Moet wiet legaal worden?

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Moet wiet legaal worden?

Bericht door Amber » 11-12-2013 10:33

Als eerste land ter wereld heeft Uruguay het besluit genomen om wiet te legaliseren, wat inhoudt dat wiet legaal verbouwd, verkocht en gebruikt mag worden.
Men hoopt op deze manier iets te doen aan alle uitwassen en criminaliteit die er bestaan t.a.v. de wiethandel.


URUGUAY EERSTE LAND DAT WIET LEGALISEERT

Uruguay is het eerste land op aarde waar de productie, de verkoop en het gebruik van marihuana volledig legaal is. De Uruguayaanse regering nam daartoe dinsdag een wetsvoorstel aan. Het enige wat nog rest is de handtekening van president Jose Mujica, die al heeft gezegd achter het voorstel te staan. Doel is om drugsverslaving en drugsgeweld onder controle te krijgen.
Lees het artikel en bekijk de foto's op AD.NL (klik)
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 11-12-2013 10:36

Ik heb zelf "ja" gestemd in de Poll,omdat ik vind dat de gehele drugshandel beter gelegaliseerd kan worden.
Soft- en harddrugs worden ook nu al op grote schaal gebruikt door mensen en wat mij daarbij stoort is de criminaliteit die er mee gepaard gaat.
Ik denk dat wanneer je alles legaliseert je criminele organisaties daarmee de wind uit de zeilen neemt.
Ik ben zelf opgegroeid in de jaren zestig; de zgn. "hippietijd" toen de recreatieve drugs zoals hasj en LSD in opkomst waren.
Ofschoon ik toen wel verslaafd ben geraakt aan sigaretten, heb ik nooit de stap genomen om een stikkie te roken of anderszins;nooit behoefte aan gehad, ook niet toen ik in mijn lange flower-power bloemetjesjurk met tien kettingen en lange loshangende haren op de Dam zat in Amsterdam met hippies uit alle landen van de wereld...... :lol:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 11-12-2013 16:17

Amber, ik zie je zo zitten :mrgreen:
Ik ben ook voor legalisatie.
De wetgeving die wij thans kennen deugt van geen kanten.
Koffieshops zijn toegestaan maar mogen geen voorraad hebben maar wel belasting betalen.
Met die nieuwe pasjesregeling ging het hier in Limburg weer flink mis en schoot de straatverkoop als een raket omhoog. Met name Duitsers zijn flinke afnemers.
Ik denk inderdaad dat met legalisatie een flinke deuk kan worden toegebracht aan de criminaliteit.
Harddrugs moeten verboden blijven. Daarover kan geen discussie bestaan in mijn ogen.
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 11-12-2013 16:18

En nu zie ik 5 stemmers en slechts 2 meningen.
Hmmmm :?
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 11-12-2013 20:05

maryam-ingrid schreef:En nu zie ik 5 stemmers en slechts 2 meningen.
Hmmmm :?
Helaas....dat heb je altijd met polls......het is makkelijk om een keuze aan te klikken maar vaak niet zo eenvoudig om de reden waaróm van de keuze hier uit te leggen.....
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 12-12-2013 09:41

Ja, ik heb ja gestemd.
Waarom?
Dat hebben ze hier voor mij al uitgelegd.
Niemand zit op een triptiek te wachten, toch?

:mrgreen:

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 12-12-2013 13:40

Overigens ben ik ook voor legalisering van hard-drugs.
Waarom?
Omdat de smokkel en handel in harddrugs wordt omgeven door zóveel criminaliteit en omdat mensen die het willen gebruiken er tóch wel aan komen; helaas komt daar heel veel ellende en verdriet bij kijken.
Wanneer het legaal is dan kan je de handel en verkoop in de gaten houden en hoeven degenen die het écht nodig hebben niet meer in te breken, mensen te overvallen, zichzelf te verkopen en noem al die misere maar op.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Geertje
superlid
Berichten: 413
Lid geworden op: 17-05-2013 19:18

Bericht door Geertje » 12-12-2013 13:49

Weet je ik heb Nee gestemd. Maar dat komt omdat ik er gewoon helemaal niets van dat spul moet hebben en ook niet snap waarom iemand dit gebruikt :-)

Wat hierboven is gezegd snap ik wel en denk ook wel als je het legaal maakt dat dan de criminaliteit minder zal worden. Maar dat zien we pas na een tijdje als het legaal is, dan zien we pas wat voor problemen het nog meer oplevert (of niet). Dus ja het blijft gewoon lastig......

En ik vind het eigenlijk gewoon stinken :evil: dat spul

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 12-12-2013 13:55

Tja, ik zal het ook nooit gaan gebruiken, soft- of harddrugs.
Ik moet er ook niets van hebben en hasj vind ik idd. stinken.
Ik had een ex-zwager die dat regelmatig rookte; een beetje zoetig en weeiïg, jakkes.
Ik ben vaak in de gelegenheid geweest en heb het ook vaak aangeboden gekregen, ook, zoals ik hiervoor al schreef, in de jaren zestig, toen dat "in" begon te raken, weet je wel...... :lol:
Ik heb het nooit geaccepteerd of geprobeerd, ik weet niet waarom, maar ik denk omdat ik er gewoon geen behoefte aan had.
Blowen heeft ongeveer hetzelfde effect als alcohol drinken en alcohol drinken is wél volkomen legaal; je kunt je helemaal buiten westen drinken als je dat zou willen, dus waarom is hasj niet nét zo legaal?
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 12-12-2013 16:21

Persoonlijk vind ik legalisatie van harddrugs een brug te ver.
Het is in mijn ogen niet zo dat omdat het bestaat het ook legaal zou moeten.
En of de criminaliteit dan werkelijk een halt wordt toegeroepen??
Daarbij komt nog dat de stap van soft naar hard drugs best wel groot is. Maar wat als harddrugs gewoon in de winkel te verkrijgen is???
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie