Rotterdamse VVD speelt in op onderbuikgevoelens

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Rotterdamse VVD speelt in op onderbuikgevoelens

Bericht door Amber » 07-03-2014 13:39

Ja, zo kan je ook stemmers trekken door het inspelen op de onderbuikgevoelens van de autochtone Rotterdammer die maar vooral z'n stem moet geven aan de VVD bij de komende gemeenteraadsverkiezingen; dat de VVD aardig op de PVV begint te lijken was me al een tijdje duidelijk en er moet natuurlijk ook voorkomen worden dat die onderbuikstem naar de lokale partij Leefbaar Rotterdam gaat......

Campagneposter VVD wekt grote afschuw op

’De politiek moet dienstbaar zijn, de VVD bespeelt de onderbuik’

ROTTERDAM Een campagneposter van de VVD in Rotterdam wekt in heel Nederland grote verontwaardiging en afkeer op. De posters met de tekst 'In Rotterdam spreken we Nederlands' hangen sinds gisteren op verschillende plekken in de stad.

De oranje onderstreepte VVD-boodschap zorgde gisteren voor een storm verontwaardigde reacties, onder meer van cabaretier Jan Jaap van der Wal: 'In Rotterdam hebben we de betekenis het liberalisme even afgezonken in de Maas.' Ook uit eigen kring, van VVD'ers elders in het land, klonk kritiek op de tekst, die breed afgekeurd werd. 'In Wormerland is iedereen welkom,' tweette de plaatselijke VVD-lijsttrekker.

De VVD moet onmiddellijk ophouden met provoceren, stelt Aydin Peksert, de nummer twee op de kandidatenlijst van de moslimpartij Nida in Rotterdam. 'Uiteraard geniet Nederlands de voorkeur, maar gun mensen de ruimte om zich te uiten in de taal die hen het beste past. Dit is weer zo'n voorbeeld van oude politiek die burgers voorschrijft hoe zij zich moeten gedragen. De politiek moet dienstbaar zijn, de VVD bespeelt de onderbuik.'
...
Lees het artikel verder op AD.nl (klik)

Afbeelding
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 07-03-2014 14:05

Ik dacht dat in de grootste havenstad ter wereld meerdere talen werden gesproken :?
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 07-03-2014 14:59

Het is de meest internationale stad van Nederland.......
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie