Hoe 'sociale' media een 'asociaal' bijsmaakje krijgt.

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Gast

Hoe 'sociale' media een 'asociaal' bijsmaakje krijgt.

Bericht door Gast » 16-02-2014 13:50

Burgemeester Henri Lenferink van Leiden gaat vanmiddag in gesprek met mensen die willen demonstreren tegen het verblijf van Benno L. in de stad, zo laat de gemeente weten.

Gisteren werd bekend dat de veroordeelde pedoseksueel in een seniorenflat in de stad is komen wonen. Diezelfde dag nog werd een Facebookgroep gestart genaamd 'BENNO L moet weg uit Leiden'. Inmiddels heeft die groep meer dan 2500 likes.

Bron: Volkskrant

Al vaker zien we op facebook oproepen om met z'n allen een ander buiten te sluiten, te verketteren en ex-gedetineerden, in het bijzonder delinquenten van sexueel misdrijven. Mensen die hun straf uitgezeten hebben en waarvan men vindt dat ze eigenlijk geen recht hebben op terugkeer in de maatschappij.
Emoties voeren de boventoon en de wraakgevoelens zijn niet van de lucht.
Sociale media kan zo gemakkelijk omslaan aan asociale media, eng!

Gast

Bericht door Gast » 16-02-2014 15:52

Betere voorbeeld van "het gesundes volksempfinden" kan je haast niet vinden.
Net als de andere pedofiel, zal ook deze man worden opgejaagd en belaagd.
Soms stijgt mij het schaamrood naar de kaken vanwege deze "goede Nederlanders".

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 16-02-2014 17:48

Hele nare tendenzen in deze maatschappij;iemand die is veroordeeld en zijn straf heeft uitgezeten moet toch ook ergens wonen?
Is het misschien de bedoeling om ergens "in the middele of nowhere" een kolonie te stichen, nét zoals dat vroeger gebeurde met leprozen en nu dus alle ons niet welgevallige mede-burgers die hun straf hebben uitgezeten maar die we niet meer in ons midden dulden daar dan maar te dumpen?Deze volkshetze krijgt idd. wel een hele nare bijsmaak wanneer de asociale media in het geweer worden geroepen; nu is het eind helemaal zoek.
Gewoon eng en bedreigend; dat vind ik er van...... :no (N)
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 17-02-2014 11:44

Wat ik heb gezien en gelezen in het nieuws mbt de reacties van omwonenden in Leiden is niet zo best,

maar ik woon dan ook niet in Leiden en ben voorts geen moeder (meer) van nietsvermoedende kleine kinderen.

Dit zijn de redenen waarom ik 'een ietsje milder' reageer op terugkeer van een pedoseksueel in de maatschappij.

Buitengewoon moeilijk, social media of niet; ik weet helaas voor geen

van beide partijen een passende oplossing.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 17-02-2014 12:33

De man in kwestie zelf wil naar Duitsland (hij heeft een Duits paspoort), maar dat mag niet van Justitie omdat hij daar dan niet genoeg in de gaten kan worden gehouden. :roll:
Dus dan toch maar een aparte voorziening voor mensen die hun straf hebben uitgezeten maar die in geen enkele gemeenschap meer terecht kunnen?
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 17-02-2014 12:48

De man heeft zijn gevangenschap uitgediend, maar zijn straf loopt nog steeds door.
Wat mij opviel, dat er onder de bewoners van de flat weinig weerstand was, het waren meer lui, van heinde en ver, die belust waren op een relletje en mijn inschatting is, dat er weinig ouders van jonge kinderen bij de protesterenden waren.
Als men toezicht wil houden, dan is een vaste woonplek noodzakelijk en als die hem wordt onthouden, dan heb je een probleem.

Alle lof voor de burgemeester van Leiden, een bestuurder, die in tegenstelling tot anderen, wel zijn verantwoordelijkheid heeft genomen.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 17-02-2014 14:03

Feit is ook dat deze man een woning heeft gekregen in een seniorenflat, waardoor de kans dat daar jonge kinderen wonen nihil is......
Het lijkt wel wat op die ouderwetse lynchpartijen zoals die in het zuiden van de US voorkwamen tegen de Afro-Amerikanen, met dat verschil dat deze laatsten geen andere misdaad (als je het zo wilt noemen :roll: ) op hun geweten hadden dan dat ze een zwarte huid hadden.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 17-02-2014 15:40

Dubbele gevoelens heb ik :
Aan de ene kant kan ik me het heel goed voorstellen. Je zal maar zo iemand naast je hebben wonen als je zelf kinderen hebt.
Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat zo iemand gewoonweg terug moet kunnen komen in de maatschappij en dan is het uiteraard zo dat meer controle kan worden uitgeoefend door maatschappelijk werk en buurt enz. dan wanneer hij zwervend is.
Dus, ik ga dan toch voor terugkeer in maatschappij, maar liever niet in mijn buurt :oops:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 17-02-2014 15:46

Jan Rutgers schreef:De man heeft zijn gevangenschap uitgediend, maar zijn straf loopt nog steeds door.
Dat is waar in sommige gevallen en zeker in zaken waar het
pedoseksualiteit betreft.
(Een seksuele voorkeur voor kinderen is geen keuze, seksueel
contact met kinderen wel.)

Wat de misbruikte kinderen hebben overgehouden en hoe lang hun
straf duurt is niet bekend.

Gast

Bericht door Gast » 17-02-2014 16:05

Voor zover ik heb begrepen uit de publicaties, ging het bij zijn "afwijkend" gedrag om meisjes van rond de dertien tot zestien jaar. Weliswaar met het verstand van een kleuter van hooguit vier of vijf, maar toch het lichaam van een gevorderde puber.
Dan lijkt mij de kans, dat hij zich zal vergrijpen aan echt kleine kinderen vrijwel nihil.
Maar uitsluiten kan je het niet, maar dat kan je zoiets nooit bij niemand die je niet kent.

Ook heb ik begrepen, dat er voorschriften en afspraken waren gemaakt omtrent zijn bewegingsvrijheid en meldingsplicht. De man zit eigenlijk nog steeds in het gevang, alleen het uitzicht is wat weidser.

Plaats reactie