Hoe 'sociale' media een 'asociaal' bijsmaakje krijgt.

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 18-02-2014 15:27

Plukje, ik denk dat iedereen het in feite wel met jou eens is.
De kwestie dat we moeten roeien met de riemen die we hebben en dat betekent in dit geval dat een afgestrafte (voor welke misdaad dan ook) weer terugkomt in de maatschappij tenzij er TBS is opgelegd.
Hoezeer het ook tegen de borst stuit er bestaan gewoon geen wettelijke mogelijkheden om ex-zedendelinquenten preventief op een eiland bij elkaar te mikken. Hoe erg ook voor slachtoffers en dier familie :sad:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 19-02-2014 23:39

Dank Maryam en wat mij betreft ook dank aan het NRC.
Omwonenden behoren hiervan van te voren op de hoogte gesteld
te worden.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 20-02-2014 01:26

Ja sorry, ik ben dat helemaal niet met je eens......natuurlijk wil niemand naast een veroordeelde en zijn straf uitgezeten hebbende pedofiel wonen, maar we willen ook niet naast iemand wonen die mensen heeft vermoord, vrouwen heeft verkracht en noem nog maar eens een paar andere ernstige misdaden op.
Al deze mensen hebben hun straf uitgezeten en worden weer los gelaten op onze maatschappij, want ze hebben betaald voor hun misdaden.
Ook dat wordt ons niet van tevoren aangekondigd en aldus wonen er onopgemerkt ik weet niet hoeveel ex-delinquenten in onze omgeving......
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 20-02-2014 07:05

maryam-ingrid schreef:Plukje, ik denk dat iedereen het in feite wel met jou eens is.
Daar zou ik toch maar op voorhand niet vanuit gaan.
Ik ben en blijf het hartgrondig oneens met het standpunt van Pluk.
Iedereen heeft recht op zijn privacy, zou dat niet zo zijn, dan zou de rechter dat in zijn vonnis wel hebben vermeld.
Je hebt je aan de wet te houden, we leven niet in een bananen republiek.
Daar hebben we voor gekozen en dan kan je niet naar omstandigheden even hier en daar de krenten uit de rechterlijke pap vissen als het jou beter uitkomt.

Gast

Bericht door Gast » 20-02-2014 08:49

De makers van de facebookpagina hebben een discussie platform geboden aan de goegemeente en daar staat in een reactie: "Waar gaat het heen in een democratisch land, als een demonstratie wordt verboden om de rust van een veroordeelde crimineel te waarborgen".
Dit is in een notendop waar het om draait.
Men eist een democratisch recht op en ontzegt een ander een democratisch recht in één zin.
Het schijnt dus democratisch te zijn, een mens op te jagen.

Geef mijn portie maar aan Fikkie.

Gast

Bericht door Gast » 20-02-2014 11:04

Geen nood beste 'tegenstanders', volgens de wet is het opgelost.

Men heeft vervolgens geprobeerd om de wolf (met maar liefst
15 tot 20% kans op recidive) weer stiekem ergens tussen een kudde
schapen te zetten en dat is niet gelukt.

Met iedere vezel in mijn lijf zal ik altijd het recht van het kind de hoogste
prioriteit verlenen.
Hieraan gekoppeld is de plicht van elke ouder om zorg te dragen
voor een veilige omgeving.

Ook dat ligt wettelijk vast!

Gast

Bericht door Gast » 20-02-2014 11:51

PS: Ik spendeer geen tijd aan Facebook.
Niet een product cq dienst aanbevelen of promoten maar jezelf,
hoe dwaas ...

Onzinnige belevenissen delen met 'online vrienden' lijken
belangrijker te zijn dan de belevenis zelf.

Gast

Bericht door Gast » 20-02-2014 13:12

@Pluk
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten en zeker niet ten koste van elkaar.

De burgemeester heeft zijn eigen lot aan het recidiveren verbonden, op het moment, dat de man weer in de fout gaat, zal de burgemeester zijn functie ter beschikking stellen en dat doe je niet lichtvaardig.
Hij denkt te weten, dat recidive is uitgesloten.

Maar wij hebben het gelukkig niet voor het zeggen in deze, de verantwoordelijken zullen dit op moeten lossen, krijgen ze ook een redelijk bedrag voor in de maand.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 20-02-2014 14:45

De gemeente Leiden neemt numaar het zekere voor het onzekere, want het zou wel eens verder uit de hand kunnen lopen met het weekend in aantocht......

Samenscholingsverbod voor buurt waar Benno L. woont

In de Leidse wijk waar pedoseksueel Benno L. woont, mogen voorlopig geen groepen meer bij elkaar komen. De gemeente heeft vandaag een samenscholingsverbod ingesteld voor de buurt rond de Apollolaan. Dat is gedaan 'in het belang van de rust in de wijk en de veiligheid'. Het verbod geldt 'zo lang als de burgemeester dit noodzakelijk acht'.

Oud-zwemleraar L. werd in 2011 veroordeeld tot 6 jaar gevangenisstraf, omdat hij tientallen kleine kinderen had misbruikt. Hij heeft 4 jaar daadwerkelijk in de cel gezeten.

Afgelopen zaterdag werd bekend dat L. sinds kort aan de Apollolaan in Leiden woont. Dat veroorzaakte grote onrust in de wijk. Er zijn een paar demonstraties geweest. Een Facebookgroep tegen Benno L. heeft inmiddels meer dan 5000 likes.

De Leidse burgemeester Henri Lenferink zei afgelopen zaterdag dat alle gemeenten hun best moeten doen om zedendelinquenten aan onderdak te helpen wanneer ze hun straf hebben uitgezeten.
...
Lees het artikel HIER (klik) verder.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 20-02-2014 14:57

Lees v.w.b. deze hele uit de hand gelopen "eigen rechtertje spelen"-zaak ook eens onderstaand opinie-artikel uit de Volkskrant:

KLIK HIER
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie