Discriminatie bij de voetbalclub

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Gast

Bericht door Gast » 13-02-2014 13:59

GETVER ... het begint hier te 'nattesneeuwen', jakkes !! :sad:

Gauw de boodschappen binnenhalen voordat we volledig
ingesneeuwd raken. :grin:

:brr:
(mopperdemopper)

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 13-02-2014 14:04

Sneeuw??????
Hier in Den Haag is het wel grijs, grauw en kil, maar sneeuw is gelukkig niet voorspeld; wel regen..... :regen:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 13-02-2014 15:55

Sneeuw???? :shock:
Om even on-topic terug te komen: als een moslim zich schaamt om gezamenlijk onder de douche te moeten stappen wat let hem dan om dat thuis te doen. Ik zie het probleem niet.
Bij de voetbalvereniging bij mijn zoon is het zo dat ouders ingezet worden om te rijden bij uitwedstrijden, vlaggen en fluiten, en eens een keer de was voor het team verzorgen. Geen probleem tot zover.
In de kantine wordt alcohol geschonken maar daar heb ik nog nooit iets over gehoord vanuit de moslimgemeenschap.
Ach ja, je kunt wel overal problemen maken daar waar ze er niet zijn :roll:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 13-02-2014 17:04

Sneeuw is alweer verdwenen. Het was hopelijk een laatste
probeersel van deze winter haha ...

Ik heb trouwens altijd al gevonden dat er absoluut geen alcohol
thuis hoort in een sport kantine. Van mij mag dat per direct worden
verboden.

Amina
lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 20-01-2014 18:02

Bericht door Amina » 14-02-2014 14:43

Ik las dit ook op Facebook. En vind het ook echt triest! Heb er geen andere woorden voor en wil er verder niks over kwijt :sad:

In je blootje douchen :grin: klinkt heel logisch. Maar dat hoeft het niet te zijn. Mijn man douchte altijd met zn onderbroek aan toen hij voetbalde :grin: . Toen mijn vader met mijn zoon ging meezwemmen op zwemles en zich moesten omkleden in de gezamenlijke kleedkamers, moest opa zijn ogen dicht doen :mrgreen: Zit denk ik ook in de genen haha. Mijn vader was nogal verbaasd dat mn zoontje van toen 5 jaar zei.
Ik geef mijn kinderen wel mee dat ze zich mogen "schamen" in de zin van niemand hoeft jullie in je naakie te zien. En dat is indd ook een geloofskwestie. Douchen kan je thuis ook doen. Op school mochten ze wel douchen, dat werd ook niet gemengd gedaan.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 14-02-2014 15:23

@Plukkie; dat ben ik helemaal met je eens. Vond ik ook al voordat ik moslima werd.
Alcohol en sport: het rijmt gewoonweg niet :?
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 14-02-2014 16:03

Wij zijn opgevoed met "je hoeft je voor je eigen lichaam niet te schamen" en ik ken wat dat betreft ook geen enkele gêne, ook niet in de sauna.
Tot voor twee jaar ging ik ook graag naar het naaktstrand hier op de Groene Ster. Je wordt er niet bekeken en men laat een ieder met rust.

Ooit kwam ik onder de douche vandaan (ik was toen een jaar of twintig) en toen bleek tussen mij en mijn kleding op een stoel in de woonkamer een buurmeisje te zitten, zag ik pas toen ik al in de kamer stond. Ik liep doodgemoedereerd naar mijn kleding en pas toen ik daar stond, had zij in de peiling, dat ik poedel naakt was.
Het kind (zij was ook ruim twintig) heeft me nooit meer goed recht aan durven zien. Preuts trutje.

Gast

Bericht door Gast » 14-02-2014 22:21

Ik herken die preutsheid wel.
Binnen ons gezin werd er nauwelijks gesproken
over seksualiteit noch heb ik ooit iemand van mijn familieleden
geheel ontbloot gezien.

De gêne is altijd gebleven en hoewel de buitenwereld mij soms
idd preuts vindt, heb ik er zelf geen enkel probleem mee.

Van naaktstranden -in je blote tokes tussen gelijkgestemden?-
snap ik overigens helemaal niets.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 17-02-2014 15:36

Persoonlijk vind ik dat er niets mis is met een schaamtegevoel m.b.t. het ontbloten van het lichaam waar derden bij zijn.
Ik vind niet dat het met preutsheid te maken heeft, eerder met iets privé's waar verder niemand iets mee te maken heeft (ook al zien we er allemaal hetzelfde uit).
Van naaktstranden snap ik ook helemaal niets maar aan de andere kant voor ieder wat wils, zolang ik er maar niet onwetend mee geconfronteerd word. :grin:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie