Ze blijven zeuren.

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Gast

Ze blijven zeuren.

Bericht door Gast » 28-01-2014 20:25

Naar nu blijkt, is de uitspraak van een rechter misschien niet definitief, tenminste die schijn wordt gewekt. Ja ik weet het, het is weer verkiezingstijd en dan moet er gescoord worden.
Wat is het geval?
Volkert van der G. Heeft binnenkort 2/3 van zijn straf uitgezeten en komt, als het gaat volgens de algemeen geldende regels, binnenkort op vrije voeten.

De familie van de man, die hij heeft omgebracht, die willen kost wat kost voorkomen, dat hij vrij komt en zij vinden, dat hij een zo ernstig delict heeft begaan, dat hij de volle achttien jaar moet uitzitten en daarna nog een extra straf moet krijgen. Men heeft al alles uit de kast getrokken om het verlenen van proefverlof te frustreren en dat is op juridische gronden afgewezen.

Nu is het volgens mij zo, dat een ieder voor de wet gelijk is en ook gelijk behandeld wordt. Volkert van der G. is veroordeeld en heeft zijn straf uitgezeten, punt.

Het OM, hierbij ongetwijfeld aangestuurd door Opstelten en zijn staatssecretaris Teeven, gaat nu een hernieuwd onderzoek doen naar de geestelijke gesteldheid van Volkert van der G. en hoopt daarnee te kunnen bewerkstelligen, dat het vonnis achteraf zal worden bijgesteld.
Leuke bijkomstigheid, het levert wellicht stemmen op, stemmen van de erfgenamen van "Onze Pim". M.i. is deze inmenging in de rechtsgang absoluut onbestaanbaar en het lijkt mij, dat het juridisch absoluut ontoelaatbaar is. Maar dan kan men net als destijds Pontius Pilatus, de handen in onschuld wassen.

Het vonnis is gewezen, de uitspraak staat en dan is er geen Opstelten, Teeven, Rutten of Fortuyn, die daar iets aan kan/mag veranderen.

Gast

Bericht door Gast » 28-01-2014 21:41

Ik las het en je doorziet gelijk het smerige spelletje dat gespeeld wordt om V. van der G. zolang mogelijk achter de tralies te houden.
Mij verbaast niets meer.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 29-01-2014 00:46

Het klopt van geen kanten.
Volkert vd G is al veroordeeld door een rechter en hij heeft ook al inmiddels een proefverlof achter de rug (dat niet, zoals gevreesd werd, geleid heeft tot een volksoproer).
Nu dan nog aanvullend trachten vrijlating te voorkomen op de afgesproken tijd door de man nog eens psychiatrisch na te laten kijken (hebben ze daar gedurende al die jaren gevangenschap geen tijd genoeg voor gehad?) vind ik absoluut niet kunnen.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 29-01-2014 16:23

Ik zag het gisteren op TV en mijn bek viel open.
Gaan ze dit protocol nu bij iedere moordenaar volgen.
Kunnen we nog lachen in dit land. NOT :evil:
Echt zo waardeloos dit :sad:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 29-01-2014 16:28

Over de psychische gesteldheid van Volkert kan ik ook geen zinnig woord zeggen.
De psychische gesteldheid van en groot aantal Nederlanders baart mij wel zorgen.
Er zijn dus blijkbaar genoeg mensen zó ziek dat ze iemand willen lynchen als hij zijn opgelegde gevangenisstraf heeft uitgezeten .

Amina
lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 20-01-2014 18:02

Bericht door Amina » 29-01-2014 16:57

Belachelijk! Met jullie eens. Al vind ik wel dat je hier als moordenaar veel te lage straffen krijgt, maar dat is weer een ander onderwerp.
Zal mij benieuwen wat het vervolg is...

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 29-01-2014 17:06

Ik hoorde vanochtend in het nieuws dat ze hem bij vrijlating willen opnemen in "het programma Getuigenbescherming" oftewel het "speciale verdwijnprogramma van justitie".
Leven als beschermde getuige

Een leven onder getuigenbescherming brengt buitengewone omstandigheden met zich mee. Zo kunnen getuigen bijvoorbeeld een nieuwe identiteit krijgen, waardoor er als het ware sprake is van een zogenoemde ‘sociale dood en hergeboorte’ en zij hun voormalige leven en identiteit moeten ‘begraven’. Daarnaast staat een nieuw bestaan voor beschermde getuigen in het teken van het verbergen van het verleden en wie ze in werkelijkheid zijn6, worden contacten met familie en/of vrienden op zijn minst drastisch beperkt en leven zij soms de rest van hun leven met de (doods)angst voor represailles.Kortom, deelname aan een getuigenbeschermingsprogramma kan om een aantal redenen tot persoonlijke en sociale stress leiden. Dit betekent dat opname in een programma vaak een heftige ervaring is met soms verstrekkende gevolgen. Het is daarom belangrijk dat getuigen zelf de afweging maken of zij zich willen en kunnen conformeren aan het leven in een getuigenbeschermingsprogramma.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 29-01-2014 17:13

Toch niet gek als je ervan uit mag gaan ,dat hij als hij niet verdwijnt, in stukken gescheurd word door een stel malloten ?

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 29-01-2014 17:29

Inderdaad.....
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 29-01-2014 18:25

Ja en dat allemaal omdat de zichzelf zeer beschaafd noemende familie van het slachtoffer een lynch party op gang willen brengen.

Ja heel beschaafd hoor.

Plaats reactie