Allochtonentruckjes.....

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 22-01-2014 16:21

´Excuses HEMA lijken niet oprecht´

Diabetespatiënte Yosra uit Den Haag heeft excuses gekregen van HEMA, omdat zij in een filiaal behandeld werd als drugsverslaafde. De Haagse is echter niet te spreken over de manier waarop HEMA te werk is gegaan. Ze zou het passend vinden als HEMA een zelf te bepalen geldbedrag doneert aan het Diabetesfonds, meldt ze onze redactie.

In een verklaring laat zij weten: Ik heb het slappe excuus van de HEMA via de media vernomen. Ik zal goed moeten nadenken of ik dit excuus zal aanvaarden. Het excuus heeft er alle schijn van dat het niet gemeend is.”
...

Lees HIER (klik)
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 23-01-2014 15:55

Echt zo waardeloos van Hema.
Zo'n groot concern!
Dat had gelijk moeten roeptoeteren dat het gebeuren niet door de beugel kan en blah blah blah en zogenaamde disciplinaire maatregelen neemt tegen de beveiligers. Om dat vervolgens dus niet te doen maar dat weet het publiek niet.
Maar goed, grote jongens denken nu eenmaal dat zij zich dit soort gedrag kunnen vertonen.
Het zij zo.
Ik mijd HEMA voorlopig even.
Ut moet ff zakken :?
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 02-02-2014 12:23

HEMA-meisje ook betrapt bij H&M

Foto: ANP

De 17-jarige diabetespatiënte Yosra A. zou begin deze maand een pashokje in zijn gevlucht om zichzelf met insuline te injecteren. Toen beveiligers het hokje betraden zou de jongedame urine hebben verloren. De warenhuismedewerkers zagen haar aan voor een junk en hebben de politie ingeschakeld. Enkele islamitische politieke partijen in de Haagse gemeenteraad spraken direct van discriminatie door agenten.

Van meet af aan was er ook veel twijfel over de lezing van de tiener. Onder grote publicitaire druk bood de HEMA excuses aan. Ondertussen blijkt het ’HEMA-meisje’ helemaal niet zo onschuldig te zijn, want twee dagen na het ontvangen van de excuusbloemen werd ze betrapt tijdens haar rooftocht in een Haagse vestiging van het Zweedse mode-imperium H&M. De daad werd vastgelegd op camera’s.

Vanwege de jonge leeftijd van de dievegge blijft het bij een alternatieve straf via Bureau Halt. In de wandelgangen van het stadhuis werd gisteren de suggestie gedaan om haar een taakstraf te geven bij het warenhuis dat ze in verlegenheid heeft gebracht.

Telegraaf.

Wat moet je hier nou mee? Ik vind dat beide zaken los van elkaar staan.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 02-02-2014 12:31

Inderdaad; ik heb ook gelezen; ze vroegen een tante van het meisje er naar en die zei dat het allemaal (die diefstal dus) een "misverstand was". :roll:
Tja, wat moet ik nu geloven? Ik weet wel dat je diabetes niet kunt veinzen, dus dat was misschien allemaal wel waar, maar diefstal is diefstal, temeer daar het op beeld staat......
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Amina
lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 20-01-2014 18:02

Bericht door Amina » 02-02-2014 16:53

Ik had hier nog een hele discussie met mijn man over (dat hema incident). Ik kwam fel voor haar op. Mijn man die keek er anders naar. Die zag al helemaal voor zich dat ze een grote mond had tegen die beveiligers. En hij vond het ook raar dat ze niet gewoon naar de wc is gegaan in de Hema want die hebben ze meestal wel (ik weet niet of dit het geval is in die hema).
Ik denk dat het 2 verschillende dingen zijn, ze is op een manier behandeld dat niet hoort. En ze is een dievegge en dat mag ook niet, dus straffen maar.

Nu vinden velen haar opeens niet meer zielig denk ik.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 02-02-2014 17:02

Ze hebben wel een toilet in die Hema......vreemd ook dat ze daar dan niet heen is gegaan; ze moest zich toch ook eerst testen via een vingerprik? Hoe wist ze anders dat haar suiker 33 was?
Ik begin er eigenlijk ook een beetje mijn twijfels over te krijgen.
Sommige van die Marokkaanse meiden kunnen een flinke scheur opentrekken en wat daar dan af en toe uitkomt.......
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 02-02-2014 19:03

Hier heeft de Hema geen paskamers, maar wel een wc.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 04-02-2014 16:02

Zo zie je maar weer :roll:
Heb wel een kater van dit verhaal.
Volgende keer leg ik zo'n verhaal 10x onder de loep
en dan nog met een heleboel vraagtekens.
En niks is wat het lijkt :?
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie