Hema moet stelende medewerkster betalen.

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Gast

Hema moet stelende medewerkster betalen.

Bericht door Gast » 21-02-2014 11:19

Een jonge medewerkster van de Hema die toegaf maandenlang tassen vol gestolen spullen aan haar vriendinnen te hebben meegegeven, hoeft niet voor de schade van ruim 11.000 euro op te draaien. Sterker nog: de Hema moet de tiener achterstallig loon betalen, meldt De Telegraaf.

De vriendinnengroep kon volgens de Hema dankzij de toen 17-jarige weekendhulp naar hartenlust winkelen zonder af te rekenen. Het meisje werd ontslagen en er werd een afbetalingsregeling opgesteld. Toen het op betalen aankwam, trok de parttime caissière haar bekentenis echter in. Ze zei niets te hebben gestolen en de afbetalingsregeling onder druk te hebben getekend. Zowel de kinder- als de Amsterdamse kantonrechter stelden haar in het gelijk.

AD.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 21-02-2014 15:39

Maar heeft ze nu wel of niet gejat?
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 21-02-2014 15:41

Raar verhaal.....ik zou dan wel eens willen weten waar die kinder- en die kantonrechter hun uitspraak op hebben gebaseerd.
Over deze zaak is de enige die erover bericht de Telegraaf en hun berichten zijn altijd onvolledig.
Ik heb op Google gezocht of er nog meer berichten over bestonden; die waren er wel maar allemaal overgenomen van de Telegraaf......, :roll:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 21-02-2014 15:43

Ja, ik kan er ook geen soep van trekken :roll:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 21-02-2014 18:19

In www.retailnews.nl

De Amsterdamse kantonrechter heeft bepaald dat een opgestelde afbetalingsregeling niet rechtsgeldig is,
omdat het meisje destijds nog minderjarig was.

Is slikken voor de HEMA :sad:

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 24-02-2014 15:23

Dan mogen de ouders plaatsvervangend dokken zeker :roll:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie