Gaza-Israel: 88-0

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Gaza-Israel: 88-0

Bericht door Amber » 11-07-2014 11:17

Hoe leg je 88 doden tegen 0 uit als rechtvaardig?

ANALYSE Bij de beschietingen tussen Israël en Hamas verschillen de gevolgen enorm. De Gazanen zijn weerloos; de Israëliërs weten zich beschermd door een Iron Dome. Proportionaliteit is het kernbegrip in het internationaal recht. Dat werkt tegen Israël bij elke foto van een omgekomen Palestijns kind.


Israël is er de afgelopen tien jaar met muren, hekken, schuilkelders, luchtalarminstallaties en een raketafweersysteem in geslaagd zijn burgers te beschermen tegen Palestijnse aanslagen en raketaanvallen. Palestijnen hebben al die middelen niet

Dode kinderen, ze zijn er elke keer als Israëli's en Palestijnen een slag uitvechten in hun eindeloze oorlog. Niets maakt het aanschouwen van een oorlog zo pijnlijk als de lijken van kinderen.

'Kijk eens wat ze doen!', schreeuwen Palestijnen uit als een vliegtuigbom weer een peuter in Gaza het leven heeft gekost. Het levenloze lichaampje houden ze op naar een camera - fotoarchieven zitten vol met die beelden. Soms zijn ze nog vuil van het gruis, als ze net uit een kapot geschoten huis zijn gehaald; soms liggen ze schoon en steriel op een operatietafel in een ziekenhuis. Soms zijn ze gewikkeld in een van bloed doordrenkte deken en rusten in de armen van een vader die hen niet heeft kunnen beschermen.
...
LEES HIER VERDER (klik)
Afbeelding
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 11-07-2014 11:41

Afbeelding
Oorlogsgeweld (Bron:Joop.nl)
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 11-07-2014 17:00

Geen idee wanneer dit zal gaan eindigen. De wereld kijkt toe en roept ach en wee maar er gebeurt helemaal niets.
Ik zeg het nog maar een keer: als het andersom was geweest had de aardbol op haar achterste hoeven gestaan :evil: :sad:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 26-07-2014 21:02

Tja........ik ben alweer wat "vrienden"kwijt geraakt de afgelopen dagen.
Als ik hun vraag waarom ze in zelfmedelijden de hele dag voor de tv zitten en kijken naar kisten met stoffelijke overschotten en dan ach en wee roepen maar niet open staan voor het geweld in de Gaza strook Waar mensen zitten opgesloten en alleen van hot naar her moeten vluchten zonder uitweg.
Och ja het is ver weg hé?
Ik word dan furieus en ben dan geloof ik ook niet redelijk meer.
De emotie gaat dan met mij op de loop en word heel vals, niet iemand waar je nog vrienden mee wil zijn...............
Op het moment dan maar liever geen vrienden.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 28-07-2014 16:55

Ja Ria, het is heel triest gesteld.
Spraken we vorige week met de vliegtuigramp nog over "de medemens", het Palestijnse volk valt blijkbaar niet onder die categorie :sad: :evil: :barf
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie