Kan het nog gekker?

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Gast

Kan het nog gekker?

Bericht door Gast » 23-02-2015 15:17

Dit stukje vond ik op Joop.nl

Schrijver Yoeri Kievits, zelf ook lid van 'de harde kern' van Feyenoord, presenteerde onlangs zijn derde boek 'De Thuiswedstrijd', over de Rotterdamse hooligans. Hierin gaat hij in op het dagelijkse leven van hooligans. Eén van die hooligans is Rogier; overdag een chirurg, in het weekend een relschoppende Feyenoordsupporter. Tegenover RTV Rijnmond vertelt Kievits: "Rogier is een fanatieke Feyenoordsupporter en niet vies van een partijtje knokken. Hij heeft ook een principe: ik behandel geen joden."

Maar het gaat verder met:
"Hij werkte ooit op de Eerste Hulp toen Utrecht tegen Ajax speelde. 'Er werd een Jood binnengebracht die door een politiehond was gebeten. Hij had een enorme jaap in zijn been. Echt een diepe vleeswond. Zo’n wond mag je niet sluiten, je moet ’m openlaten, anders kan het gaan etteren. Ik heb expres de wond toch gehecht. Uit principe help ik geen Joden, maar dit vond ik natuurlijk wel geinig. Ik heb daarna het adres op zijn ziekenfondspas gekopieerd. ’s Avonds ben ik met een paar vrienden op pad gegaan en hebben we op dat bewuste adres alle ruiten eruit getieft!"

http://www.joop.nl/leven/detail/artikel ... eral_voor/

Toch ook even op RTV Rijnmond gekeken
http://www.rijnmond.nl/nieuws/10-02-201 ... d-hooligan

Je zal deze chirurg aan je bed krijgen.
Deze man is volkomen de weg kwijt en zou zeker geen beroep als chirurg mogen uitoefenen. Het moet toch niet nog gekker worden.

Wat voor mij het verhaal van de chirurg wat ongeloofwaardig maakt, dat er gezegd wordt, dat hij niet vies is van een knokpartijtje.
In mijn kennissenkring en mijn familie heb ik een aantal chirurgen en daarvan weet ik, dat ze ontzettend zuinig en zorgzaam zijn voor hun handen en dat zijn nu de meest gebruikte instrumenten in een knokpartij.
Je kan je knokkels beschadigen, er kan wel eens een slagwapen afschampen en op je hand terecht komen en ook weet ik, dat de ME niet bepaald zachtzinnig te werk gaat bij arrestaties. Ze staan dan nog wel eens (al dan niet opzettelijk) op iemands handen en/of vingers.
Kortom genoeg reden om als chirurg je toch maar niet in knokpartijen en rellen te begeven.

Misbruik van gegevens, zoals adressen uit dossiers, ja dat sluit ik dan weer niet uit.

Laat de helft waar zijn, dan liggen toch alle ruiten er bij de Joodse meneer er uit.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 23-02-2015 15:55

Ik vraag me af of Yoeri zijn boek heeft willen 'opleuken" met een smeuïg verhaal :barf
m.a.w.: broodje aap story :roll: :wink:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 23-02-2015 17:21

Mocht het e.e.a. gebaseerd zijn op de waarheid al is het maar een fractie daarvan, dan hoort deze meneer voor de medische tuchtraad......
Wat een galbak! :evil:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie