Anti-Marokkanen-poster in de brievenbus....

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Anti-Marokkanen-poster in de brievenbus....

Bericht door Amber » 21-11-2013 13:57

Deze tip kreeg ik van onze Trudy; ik had het zelf nog niet gezien omdat ik zowat nooit op Marokkaanse websites kom, maar daar viel dit artikel, met bijbehorende zeer discriminerende poster, te lezen.....

ANTI-MAROKKANEN POSTER IN BRIEVENBUS

‘Nederlandse Volk is de Marokkanen meer dan zat Ces’t Ca’ kopt een poster die al een tijdje online te zien was, maar nu ook bij mensen in brievenbussen wordt gestopt. Een Marokkaanse man in Vlaardingen kreeg hem afgelopen week in zijn brievenbus, zo meldt zijn nichtje Nisse Benhaddaoui op Twitter.
Nisse Benhaddaoui meldt op Twitter aangifte te hebben gedaan bij de politie. Op de anti-Marokkanen pamflet staat rechts onderaan het KNVB-logo, waardoor de indruk wordt gewekt dat de poster van de KNVB afkomstig is.

De voetbalbond neemt nu op Twitter afstand van de tekst en zegt dat de poster niet afkomstig is van de KNVB. Of er verdere stappen worden genomen, is niet bekend.

Lees het originele artikel op Maghreb.nl(klik)
Afbeelding
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

TRUDY
lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03-10-2013 13:52

Bericht door TRUDY » 21-11-2013 14:12

Nogmaals het raakt me diep in mijn hart.
En Maghreb.nl is de enige marokaanse site waar ik kom omdat ik dan toch wat lokaal nieuws kan meepakken of zaken over de economie enz zo

Gast

Bericht door Gast » 21-11-2013 16:28

Ik zou er nog enig begrip voor kunnen hebben, als er had gestaan "die Kutmarokkaantjes", want die willen nog wel eens voor wat (over)last zorgen.
Deze poster vertolkt slechts de gevoelens van een zeer beperkt aantal "Nederlanders", eigenlijk zijn dat onze "Kutnederlanders".

Ach en zo heeft elke bevolkingsgroep wel een aantal deugnieten in haar gelederen. Willem Parel zou zeggen: "Niet op reageren Lena, het is waterverf".

:mrgreen:

Gast

Bericht door Gast » 22-11-2013 12:12

Je kunt dergelijke uitlatingen/pamfletten als onbeduidend afdoen
of wellicht negeren als het ver(der) van je bed is.

Ik persoonlijk vind dit het summum van racisme en voel in eerste
instantie plaatsvervangende schaamte voor 'dat Nederlandse Volk'.

Zet je eigen naam onder dergelijke smeerlapperij en zwets derhalve
voor jezelf !!!

:evil: :evil: :evil:

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 22-11-2013 12:32

Ik denk ook niet dat het maar een "beperkt aantal Nederlanders" is die dergelijke gevoelens hebben (gezien de wijdverspreide gevoelens van sympatie voor de PVV hier in Nederland).
Het zal een beperkt aantal Nederlanders zijn die er open en bloot voor úitkomen maar het racisme is onderhuids bij heel veel Nederlanders aanwezig.
Ook als er i.p.v. "de Marokkanen" "k*tmarokkaantjes" had gestaan zou deze poster niet minder racistisch zijn geweest; het is maar een "beperkt" aantal jongeren dat onder die noemer valt, en dan nog......... :sad:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 22-11-2013 12:50

Dat vermoed ik ook Amber en ik denk dat mensen zich zelden
eerlijk en rechtstreeks hierover zullen uiten.

De in feite geniepige uitdrukking 'kutmarokkaantjes' is een zgn
(bijna beleefd aandoend) verkleinwoord met dezelfde betekenis als het
benoemen van een dader met een 'Noord-Afrikaans uiterlijk'.
Weg ermee wat mij betreft.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 22-11-2013 14:52

Te vet voor woorden :barf
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie