw Jet (in haar pluche zetel) heeft er zelf helaas geen idee
van hoe ze het gepeupel moet motiveren. Haar 'ondergeschikten'
doen het echte werk.

Hoewel geen PVDA stemmer, ben ik juist in deze mevrouw enorm teleurgesteld.
De partij van samen delen of een dwaas kabinetsbeleid uitstralen??

Het is me inmiddels duidelijk, dus wrong woman on a very very
wrong place ! :?

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 17-11-2013 15:20

Mevrouw Kleinsma heeft het bij mij volkomen verbruid......ik mocht haar al niet zo toen ze nog wethouder was van mijn stad (Den Haag, voor wie het nog niet wisten) maar nú maakt ze het helemaal bont.
Ik zie nu pas goed dat ik groot gelijk had om nooit meer op de PvdA te stemmen en lid te worden van de SP, want het woord "sociaal" is niet echt meer van toepassing op die club van Kleinsma.
Ze heeft ook een voorstel ingediend waarvan ik dacht dat de plannen in de ijskast waren gezet; het gaat om het principe van de "voordeurdelers". Dat was ooit een plan van een staatssecretaris van de VVD in het kabinet dat gedoogd werd door de PVV.
Doordat dat kabinet viel is dat plan dus niet doorgegaan.
Kleinsma heeft dit doodgemoedereerd weer van stal gehaald.
Dat houdt in gevallen die jullie hierboven aanhalen in, dat iemand die via ontslag in de WW komt en na verloop van tijd in de bijstand, dan ook nog eens flink gekort gaat worden wanneer deze persoon een kind of kinderen heeft met een eigen inkomen.
Dat inkomen wordt dan verrekend met de bijstand van de ouder, soms zo ver dat die ouder helemaal geen bijstand meer krijgt en het kind (of de kinderen) de ouder moet gaan onderhouden....
Hoe gek kan je het maken en is dit allemaal nog sociaal te noemen?
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 17-11-2013 16:15

Dit is wat Kleinsma met ons voor heeft.

Gemeenten worden verplicht bijstandstrekkers naar een tegenprestatie te vragen, en de bijstandsuitkeringen van mensen die in een of ander samenwoningsverband wonen – dus ook in geval van niet getrouwden of partners – mogen ook gekort worden. Dit heet de kostendelersnorm en behalve in de bijstand gaat deze ook gelden in de AOW, Anw, IOAW, IOAZ en Toeslagenwet.

KlijnsmaGrijnsHet is typisch zo’n geniepig VVD-plan waarmee Henk Kamp op de proppen zou komen - sterker nog, met iets dergelijks kwam hij als minister van Sociale Zaken ook inderdaad op de proppen, in het vorig kabinet – maar het betreft hier Jetta Klijnsma die ermee aan komt zetten. U weet wel, die met die permanent sociaal-democratische grijns op haar gezicht.

Dus niet alleen dient u als bijstandsgerechtigde werk tegen een hongerloon te verrichten dat normaal betaald zou moeten worden, maar ook als u door het wat efficiënter inrichten van uw leven, bijvoorbeeld door het delen van bepaalde kosten met anderen, toch nog wat geld overhoudt dient u dat direct weer bij Klijnsma in te leveren. U heeft geen betaald werk, u bent een nietswaardige worm, dus Klijnsma zal u wel eens even vertellen hoe u uw leven dient in te delen. Het wachten is op verplichte drugstesten voor uitkeringstrekkers, zoals ze die in sommige staten in de VS al hebben. Als je een uitkering hebt dien je je bek te houden en te doen wat je gezegd wordt.

Ik ben het wat dat betreft trouwens ook altijd al oneens geweest met belastingheffingen die afhankelijk zijn van je samenlevingsvorm. Dat is iets waar de overheid zich niet mee dient te bemoeien. Op die manier kun je elk gedrag dat een financieel voordeel oplevert wel gaan belasten. Carpoolbelasting, is dat een idee? Internetaansluitingdelingsbelasting, voor als u de verbinding met uw buren deelt. En ook dat doorgeven van de Libelle door de hele straat is een voordeel dat nog afgeroomd kan worden. U moet niet denken dat u zomaar geld kunt gaan zitten besparen zonder dat u de overheid daarover inlicht.

Ik kan mij werkelijk niet voorstellen wie er bij zijn volle verstand nog op de PvdA zou stemmen. Vóór de verkiezingen leek Diederik Samsom bijna linkser dan Emile Roemer, maar vlak erna begon hij juichend de onderhandelingen met de VVD, en nu beginnen hun eigen staatssecretarissen wetsvoorstellen te doen waarmee ze de PVV rechts inhalen. Ik stel voor dat Samsom een afspraak met de VVD maakt voor onderhandelingen over een fusie.

Bron www.krapuul.nl

http://www.krapuul.nl/overig/blog/13112 ... u8igT.dpbs

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 17-11-2013 16:20

Ik bedoel maar........mij gaat e.e.a. ook treffen, als het eventjes tegen zit en dat zit het...... :sad:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 18-11-2013 15:27

Stond werkelijk te klapperen met mijn ogen toen ik het las. Van welke planeet komt dat mens gevallen. Totaal niet zo geïnteresseerd hoe haar brillante (NOT) plan uitpakt in de praktijk. Voor mij ook al jaren geen PvdA meer maar dit had ik niet verwacht :barf
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 18-11-2013 15:48

De solidaire Klijnsma kan zichzelf aan haar eigen haren uit het
moeras trekken terwijl ze kaal is, en dat gaat ze ons bewijzen
denk ik

:roll: :roll: :roll:

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 18-11-2013 15:54

:hyper:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie