Schoonmakers staken, reizigers maken er een zwijnenstal van.

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Gast

Schoonmakers staken, reizigers maken er een zwijnenstal van.

Bericht door Gast » 03-05-2014 15:51

Ooit in een ver en grijs verleden, had Nederland de naam proper te zijn. Wij stonden bekend om de schone ramen, de schoon geboende trapjes voor het huis en de schone straatjes. Op vrijdag, dan was het een gedoe van belang en overal zag je de vrouwen boenen en schrobben en de matten kloppen.
Als je een snoeppapiertje van je af smeet in het park, dan was er altijd wel iemand die er wat van zei en je met het schaamrood op de kaken naar huis stuurde.
Tegenwoordig is het wel anders. Treinen zijn na een dag staken van de schoonmakers een zwijnenstal, want je neemt natuurlijk niet je boterhammenzakje of de verpakking van de chips weer mee naar huis, nee die flikker je gewoon van je af tussen de banken, want de afvalemmertjes puilen uit.
En dan maar klagen, dat die schoonmakers nu toch wel eens mogen stoppen met staken, want dit kan zo niet langer.

Nou wat mij betreft, ze mogen nog wel een maand of wat staken. Leren we eindelijk weer eens, dat je die troep ook mee naar huis kan nemen en daar in de afvalemmer doen.

Zet 'm op schoonmakers, staak maar voor beter loon en arbeidsvoorwaarden.
Een regelrechte schande, dat het kantoorpersoneel van de NS, zich laat gebruiken als stakingsbrekers, dat noemden wij vroeger maffers en die kregen klappen als ze niet oppasten.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 05-05-2014 15:57

Walgelijk als je ziet wat er wordt achtergelaten in treinen en dan bedoel ik niet de zooi die IN de afvalemmer belandt.
Ik gooit nooooooooooit wat op straat :evil:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie