Marokko gaat banden met Israel strafbaar stellen

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Marokko gaat banden met Israel strafbaar stellen

Bericht door Amber » 11-01-2014 17:33

Vriend van Israël riskeert cel

Twee wetsvoorstellen in Marokko stellen banden met Israël strafbaar. Marokkanen die op wat voor manier dan ook relaties aangaan met Israël riskeren, als de wet er komt, twee tot tien jaar cel of boetes tot 100.000 euro. 'Schending van de mensenrechten' zeggen mensenrechtenorganisaties. 'Politiek spel' volgens ingewijden.

Het voorstel is hoe dan ook opmerkelijk. In tegenstelling tot de meeste Arabische landen, heeft Marokko een diplomatieke band met Israël. Zo zou Marokko meerdere malen hebben bemiddeld in het leggen van geheime contacten tussen Israël en de Palestijnen.

Toen koning Hassan II in 1999 overleed, woonden zowel Israëlische als Palestijnse diplomaten de begrafenis bij. Jaarlijks bezoeken tienduizenden Israëlische toeristen, met name met Marokkaanse roots, het islamitische land.
....
Lees de rest van het artikel op TROUW.NL (klik)
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 11-01-2014 17:48

Eerlijk gezegd verbaast mij het niet dit artikel in de Trouw te vinden. Het valt me de laatste tijd al vaker op dat Trouw graag negatieve berichten plaatst over moslimlanden, Islam en de R-K kerk.
Alleen Israël is 'heilig'! Wantoestanden van de protestantse kerken zie je niets van inTrouw.

En of die wet in Marokko erdoor komt is nog maar de vraag. Wel mooi te lezen dat de Joodse gemeenschap aldaar zich er niet erg druk om maakt en het realistisch bekijkt. Daar kan Trouw nog een voorbeeld aannemen. :grin:

Plaats reactie