PVV niet half zo groot als ze voorgeven te zijn.

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Gast

Bericht door Gast » 25-03-2014 13:24

Het is heel eenvoudig. De problemen liggen meestal bij de ouders.
Het zijn de ouders, die als mesjogge makrelen te keer gaan, als een kind is opgepakt voor een vergrijp.
Ik weet nog, dat mijn moeder weer eens opgebeld werd, dat ik op het bureau zat. Het was niet wat ernstigs, maar ik was al zo vaak gewaarschuwd, dat ze me maar mee hadden genomen.
Mijn moeder zei toe: "Ik wordt er wat flauw van om hem steeds weer te halen, hou hem daar maar en breng hem morgen maar naar school".
Nou ik kan je verklappen, dat die boodschap wel is over gekomen.

Maar nu reageren ouders furieus, als hun "lieverdje" vanwege misdragingen wordt opgepakt, dan heet het al snel discriminatie en het lieverdje zelf roept dan "vuile kanker smeris" en meer van dat fraais.

Het beste wapen is, de ouders verantwoordelijk maken voor het gedrag van de kinderen. Hebben ze wat vernield? Pappa en mamma draaien op voor de kosten, desnoods op afbetaling, maar betalen zullen ze.

Neem nou de nucleaire top.
Duidelijk en ver van te voren werd al gemeld, "Geen vliegtuigspotters met fotocamera binnen een bepaalde afstand rond om Schiphol.
Nu zijn er een paar gesnapt, 360 euro boete en camera kwijt.
Dan moet je ze horen.
De meest afgrijselijk ziektes worden toegewenst aan de agenten, die alleen handhaafden. Dat is het probleem.
We willen dat de overheid optreedt en als ze dat dan doet, dan worden ze verrot gescholden.

Het probleem kan worden opgelost aan de keukentafel thuis, bij het ontbijt.
De opvoeders, die bepalen hoe hun kroost in de wereld staat en of ze tegen een agent zeggen "Kanker op vuile kanker juut".
Als vroeger mij zoon een dergelijke opmerking zou hebben gemaakt, dan had hij een heel fors probleem, dat kan ik je wel verklappen.

Gast

Bericht door Gast » 25-03-2014 13:46

Wat heb jij een toffe moeder gehad ,en ja, zo moesten alle vaders en moeders zij dan was het probleem vlug opgelost.

Ik wil dan ook maar een praktijkvoorbeeld geven....
Het is al weer enige tijd geleden dat ik met een vader van een Tunesisch kind in discussie was over wie er nu wat gedaan had.
De kinderen speelden indertijd vaak met mijn oppaskind.
Ik hield vol dat ik gezien had wie die steen tegen de auto had gegooid.
En toen gebeurde er iets waar ik nu nog van gruw.
De vader trok de tong bij het kind uit de mond en hield er zijn aansteker onder...
Je geloofd toch niet dat ik nog ooit iets gezegd heb over de kinderen tegen hun vader.
Ik begreep toen ook waarom ze altijd zo logen, nl de straf die op fouten maken staat is onmenselijk.
Daarom pleit ik voor moeders zoals die van jou :ole

Gast

Bericht door Gast » 25-03-2014 14:31

Ja mijn moeder was een tof wijf, zoals ze in Amsterdam zeggen.
Ze was ook voor heel velen een soort van "raadsvrouw", ze was redelijk geschoold en sprak vloeiend Frans, Duits, Engels, Fries en Nederlands, maar ze kon ook kijven als een viswijf en dat lag erg goed bij de vrouwen in de Staatsliedenbuurt.

Ze was weduwe, na goed twee jaar huwelijk en bleef achter met twee kinderen toen de oorlog over was. Pa bleef in Sachsenhausen, waar hij terecht kwam wegen zijn werk voor de onderduikers.
Ze had weinig tijd om zich bezig te houden met flauwiteiten en streken van een snotaap zoals ik was. Dan was ze meestal kort en krachtig.
Wij, mijn broer en ik, maar ook de kinderen uit eerdere huwelijken van mijn vader, droegen haar op handen, ze was streng, maar o zo vergevingsgezind.
We missen haar nog elke dag sinds ze overleed in 2001.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 25-03-2014 18:45

Jan;
Ik reageerde zoals ik deed omdat het buiten kijf is dat de Marokkaanse gemeenschap ook slechte elementen kent zoals die etterbakkies die sommige wijken in heel veel steden terroriseren maar ook criminelen die overtegenwoordigd zijn in de statistieken.
Daar bestaat geen twijfel over en ook ik veroordeel dat.

Dan kom jij met een verhaal waarin je, terwijl het hier toch in eerste instantie over Wilders gaat, je ongenoegen ventileert over een paar Marokkaanse ettertjes in jouw buurt en het feit dat je niet weet wat je er mee aanmoet.
Allemaal goed en wel en ik schreef dat ik ook last heb van dezelfde probleemjongeren in mijn wijk.

Mijn probleem is dat e.e.a. overkomt als zijnde een excuus voor Wilders om uitspraken te doen zoals hij die deed.
Misschien heb ik je verkeerd begrepen; als dat zo is dan spijt me dat en bied ik je mijn excuses aan.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 25-03-2014 19:10

Excuses zijn overbodig, het moet kunnen, dat er soms even wat vinnig wordt gereageerd, maar als het dan volgens de aangesprokene onterecht is, mag dat ook gezegd.

Voor Wilders zal ik nooit of te nimmer een vergoelijkend woord schrijven, die man staat op mijn zwarte lijst.
Dus als je ooit nog eens dat idee mocht krijgen, FORGET IT!!

Elke gemeenschap kent zijn ettertjes en die moeten gecorrigeerd worden.

Het sociale toezicht van de buurt, dat moet weer terug komen, dat de buurtbewoners zo nodig corrigerend kunnen optreden.
Was vroeger een goed ding.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 26-03-2014 16:23

Ik blijf het herhalen: respect is de sleutel tot veel.
Waar vroeger moeders wil wet was is het nu onderhandelen geblazen.
Het ging al mis in de jaren 80/90 toen de leerlingen ineens de leerkrachten met hun voornaam mochten aanspreken.
Zeg maar Jan :shock: Vond ik waanzinnig.
Het ging mis toen je de politie moest beschouwen als je vriend :shock:
Wat vriend? Handhavers van de wet.
Het ging mis toen de wet op vrijheid van meningsuiting ineens zeer ruim werd uitgelegd.
En och, zo kan ik nog wel even doorgaan.
Overigens, om nog even inhoudelijk terug te komen; ik kan toch werkelijk geen cijfers vinden waaruit blijkt dat Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de Ned. bajes. Wordt dit nu gewoon algemeen aangenomen of is het gestaafd op Haagse cijfers? Wie o wie?
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

TRUDY
lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03-10-2013 13:52

Bericht door TRUDY » 27-03-2014 13:47

Ik heb net via de volkskrant online de test gedaan die pvv ers krijgen. Ik had 3 fout. Maar wat een rare test is dat :evil:

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 27-03-2014 14:01

Inderdaad, een rare test opgesteld door rare mensen voor rare mensen, n.l. PVV'ers..... :wink:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie