Mag ik een teiltje?

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Gast

Mag ik een teiltje?

Bericht door Gast » 28-01-2014 21:38

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... -wel.dhtml

Gast

Bericht door Gast » 28-01-2014 22:20

Gezien vanuit de dogmatiek van de reformatorische kerk, kan ik begrijpen wat deze mensen beweegt.
Let wel, ik ben het met die dogma's niet eens, maar binnen die geloofsgemeenschap heersen wat andere opvattingen. Daar kan je het niet mee eens zijn, maar ik geloof niet, dat je ze daarom zou moeten verketteren.
Ik ben toevallig net een boek aan het lezen over een dorpje onder de rook van Rotterdam en alles wat zich daar heeft afgespeeld gedurende de oorlog en als je dat dan leest, dan wordt je daar niet vrolijk van, maar het geeft je wel inzicht in de manier waarop die mensen tot een besluit komen.
Het geeft je ook inzicht in het denken van de toenmalige 18 jarige jongen, die zich liet inlijven in de SS, om te werk gesteld te worden als bewaker in o.m. Westerbork. Later is zijn politieke loopbaan door die beslissing om zeep geholpen. Ja, ik heb het over Aantjes.

Net zoals binnen de RK kerk, is er ook bij veel gereformeerden en de daar aan verwante gemeenschappen een dwingende leiding vanuit de kerk en men is gewoon daar gehoorzaam aan te zijn.

Dat kan dan leiden tot ongewenste neveneffecten zoals hier nu het geval is.

Gast

Bericht door Gast » 28-01-2014 22:50

Nou verketteren zal ik ze niet, maar ik vind het knap als iemand begrip op kan brengen voor hun standpunt. Ik kan het in dit geval absoluut niet! de manier waarop daar gesproken wordt over incest daar walg ik van!

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 29-01-2014 16:22

Het is mijn pakkie an ook niet.
Het zijn andere normen en waardes dan de mijne.
Vanuit dat standpunt zal ik hun overtuiging ook nooit begrijpen :?
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 29-01-2014 16:38

Castreren die handel.
Genezen volgens het boek ?
Nee dus , het mes erin.
Ik heb twee kinderen die sexueel zijn misbruikt door de KERK en dit gebeurde niet omdat wij gelovig waren maar omdat de "heer '" in kwestie ook buiten bezoekuren in het ziekenhuis bij de kinderen mocht gaan (zonder onze toestemming) onder het mom van geestelijke bijstand.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 29-01-2014 16:42

Echt afschuwelijk Ria :evil: :evil:
Hoe gaan je kinderen er mee om?
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amina
lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 20-01-2014 18:02

Bericht door Amina » 29-01-2014 17:05

Afschuwelijk. Nee hier kan ik ook geen begrip voor hebben.
Ria, jij en je kinderen worden nu wel erg geconfronteerd met dit soort nieuws kan ik me zo indenken, wat verschrikkelijk dat je het van dichtbij heb moeten meemaken.

Gast

Bericht door Gast » 29-01-2014 17:10

Hun hele leven is kapot.
Ze hebben het jarenlang niet durven te vertellen en intussen vervormde hun beeld en namen de angsten toe.
Als je zo'n autoriteit al niet meer kunt vertrouwen , wie dan wel nog.
Zelfs hun eigen ouders niet meer.

Gast

Bericht door Gast » 29-01-2014 17:30

Ria ik kan me je woede heel goed voorstellen! Mijn eerste reactie is dan ook altijd bij deze delicten: tegen de muur zetten en afschieten! Ik ben me er wel van bewust dat dat een zeer emotionele reactie is en dat het maar goed is dat het niet mag in Nederland.
Waar ik heel veel moeite mee heb in dit artikel is dat men zit te zemelen of orale sex wel of niet overspel is en of het wel incest is, G^d allemachtig zeg! het gaat helemaal niet om het kind!! :evil: :evil: :sad:

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 29-01-2014 17:50

Wanstaltig en walgelijk.
Kinderen en ouders zijn getekend voor het leven :evil:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie