Identitair Verzet.....

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Identitair Verzet.....

Bericht door Amber » 03-02-2014 14:23

Het ID-verzet is de zoveelste rechts-extremistische groep, hoewel ze zelf zegt dat ze dat niet is; daar zijn de meningen ernstig over verdeeld.
Ze plannen een nieuwe actie, na ook o.a. actie te hebben gevoerd bij de Ibn Ghaldounschool in Rotterdam en in Amsterdam, waar ze de leuze illegaal=crimineel hanteerden.

Identitair Verzet: 'Wij zijn als Wilders, maar komen in actie'

ROTTERDAM Het Identitair Verzet heeft afgelopen weekeinde in Rotterdam Noord 2500 flyers verspreid tegen de komst van Haitham al-Haddad uit Engeland. 'We delen de ideeën van Wilders over onze samenleving. Maar bij hem is het vooral retoriek, wij komen in actie.'
Al-Haddad, vanwege onder meer zijn antisemitische uitspraken en pleidooi voor steniging ook 'haatimam' genoemd, geeft komende zaterdag in Centrum de Middenweg in Rotterdam-Bergpolder een lezing. Veel politieke partijen willen hem weren uit de Maasstad, maar zeggen op voorhand niets te kunnen doen.

Actie
Maar daar weigeren de leden van het centrum-rechtse Identitair Verzet zich bij neer te leggen. Zij komen in het geweer. Niet met een demonstratie op een strategische plek, want dat trekt racisten aan, zegt de 20-jarige Rotterdamse student politicologie die uit veiligheidsoverwegingen werkt onder de naam Sjin de Larey. 'We doen het nu liever met gerichte acties.'
...
Lees het artikel op AD.NL (klik) verder.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 03-02-2014 17:06

Wordt dat een soort Gouden Dageraad in Nederland? Ik moet er niet aan denken! :evil:

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 03-02-2014 17:26

Nou, ze bestaan al een tijdje hoor en hebben al een paar acties achter de rug......
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 03-02-2014 17:36

Wat mij altijd wat gluiperig overkomt is, dat men meent onder een schuilnaam te moeten werken.
Kom voor je opvattingen uit, zonder jezelf te anonimiseren of blijf anders lekker thuis achter moeders pappot, dit is gewoon lafhartig.

Heb daar geen goed woord voor over.

Kan me nog herinneren, dat er lui met een doek voor het gezicht allerlei protesten onder de aandacht brachten, het was ook bij de krakersbeweging een tijdlang de gewoonte, daar had ik ook geen begrip voor. Was het wel eens met sommige standpunten, maar het bedekken van het gezicht om niet herkend te worden, dat vond ik laf.
Mij kent men bij naam en ik geef mijn opvattingen ook gewoon onder mijn eigen naam.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 03-02-2014 19:38

Tja, met alle respect Jan, ik gebruik ook nergens (op het internet dan) mijn eigen naam. Ik gebruik slechts een schuilnaam, oftewel een nickname.
Wanneer ik echter een groepering aanvoerde zoals die waar het hier over gaat, dan zou ik ook met een open vizier willen werken....
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 04-02-2014 16:03

Eens met jullie beiden
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie