Het is toch wat, Sven kramer gediskwalificeerd.

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Gast

Het is toch wat, Sven kramer gediskwalificeerd.

Bericht door Gast » 02-03-2014 09:47

Nederland is weer eens te klein.
Wat is er aan de hand? Nou, een scheidsrechter heeft geheel volgens de regels, het aangedurfd om Sven Kramer te diskwalificeren vanwege een "kickfinish". De pleuris is uitgebroken.
Wonderlijk genoeg, kan Kramer er zelf niet zo mee zitten, het zijn de omstanders, de financieel belanghebbenden, die lopen te blèren en te schreeuwen.
Ik heb in de diverse nieuws items gelezen en op grond daarvan zeg ik: "Goed gedaan jochie". Regels zijn er voor iedereen, altijd en overal.
Men is verplicht om tijdens het finishen, de benen op de grond te houden en Sven Kramer deed dat niet, diskwalificatie dus.

Meneer Ritsma en zijn kornuiten, die kan ik in deze niet serieus nemen, die zijn geen partij, die zijn alleen bang voor de centjes, vrezen dat er niet het verwachte aantal toeschouwers komen, want die moeten geld in het laatje brengen. Ze zijn ook geen partij en moeten de waffel dus stijf dicht houden.

De trainer meneer Kemkers, moet ook niet zo hoog te paard gaan zitten, het zou goed zijn, als hij zich iets matigde in zijn uitspraken en zich meer verdiepte in de regels.

Natuurlijk is het vervelend, natuurlijk had iedereen het graag anders gezien, maar hier treft de scheidsrechter geen enkele blaam, het is Sven Kramer, die de regels overtrad en daarmee deze diskwalificatie over zichzelf afriep.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 02-03-2014 13:57

Inderdaad, regels zijn regels en het pleit voor Sven dat hij zich er wel bij neerlegt.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Amina
lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 20-01-2014 18:02

Bericht door Amina » 03-03-2014 01:57

Dit heb ik gemist. Om welk toernooi ging dit, want de olympische spelen zijn voorbij. Ach ik ben geen schaats fan, mijn ouders hebben me niet weten te overtuigen, daar volgen ze alle sporten op de voet!
Maar indd regels zijn er om nageleefd te worden, zonder uitzonderingen. Helaas pindakaas.

Gast

Bericht door Gast » 03-03-2014 10:28

Ik heb het gezien.

Bril opzetten (of twee) en dan merk je deze overtreding pas op.
Hij zette overigens een fantastische tijd neer.

Zonde ...

PS: Dit gaat over het NK schaatsen Amina :wink:

Plaats reactie