Hoe 'sociale' media een 'asociaal' bijsmaakje krijgt.

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Amina
lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 20-01-2014 18:02

Bericht door Amina » 06-03-2014 01:34

Dat ben ik met je eens Jan. oh mijn batt is op...
morgen verder.

Amina
lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 20-01-2014 18:02

Bericht door Amina » 06-03-2014 16:45

We hebben ons er maar bij neer te leggen hoe de wetgeving is bepaald. En al is het allemaal democratisch (waar ik natuurlijk wel een voorstander van ben) besloten, dat hoeft nog niet te betekenen dat je het er mee eens bent. Ook bij een democratie is iedereen denk wel ergens niet mee eens. Maar dat hoort er bij en dat moeten we accepteren.

Het is ook zo dat overal pedofielen kunnen rondlopen zonder dat je ze kent en zonder dat je het weet. In dit geval weten mensen nu wie het is en waar hij woont, dus kan je het in de gaten houden. Dat zie ik dan wel als een voordeel eigenlijk.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 07-03-2014 09:50

@Jan: als pedofilie een geaardheid is en geen ziekte betekent zulks dat A die mensen niet te genezen zijn en B ze er in feite niets aan kunnen doen dat ze zo zijn en dus zou pedofilie uit het strafrecht gehaald moeten worden en de maatschappij tegen deze mensen beschermd moeten worden door middel van levenslange uitsluiting.
Hoe heftig klinkt dat ... :?
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 07-03-2014 11:28

Dat beschermen, dat zie ik wel zitten, maar die uitsluiting, daar heb ik en met mij de grondwet, toch wel wat moeilijk mee.
Nou denk ik, dat je deze ziekte best wel kan behandelen, er bestaat zoiets als chemisch of echt fysiek castreren/steriliseren. Ja dat tast de lichamelijke integriteit van de persoon in kwestie wel aan, maar daar zou de rechter een afweging kunnen maken tussen het maatschappelijk belang en het persoonlijk belang. Bij de strafmaat zou mee kunnen spelen, dat de delinquent al dan niet vrijwillig aan zo'n ingreep mee wil werken.

Uitsluiting staat m.i. gelijk aan de doodstraf en dat is mij een brug of drie te ver.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 07-03-2014 14:04

Zo ...... en nu ben ik het wel met je eens :ole
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie