Blijf van onze kinderen af!

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Blijf van onze kinderen af!

Bericht door Amber » 11-07-2014 11:38

Blijf van onze kinderen af


Geschreven door:Rachid Benhammou
Cultureel ondernemer

Als deze groep mensen, die ISIS een warm hart toedraagt, er echt in gelooft en mans genoeg is, waarom gaan ze eigenlijk niet zelf?

Na het voorlezen, kijk ik in de gelukzalige groene ogen van mijn zoontje. In mijn hoofd schieten beelden van andere kinderen voorbij. Beelden van kinderen die het slachtoffer zijn in landen waar het momenteel helemaal niet goed gaat. Waar ze dagelijks de verschrikkingen van oorlog en geweld, uitgevoerd door volwassenen, aan den lijve ondervinden. Dan zie ik het beeld van de vader die onlangs in tranen zijn relaas deed over zijn 16 jarige zoon die vanuit Amsterdam naar Syrië is vertrokken. Om daar de Jihad te ondersteunen. Om te gaan vechten. Na de dagelijks terugkerende strijd van mijn zoon om langer te mogen opblijven ("Aah, toe?"), merk ik bij mezelf dat ik er met mijn gedachten niet bij ben.
Terwijl mijn zoon al lang en breed in dromenland verkeert, lukt het mij niet om die beelden uit mijn hoofd te verbannen. Ik snap namelijk iets niet. Blijkbaar bestaat er een groep mensen in dit land die niet tevreden is. Niet tevreden over ons land, niet tevreden over de vrijheid en vrede die we hier kennen. Niet tevreden over de democratie. Diezelfde groep mensen is dan ook blij met de stichting van een kalifaat in Irak en Syrië. "De islam wordt niet alleen maar geleefd in de huiskamers, maar moet ook geleefd worden op het niveau van de staat", zo zei één van hen. Het kalifaat is nu een feit en daarom is de hele islamitische gemeenschap in grote vreugde." De hele Islamitische gemeenschap? Really? "Gij zult geen onwaarheden verspreiden." Heb ik ooit ergens gelezen. En helemaal niet tijdens de heiligste Islamitische maand.
...
Lees HIER VERDER (klik)

Ik sta voor de volle 100% achter de mening van deze bezorgde vader....
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 11-07-2014 16:57

Afschuwelijk :sad: :sad:
Mijn 100% heb je ook :evil:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie